Det är söndag och ni vet vad det betyder!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Borde ju vara löjligt lätt att hitta...Hej KS! Någon vänlig själ som har tips om vart man kan hitta en 214270 till schysst pris? Utländsk AD spelar ingen roll. Inte heller om den är begagnad.
Alla tips är uppskattade.
Borde ju vara löjligt lätt att hitta...
Om du tex ska på semester på mallis så maila dom tre butikerna på ön..
Annars så borde den ju inte vara allt för svår att hitta i sverige.. annars kanske finnland?
Kan man inte ta nån båt till baltikum från stockholm...? Finns där någon handlare?
Vad är schysst pris?Hej KS! Någon vänlig själ som har tips om vart man kan hitta en 214270 till schysst pris? Utländsk AD spelar ingen roll. Inte heller om den är begagnad.
Alla tips är uppskattade.
"Special price for you!"Vad är schysst pris?
Vad är schysst pris?
Du kan spara typ ett par tusen spänn inkl frakt. Kanske. Det är min uppfattning.Ja, bra kurs helt enkelt. Exempelvis AD (inom EU) som har bra nypris i förhållande till återförsäljarna i Sverige.
Tänker att någon i tråden borde ha hyfsad koll på prisläge.
Eller om man vet någon som säljer begagnat alternativt sett en annons ute. Tar tacksamt emot tips i sådana fall.
I all hast,
Skipjack
Svar ja.
När det gäller Krons fick jag samma svar på en DJ. Tror de har en policy att köra listpris på vissa modeller. Löste sig hos en annan AD.
Det tror jag de flesta gjort?
Är det inte överlag svårprutat på Rolex hos svensk AD...Så nu ett par år senare, vad är rimligt pris hos svensk AD där relationen inte är obefintlig (1 köp i 60k-klassen sedan tidigare) men inte heller är någon superkund? Listpris? -5%? -10%?
Svårt absolut, men inte omöjligt(?). Men jag har i ärlighetens namn svårt att förstå varför en AD ger rabatt på klockor de har folk på kölista för att köpa.Är det inte överlag svårprutat på Rolex hos svensk AD...
Svårt absolut, men inte omöjligt(?). Men jag har i ärlighetens namn svårt att förstå varför en AD ger rabatt på klockor de har folk på kölista för att köpa.
Explorerettan går säkert att få tag på omgående. Jag och jag tror även @Tourbillon menar Rolex generellt. Min erfarenhet är dock att det är svårt att pruta även på Rolex som finns att tillgå utan kölista men det kan kanske vara olika från butik till butik.Exp 1 har ju inte precis någon kölista i min erfarenhet. När jag var och kikade i mars fanns det två inne och kunde köpa direkt. Ingen aning om prutmån dock.
Exp 1 har ju inte precis någon kölista i min erfarenhet. När jag var och kikade i mars fanns det två inne och kunde köpa direkt. Ingen aning om prutmån dock.
Explorerettan går säkert att få tag på omgående. Jag och jag tror även @Tourbillon menar Rolex generellt. Min erfarenhet är dock att det är svårt att pruta även på Rolex som finns att tillgå utan kölista men det kan kanske vara olika från butik till butik.
Vart var det? Alla AD i Stockholm och Uppsala och Västerås sa sig ha kölista per i måndags.
Nymans hade två inne då jag tittade. Håller man lite koll i den här tråden läser men ju dock att flera har köpt på senaste tiden så kanske lite kö därav. Kötiden kan väl inte vara särskilt lång eller?
Det beror på att priserna på Rolex stigit generellt. Det är helt galet, men lite imponerande samtidigt hur Rolex lyckats. Samtidigt en tråkig utveckling för klockentuisiaster.Hallå, har två frågor angående Explorer 1 och främst 14270, de har säkert ställt här tidigare men hittade inget svar när jag snabbt scrollade igenom tråden.
För ca 1.5-2 år sedan blev jag erbjuden att köpa en 14270 här på klocksnack för 27,000, klockan va i rätt fint skick, icke helset. Nu när jag börjat titta på 14270 igen märker jag att de gått upp rejält i pris. Här på klocksnack verkar de hamna runt 35k och samma på chrono24. Är det vad priset ligger på idag och vad beror det på tro? Är det för att 36mm har utgått och de numera görs i 39mm?
Stämmer nog. Köpte en Datejust 1601 nyservad i schysst skick för 2 år sedan för 22k, verkar inte vara i närheten idag.Det beror på att priserna på Rolex stigit generellt. Det är helt galet, men lite imponerande samtidigt hur Rolex lyckats. Samtidigt en tråkig utveckling för klockentuisiaster.
Jag tror att 27k för en explorer 1 oxå var ett relativt bra pris för 1,5 år sen.Hallå, har två frågor angående Explorer 1 och främst 14270, de har säkert ställt här tidigare men hittade inget svar när jag snabbt scrollade igenom tråden.
För ca 1.5-2 år sedan blev jag erbjuden att köpa en 14270 här på klocksnack för 27,000, klockan va i rätt fint skick, icke helset. Nu när jag börjat titta på 14270 igen märker jag att de gått upp rejält i pris. Här på klocksnack verkar de hamna runt 35k och samma på chrono24. Är det vad priset ligger på idag och vad beror det på tro? Är det för att 36mm har utgått och de numera görs i 39mm?
Edit, va nog lite väl snäll med 35k, de letar sig nästan upp mot 40k