• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Squale 1521 är riktigt fin. Även om jag nyss köpte mig en Omega SMPc så är jag frestad att skaffa mig en blå 1521 att ha som sommarklocka. Finns det två varianter på den blå eller fler? Matt och polerad? Tycker mig ha sett en som har en annan blå nyans också.
Du får inte missa att den finns med tvåfärgat bezelinsert! Jag tycker att den är den snyggaste varianten!
(Bild skamlöst stulen från "Squale Matic 60 ATMOS Passaround"-tråden)
7B4CC1FB-CF64-44FD-B6CD-22C9AB1409CF.jpg
 
Du får inte missa att den finns med tvåfärgat bezelinsert! Jag tycker att den är den snyggaste varianten!
(Bild skamlöst stulen från "Squale Matic 60 ATMOS Passaround"-tråden)
7B4CC1FB-CF64-44FD-B6CD-22C9AB1409CF.jpg
Det där är dock inte en 1521. :) 60 Atmos är också trevlig, man måste bara vara medveten om att den är lite större. Tror att det skiljer 1,7mm i diameter och 2mm lug-lug. Håller med om att den är riktigt snygg och en perfekt sommarklocka! :D
 
Det där är dock inte en 1521. :) 60 Atmos är också trevlig, man måste bara vara medveten om att den är lite större. Tror att det skiljer 1,7mm i diameter och 2mm lug-lug. Håller med om att den är riktigt snygg och en perfekt sommarklocka! :D
Bra information! Hade ingen aning om att den varianten var annorlunda ref- och storleksmässig. Men den är fortfarande stört snygg!:)
 
Bra information! Hade ingen aning om att den varianten var annorlunda ref- och storleksmässig. Men den är fortfarande stört snygg!:)
60 Atmos är så bra med sina applicerade index och sin bakelitvridring, sjukt mycket 60-tal! Har kollat länge på den med grå sunburst-tavla. :hungry:
 
Jag har kommit att bli puritan med tiden och sålt 1545orna till förmån för 1521. Gillade 20 Atmos men störde mig lite på de iofs fina Mercedes-visarna men det blev lite väl mycket sub över det hela. Nu har jag spanat in Vintage Ceramican. Nån som testat både 20 och 30 Atmos-casen och kan säga något om hur storleksskillnaden upplevs? Eller ännu bättre har jämförande bilder?
 
Någon som är sugen på att köpa min squale gmt, svart klassisk, keramisk bezel 300m osv så hojta! Verkar vara slutsåld btw. Fint skick, länk + gummi. Mvh Emil
 
Har kollat lite på Squale och måste säga att designen tilltalar mig väldigt mycket.
Funderar nu starkt på joina gänget här och införskaffa mig en.
1521 blå sunburst dial och blått band skulle vara första tanken. Ser mig själv på beachen med den haha.
Tror att Matic light blue som jag också gillar kanske blir lite stor på mina små handleder.
Helst hade jag köpt en beggad men kanske inte troligt att man hittar nån, för folk kan väl inte komma på tanken att sälja;-)
Något man ska tänka på om man hittar en beg?
 
Har kollat lite på Squale och måste säga att designen tilltalar mig väldigt mycket.
Funderar nu starkt på joina gänget här och införskaffa mig en.
1521 blå sunburst dial och blått band skulle vara första tanken. Ser mig själv på beachen med den haha.
Tror att Matic light blue som jag också gillar kanske blir lite stor på mina små handleder.
Helst hade jag köpt en beggad men kanske inte troligt att man hittar nån, för folk kan väl inte komma på tanken att sälja;-)
Något man ska tänka på om man hittar en beg?
Bra val - fantastisk klocka! Om du vill ha en med sunbursttavla så är det en polerad boett du vill ha. Givetvis gäller det då att du hittar en som är snygg i finishen och repfri. Jag personligen hade letat efter en klocka som kommer med ett mesh då jag dels gillar metall och dels tycker klockan passar grymt bra på det. Annars är det inte mycket som kan gå fel. Urverket är ett ETA2824 så du kan serva det i princip var som helst.
 
Tillbaka
Topp