Vinkeln på bilden gör att den ser ännu större ut men den är ganska biffig. Har samma på min Tropic GMT. Gillar den dock!Så snygg. Men wtf med steriod-kronan?!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Vinkeln på bilden gör att den ser ännu större ut men den är ganska biffig. Har samma på min Tropic GMT. Gillar den dock!Så snygg. Men wtf med steriod-kronan?!
Du får inte missa att den finns med tvåfärgat bezelinsert! Jag tycker att den är den snyggaste varianten!Squale 1521 är riktigt fin. Även om jag nyss köpte mig en Omega SMPc så är jag frestad att skaffa mig en blå 1521 att ha som sommarklocka. Finns det två varianter på den blå eller fler? Matt och polerad? Tycker mig ha sett en som har en annan blå nyans också.
Det där är dock inte en 1521. 60 Atmos är också trevlig, man måste bara vara medveten om att den är lite större. Tror att det skiljer 1,7mm i diameter och 2mm lug-lug. Håller med om att den är riktigt snygg och en perfekt sommarklocka!Du får inte missa att den finns med tvåfärgat bezelinsert! Jag tycker att den är den snyggaste varianten!
(Bild skamlöst stulen från "Squale Matic 60 ATMOS Passaround"-tråden)
Bra information! Hade ingen aning om att den varianten var annorlunda ref- och storleksmässig. Men den är fortfarande stört snygg!Det där är dock inte en 1521. 60 Atmos är också trevlig, man måste bara vara medveten om att den är lite större. Tror att det skiljer 1,7mm i diameter och 2mm lug-lug. Håller med om att den är riktigt snygg och en perfekt sommarklocka!
60 Atmos är så bra med sina applicerade index och sin bakelitvridring, sjukt mycket 60-tal! Har kollat länge på den med grå sunburst-tavla.Bra information! Hade ingen aning om att den varianten var annorlunda ref- och storleksmässig. Men den är fortfarande stört snygg!
Vackert! Vad ska du göra med tavlan?Idag låg det ett litet kuvert på hallmattan, tackar @rogart-63 för den otroligt fina gesten! Nu inväntar jag svar på tavla från tyska Squale, igen... Italienarna ville ha €130 för en tavla. Absolut sista utvägen..
Vaddå tavlan?Idag låg det ett litet kuvert på hallmattan, tackar @rogart-63 för den otroligt fina gesten! Nu inväntar jag svar på tavla från tyska Squale, igen... Italienarna ville ha €130 för en tavla. Absolut sista utvägen..
Vackert! Vad ska du göra med tavlan?
Jag har äntligen tagit tag med tanken att ersätta sunburst med den mattblåa tavlan. Den är HEL-grym! Kommer nog spelas bra med den blanka boettenVaddå tavlan?
Nu har jag då hört allt...Jag har äntligen tagit tag med tanken att ersätta sunburst med den mattblåa tavlan. Den är HEL-grym! Kommer nog spelas bra med den blanka boetten
Jag förstår att det väcker upprörda känslor men jag tror verkligen det kommer bli bra (Bild stulen från Kellotarvike)Nu har jag då hört allt...
Ska inte döma ut något innan jag sett det. Det är bara för att jag är fullkomligt förälskad i sunburst-tavlan.Jag förstår att det väcker upprörda känslor men jag tror verkligen det kommer bli bra (Bild stulen från Kellotarvike)
Tycker den matta tavlan i kombination med matt boett ser grymt bra utJag förstår att det väcker upprörda känslor men jag tror verkligen det kommer bli bra (Bild stulen från Kellotarvike)
Vill du ha ett sånt gummi så har jag ett som knappt är använt. Dock utan spänne.Tycker den matta tavlan i kombination med matt boett ser grymt bra ut
Det blå gummit lyfter också, klart habegär
Har tyvärr ingen klocka att sätta det på. En matt blå 1521 hade suttit fint men måste ligga lite lågt med inköp ett tag...Vill du ha ett sånt gummi så har jag ett som knappt är använt. Dock utan spänne.
Fel klick.Någon som är sugen på att köpa min squale gmt, svart klassisk, keramisk bezel 300m osv så hojta! Verkar vara slutsåld btw. Fint skick, länk + gummi. Mvh Emil
Grymt cool! Man blir ju lite sugenÄn så länge ett schysst pris för en cool Squale
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/254128835757
Bra val - fantastisk klocka! Om du vill ha en med sunbursttavla så är det en polerad boett du vill ha. Givetvis gäller det då att du hittar en som är snygg i finishen och repfri. Jag personligen hade letat efter en klocka som kommer med ett mesh då jag dels gillar metall och dels tycker klockan passar grymt bra på det. Annars är det inte mycket som kan gå fel. Urverket är ett ETA2824 så du kan serva det i princip var som helst.Har kollat lite på Squale och måste säga att designen tilltalar mig väldigt mycket.
Funderar nu starkt på joina gänget här och införskaffa mig en.
1521 blå sunburst dial och blått band skulle vara första tanken. Ser mig själv på beachen med den haha.
Tror att Matic light blue som jag också gillar kanske blir lite stor på mina små handleder.
Helst hade jag köpt en beggad men kanske inte troligt att man hittar nån, för folk kan väl inte komma på tanken att sälja;-)
Något man ska tänka på om man hittar en beg?