Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Elva procentFrågan har säkert varit uppe förut, men hur sannolikt tror ni att det är att vi får återse Explorern som 36mm inom de närmsta åren?
Skämtare där. Jag skulle säga 0,11%!Elva procent
Och främst av allt:Skämtare där. Jag skulle säga 0,11%!
Skämt åsido, både jag och vaniljglass menar att det blir nästan fånigt att svara på eftersom det är omöjligt att sia om. Men risken / chansen är extremt liten som jag ser det.
Ja, och har funnits i typ 70 år...Och främst av allt:
Den finns ju för fan redan.
Frågan har säkert varit uppe förut, men hur sannolikt tror ni att det är att vi får återse Explorern som 36mm inom de närmsta åren?
Elva procent
Detta vad var Rolex världen spekulerade i innan Basel 2018Skämtare där. Jag skulle säga 0,11%!
Skämt åsido, både jag och vaniljglass menar att det blir nästan fånigt att svara på eftersom det är omöjligt att sia om. Men risken / chansen är extremt liten som jag ser det.
Den svarta i fortsatt rätt storlek (36mm) hade ju varit kalas! Det enda som stör mig något på 114270 är avsaknaden av lume på siffrorna. Men 39mm är total dealbreakerDetta vad var Rolex världen spekulerade i innan Basel 2018
Det spekuleras alldeles väldigt varje år innan Baselworld och SIHH. Men det är just spekulationer...Detta vad var Rolex världen spekulerade i innan Basel 2018
Får den stanna ett tag nu, andra gången gilltFin den här!
Stannade ju hela fem månader sist.Får den stanna ett tag nu, andra gången gillt
Riktigt snygg! Suget efter en explorer blir ju inte mindre om man säger så..#SÖNDAGSEXPYN
Skulle dock inte varit helt otroligt om det släppte en ny reference nu när der var 65-årsjubileum för Explorer...Det spekuleras alldeles väldigt varje år innan Baselworld och SIHH. Men det är just spekulationer...
Testat 36mm?
Förbannat bra klocka!
Håller med! Grym klocka!
Förbannat bra klocka!
När du väljer klocka som är så pass ny bör ju exemplaret vara i synnerligen bra skick.Hej alla explorers,
Efter att ha läst igenom 89 sidor i detta forum, plus diverse andra, så står det klart; den klockan ska bli min!
Jag har, efter en hel del velande, bestämt mig för att 36mm antagligen är bäst för mina 17cm handleder. Även om det ju tyvärr innebär att jag inte får en helt sprillans ny.
Så det lutar åt en sen 114270 rehaut, vilket innebär ca 2008 eller senare?
Nu undrar jag om det finns någon vänlig själ som kan vägleda mig lite i detta? Jag har väldigt lite erfarenhet av beg. klockköp på denna nivå.
Jag har kikat lite på Chrono24 och hittat ett par intressanta objekt och säljare, men har säkert missat något. Hur viktigt är t ex cert? Vill ju inte ha en stulen klocka eller så.
Hellre lite dyrare och i riktigt fint skick än tvärtom. Och apropå pris, hur mycket kan man pruta? Något annat jag borde tänka på? Polering? Service?
Här är två av de jag tittat lite på:
https://www.chrono24.se/rolex/explorer-ref-114270-ro-3888--id8412779.htm
https://www.chrono24.se/rolex/explorer-i--id7463713.htm
Alla tips mottages tacksamt!
/Zigge
Ser bra ut! Hur många cm handled om man får fråga?#SÖNDAGSEXPYN
Ca. 18,5 cm.Ser bra ut! Hur många cm handled om man får fråga?
Testat 36mm?