• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

8966BB9D-0484-4556-842D-5FC775136636.jpeg

Senast ändrad:
Vänner, när jag köpte min första rolle, en 214270 för ett halvår sedan var jag 100 på att det var en keeper. Men dagen är kommen då suget efter annat har nått oanade nivåer!!
Älskar expyn men suget efter en 114060 börjar smyga sig starkare och starkare!! :bag::banghead:

Vad ska jag ta mig till? Budgeten räcker bara åt endera av de :drowning:
Flippa Explorern och köp din sub. Du kommer inte lugna ner dig förrän du testat. Vill du tillbaka till oss finns alltid klockor att tillgå.

Har fått ett erbjudande på en 114270 från 2009 i fint skick för €4200 inkl frakt.
Säljaren, på Chrono24, har massor av genomförda försäljningar och betygen ser kanon ut.
Dock är det inget cert med. Kan det betyda stulen klocka? Kan man kolla upp detta på något sätt?
Någon annan invändning från er kunniga explorers innan jag slår till? :)

Under förra året var jag på jakt efter en Omega Seamaster men fick prova en 14270 (eller 114270, 36 mm var den iaf...) som en vän hade och i september månad var jag på Bergströms i Göteborg och provade en 214270 (bild nedan). Blev helt förälskad och bestämde mig för att Explorern ska bli min examenspresent till mig själv när jag är färdig med plugget om 1,5 år. Så Omegan får vänta, blir till att spara till en Explorer istället! Gillade 36an mer och hade varit kul med en 14270 från -91, men antar att jag får ta det som dyker upp när det väl är dags :) Håller på att plöja igenom tråden och är på sida 52, habegäret blir inte mindre direkt... Förbannat trevlig klocka!
Trevlig kväll och sommar på er vänner!

Bilagor

• Foto 2017-09-13 17 38 21.jpg
    Foto 2017-09-13 17 38 21.jpg
    113.4 KB · Visningar: 1
Det är en väldigt delade mening rörande just Explorer 1. Ena halvan tycker den är den tråkigaste modellen Rolex någonsin producerat medans den andra halvan snarare tycker tvärtom. Jag hör till den andra halvan, KISS - Keep It Stupid Simple. Förhoppningsvis vidhåller jag denna åsikt tills graven och därmed aldrig säljer min 14270......... Only time will tell.....

Vänner, när jag köpte min första rolle, en 214270 för ett halvår sedan var jag 100 på att det var en keeper. Men dagen är kommen då suget efter annat har nått oanade nivåer!!
Älskar expyn men suget efter en 114060 börjar smyga sig starkare och starkare!! :bag::banghead:

Vad ska jag ta mig till? Budgeten räcker bara åt endera av de :drowning:
Jag sålde min första 214270 för en 114060. Ångrade mig efter bara någon dag för den kändes så klumpig men tillät mig prova ett tag till. Hade den en månad och sålde. Tillbaka på 214270 och älskar den.

114060 är fin men är du van vid 214270 är det stor skillnad och en skillnad jag inte vande mig vid. Då pratar jag inte bara storleken alltså, utan helheten. 214270 är ju egentligen den optimala klockan.

Tillbaka
Topp