Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Äh, ingen dum fråga alls. Du får bara bestämma vilken storlek du trivs bäst med. För min det är det 36 mm på samma omkrets som dig. Ger precis det utseendet jag vill ha samtidigt som jag ser armbandet.Får jag fråga en dum fråga... hur ser väntetiderna ut på båda modellerna?
Då jag har runt 19cm handleder bör 40mm vara mest passande för mig antar jag, skiljer det något i väntetid mellan 36 och 40?
Välkommen tillbaka önskar jag och min 114270!Jag har mestadels slutat posta i specialtrådarna då det brukar vara dödsstöten för ägandet.
Så fort jag börjat betrakta klockan från ett annat perspektiv har något hänt och rastlösheten har kickat in.
Men iaf. Jag trodde inte jag skulle skaffa fler Explorers men här är jag igen då.
Denna gång är det en 14270 från sent 90-tal så jag har iaf inte haft samma ref mer än en gång.
![]()
Välkommen tillbaka! En Swiss only måste väl hålla dig kvar här ett tag?Jag har mestadels slutat posta i specialtrådarna då det brukar vara dödsstöten för ägandet.
Så fort jag börjat betrakta klockan från ett annat perspektiv har något hänt och rastlösheten har kickat in.
Men iaf. Jag trodde inte jag skulle skaffa fler Explorers men här är jag igen då.
Denna gång är det en 14270 från sent 90-tal så jag har iaf inte haft samma ref mer än en gång.
![]()
Explorer och modellen Patrik från Docksta Sko. Föredömligt RumRunner, mycket föredömligt.
Jojomänn, stil och klass.Explorer och modellen Patrik från Docksta Sko. Föredömligt RumRunner, mycket föredömligt.
Fortsatt trevlig helg!
/BAAL
Är det inte olika dimensioner på länkarna för 114270 och 124270? 124270 smalare än de äldreNågon som testat steel reefs eller uncles halvlänk? Uncles verkar vara för 114270, men den kanske passar för 124270?
Som @MightyMowgli säger har 124270 nättare dimensioner men å andra sidan kommer den med easylink så det verkar tveksamt om det redan görs AM till den referensen.Någon som testat steel reefs eller uncles halvlänk? Uncles verkar vara för 114270, men den kanske passar för 124270?
Stämmer. Den går från 19mm till 14mm medans tidigare referenser går från 20mm till 16mm.Är det inte olika dimensioner på länkarna för 114270 och 124270? 124270 smalare än de äldre
Är det inte olika dimensioner på länkarna för 114270 och 124270? 124270 smalare än de äldre
Tack, tror jag lyckades få till passformen med att flytta länk, easylink och mikrojustering, men en halvlänk hade underlättat. Verkar som att endast steel reef erbjuder AM halvlänk till 124270.Som @MightyMowgli säger har 124270 nättare dimensioner men å andra sidan kommer den med easylink så det verkar tveksamt om det redan görs AM till den referensen.
Deras halvlänkar ärTack, tror jag lyckades få till passformen med att flytta länk, easylink och mikrojustering, men en halvlänk hade underlättat. Verkar som att endast steel reef erbjuder AM halvlänk till 124270.
Det är så vi rullarExplorer och Docksta vare!![]()