• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

P-vakten

Patek
2-Faktor
Fick pryda handleden idag också.
6ECEFF03-01E0-4D49-9DF7-68C75044C0A9.jpeg
Här med, kunde inte hålla mig. Passar bra vinter, vår, sommar, höst sen repris!
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Tack för tips och råd tidigare, det blev till sist en Explorer. Var inledningsvis helt inne på en ny, men när 36:an nu sitter på armen så känner jag att detta var helt rätt val för mig. Tycker proportionerna är perfekta, både i själva klockan och i relationen klocka-handled.

Känns ju dessutom kul att bli fullvärdig medlem i den här tråden!
EBA524FC-03EF-4923-BC9D-39B576686EDB.jpeg
Den sitter mycket bra på dig! Valet var sjävklart för dig tycker jag. Kör själv en 14270, min favorit, mångsidigare klocka får man leta efter!
 

EWEA

Cartier
Har en inplastad explorer 1 214270. Pm:a om ni är intresserade :) Kommer ut på köp/sälj snart i annat fall
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Välkommen igen, har för mig du haft en Explorer tidigare.... Kan ha fått det om bakfoten dock. Vad har du för pros and cons på 39an?

Tack!

Hade en 14270 förut. För tidigt att säga något förutom att jag gillar den. Rent spontant föredrar jag 39 mm Exp framför 36 mm. I 36 mm köper jag hellre en Datejust. Har ju redan en DJ sedan tidigare så denna passade bättre.

Ville ha en klocka som funkar till det mesta och då matchande denna.
 

P-vakten

Patek
2-Faktor
Tack!

Hade en 14270 förut. För tidigt att säga något förutom att jag gillar den. Rent spontant föredrar jag 39 mm Exp framför 36 mm. I 36 mm köper jag hellre en Datejust. Har ju redan en DJ sedan tidigare så denna passade bättre.

Ville ha en klocka som funkar till det mesta och då matchande denna.
Är det för att du föredrar den robustare länken och låset? Eller är storleken helt avgörande till 39 vs 36.

För er övriga som är intresserad av vad 14270 väger inställde på 16.5cm handled, vet ej antal länkbitar jag har nu återkommer med det, är 99gr.
 

vaniljglass

Nisse på lagret
2-Faktor
Tack!

Hade en 14270 förut. För tidigt att säga något förutom att jag gillar den. Rent spontant föredrar jag 39 mm Exp framför 36 mm. I 36 mm köper jag hellre en Datejust. Har ju redan en DJ sedan tidigare så denna passade bättre.

Ville ha en klocka som funkar till det mesta och då matchande denna.
Minns jag fel om jag säger att du kör en ganska dressad klädsel?
 

Ernesto

Patek
2-Faktor
Är det för att du föredrar den robustare länken och låset? Eller är storleken helt avgörande till 39 vs 36.

För er övriga som är intresserad av vad 14270 väger inställde på 16.5cm handled, vet ej antal länkbitar jag har nu återkommer med det, är 99gr.

Storleken. Sen är det självklart skönt med Easylink nu när det är varmare.

Minns jag fel om jag säger att du kör en ganska dressad klädsel?

Inte helt fel, kör väldigt blandat.
 
Topp