• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Rolex Explorer 1

box

Omega
2-Faktor
Har hört att 14270 är det bättre valet om man vill använda nato eller andra armband? Tydligen mindre utrymme på 114270? Föredrar nato vanligtvis, så vill gärna att det får plats utan problem.
 
Är också nyfiken på hur stor skillnaden är. Köpte själv en 114270 som är helt fantastisk, det enda felet är ju att det är lite tajt när man kör band istället för länk. Och band kör man såklart då det är snyggast så 😉
 
20210220_103218.jpg


Trevlig helg 👑🥂
 

morran

Omega
2-Faktor
God kväll Explorer-vänner,
Jag vet att det finns en separat tråd för dessa frågor, men jag tänker att den samlade kunskapen i denna tråd kan ge ett bättre svar. Jag har drabbats av den osunda tanken att göra mig av med min fina Explorer. Det är en 14270 daterad till 1996. Tritiumtavla. Box men inga papper. Fullt servad (ej polerad) hos Rob Engström för drygt ett år sedan, alla papper och kvitto finns på det. Överlag bra skick enligt mig, den har helt klart blivit polerad nån gång under sina 25år.
Vad kan man begära i pris vid en försäljning?
D3149E1D-7750-42AB-96DB-9D41CCB8DEBB.png
 

Staafen

Hombre murciélago
2-Faktor
Är inne på vecka 7 med min nu, har inte ens tittat åt någon annan klocka sen jag fick hem min 🤣 så OWG I bara en månad är ju inte ens sport, jag kör året istället! 11 januari 2021 fick jag den så vi ser väl hur det går 😎
Kom igen nu, häng med på OWG! Just nu är vi 136 deltagare. Det är en grymt rolig tråd och en härlig gemenskap.
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor
God kväll Explorer-vänner,
Jag vet att det finns en separat tråd för dessa frågor, men jag tänker att den samlade kunskapen i denna tråd kan ge ett bättre svar. Jag har drabbats av den osunda tanken att göra mig av med min fina Explorer. Det är en 14270 daterad till 1996. Tritiumtavla. Box men inga papper. Fullt servad (ej polerad) hos Rob Engström för drygt ett år sedan, alla papper och kvitto finns på det. Överlag bra skick enligt mig, den har helt klart blivit polerad nån gång under sina 25år.
Vad kan man begära i pris vid en försäljning?
D3149E1D-7750-42AB-96DB-9D41CCB8DEBB.png
@Vantheman vill ev köpa
 

Stefan S

Patek
2-Faktor
Morning Expybröder.
Hörni, jag har fått frågan från en bekant vad som är rimligt att betala för en 14270 mitten 90tal... Jag har ingen vidare koll längre men kanske folk här är mer Up to date.
Vad säger ni? @Stefan S @NiklasF @Staafen mm
Tänk utan Cert och ingen servicehistorik typ.
Har väl bara haft priskoll på det jag har, 214270. Eller knappt det, allt har ju gått upp kan man konstatera.

Fasen också, nu blev jag sugen på att plocka fram Explorern :bawling:
 

NiklasF

KS Explorers Club
2-Faktor
Morning Expybröder.
Hörni, jag har fått frågan från en bekant vad som är rimligt att betala för en 14270 mitten 90tal... Jag har ingen vidare koll längre men kanske folk här är mer Up to date.
Vad säger ni? @Stefan S @NiklasF @Staafen mm
Tänk utan Cert och ingen servicehistorik typ.
@Airman - du smickrar mig med din fråga!
Tyvärr har jag inte ett så värst smickrande svar att återkomma med. Men jag skulle gissa att 50-55’ inte är helt orimligt i alla fall. Som övriga har sagt så är ju skicket jätteviktigt.
@Stefan S - jag känner också att jag saknar min Explorer nu! Det blir nog den jag plockar fram 1/4.
 
Topp