Laddar...
Klockor och Urmakeri hos Klockmaster-Stockholm

Tråden om Seiko Astron

Diskussion i 'Kobra Kai' startad av FilPro, 17 januari 2019.

Taggar:
  1. azcii

azcii Platina Premium

Från:
    City 17
    Fast samtidigt är ju MM300 och 62mas re-issuen superpopulära..

FilPro gillar detta.
  2. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    I mina ögon är det obegripligt att den är så ovanlig i Sverige, och på KS i synnerhet. När jag är i Spanien ser man dom lite då och då, och när jag var i Japan såg man också en del. Oavsett är det en klocka med både hög finish och ruskigt bra prestanda och användbara funktioner. Som reseklocka är den ju kanon. Förra årets GMT boom håller säkert i sig ett par år till, kanske kan det locka någon som har verklig användning för funktionen på riktigt att testa en Astron

Sonnyboy, azcii och FilPro gillar detta.
  3. nept

nept Titan

Har lite eget anekdotalt bevismaterial att bidra med som stärker påståendet att den är vanlig på kontinenten men inte i Sverige, för jag har själv bara sett en person med Astron i verkliga livet, och det var en österrikisk man på jobbet. Han passade även på att berömma min Grand Seiko när vi hade möte.

BarbaBaba gillar detta.
  4. AB

AB Brons

Börjar bli riktigt taggad på att se nya modellerna som kommer i augusti. Alltid tyckt Astron varit för stora men dessa ser lovande ut. Modellerna nedan mäter 42,7x13,3x50mm.

BF2E060A-14F0-45FF-AFFF-9091BB9A95AD.

blackcoffee, MaBr, BarbaBaba och 1 annan gillar detta.
  5. rm83

rm83 Tantal

20190812_125933.
    Min Astron! Jag diggar den men har dåligt samvete att den får så lite handledstid... Varför? Jo för jag har ju en del annat jag diggar också. Men - jag har sagt det förr men tål att upprepas - detaljnivån och kvaliteten är sjukt bra, jag tycker Astron är klart underskattad. Den BORDE få och förtjänar mer handledstid. Mkt mer!

Sonnyboy, BarbaBaba och hammersmahed gillar detta.
  6. BarbaBaba

BarbaBaba Guld

Från:
    Stockholm
    Den boetten tror jag kommer bli riktigt vass. Den svarta skulle jag kunna tänka mig... Den Speedmaster ’57 jag hade var ju 41,5x16,5mm så den bars definitivt inte så skönt, mycket på grund av höjden.

7. AB

AB Brons

Boetten verkar typ helt optimal, borde bli hur bra som helst. Riktigt snygga är de också!

BarbaBaba gillar detta.
  8. Jeser90

Jeser90 Silver

Den här landade idag! :)
    0B19A654-B427-447F-A777-1E4576C0EECD. 7A3194A3-37EF-4ECE-AF53-269622A1C7A7.

cycleMagnus, tilosius, Mikko Luiro och 4 andra gillar detta.