• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Nyinkommen, och bandprovningen är i full blom. Isofrane och Erikas MN ligger bra till i nuläget.

Och nej, jag har ännu inte fått svar från Gripenbro..
414A6F29-E4B5-44F1-A63E-DD8A41C2B008.jpeg
 
Ser riktigt fint ut! Erika's är så sjukt bra. :) Mejlade Gripenbro för tio dagar sen och skickade en påminnelse idag, noll svar. :rolleyes:
Tack, jag är nöjd, och jag tror att den kommer att växa på mig ytterligare i dagsljus.
Ja, Erika’s är som en inpruttad onepiece i mjukaste flanell -Riktigt bekvämt.:happyhappy:
Noll svar blir noll business om jag sitter i andra änden. Jag vägrar att jaga och tjata om att få spendera mina pengar. Är mina affärer inte intressantare än så så finns det andra som vill sälja.:cigar:
 
Tack, jag är nöjd, och jag tror att den kommer att växa på mig ytterligare i dagsljus.
Ja, Erika’s är som en inpruttad onepiece i mjukaste flanell -Riktigt bekvämt.:happyhappy:
Noll svar blir noll business om jag sitter i andra änden. Jag vägrar att jaga och tjata om att få spendera mina pengar. Är mina affärer inte intressantare än så så finns det andra som vill sälja.:cigar:
Haha, det var ju också en udda jämförelse! :D Håller med om att det är riktigt bekvämt. :)

Mitt problem just nu är att den klockan jag vill ha kostar 50% mer om jag skulle köpa från Gnomon eller Squale.de så det är inget alternativ. :eek:

Är ju ingen här heller som vill sälja, har haft en köpesannons ute ett bra tag nu. :(
 
Nyinkommen, och bandprovningen är i full blom. Isofrane och Erikas MN ligger bra till i nuläget.

Och nej, jag har ännu inte fått svar från Gripenbro..
414A6F29-E4B5-44F1-A63E-DD8A41C2B008.jpeg
Snyggt! Riktigt fin med den matta boetten. Stort grattis! :)

Kan bara instämma i allt du skriver om Gripenro. Helt otroligt dåligt faktiskt. Skrev PM till dem här på KS en gång om en klocka i 20k-spannet de hade ute på annons, inget svar än och det var över ett år sedan.
 
Den är grymt snygg! Jag hoppas den är lika skön på armen som den är snygg. Jag är inte helt övertygad om kolfiber som material i en boett, vare sig det är Squale eller Panerai, men Squale ska ha en eloge för att de gör något extra med materialet!
Jag ska erkänna att jag är lite kluven men jag tror att det till sist kan bli bra. Personligen så tycker jag att det är fult att den är randig men det ganska uppenbart att de har gjort det så tydligt för att visa att det är två olika material som är fusionerade i lager. Det, eller så har man inte lyckats få dem i samma färg så då har man förstärkt det.

Nästa släpp med den tekniken när de har slutat spexa kan man ju hoppas är enfärgad istället. En helsvart Militaire i Carbon hade ju varit sjukt bra! När det gäller komfort så borde den väga betydligt mindre än en stålvariant men det är trots allt en 60 Atmos så den är inte precis liten. :)
 
Jag ska erkänna att jag är lite kluven men jag tror att det till sist kan bli bra. Personligen så tycker jag att det är fult att den är randig men det ganska uppenbart att de har gjort det så tydligt för att visa att det är två olika material som är fusionerade i lager. Det, eller så har man inte lyckats få dem i samma färg så då har man förstärkt det.

Nästa släpp med den tekniken när de har slutat spexa kan man ju hoppas är enfärgad istället. En helsvart Militaire i Carbon hade ju varit sjukt bra! När det gäller komfort så borde den väga betydligt mindre än en stålvariant men det är trots allt en 60 Atmos så den är inte precis liten. :)
Den blir ju superlätt och det är onekligen bekvämt, men det är inte samma känsla i kolfiber som stål vid själva kontakten med huden. Jag har provat Panerai i kolfiber och jag tyckte inte känslan mot huden var något att skriva hem om.
 
Den blir ju superlätt och det är onekligen bekvämt, men det är inte samma känsla i kolfiber som stål vid själva kontakten med huden. Jag har provat Panerai i kolfiber och jag tyckte inte känslan mot huden var något att skriva hem om.
Det kan jag tänka mig, det blir ju mer som plast. Hade varit kul att prova en men för CHF 1190 så avvaktar jag, då har jag annat som går före. :)
 
Jag vet faktiskt inte? Haha.
Det är en senare version med heliumventlil i alla fall.. :) Cert stämplat nu i mars.
He ventil skulle betyder att den är den 2018 uppdatering, som är även lite kortare boet I längd. Intressant är att modellen var en av den första I 70 talet att klara 1000m utan He ventil. Har inte hittade nån forklarning till varför de valde att sätta på en nu.
Det skulle bli kul att prova på den nån gang, kankse dags for nån mini gtg på stan? :)
 
He ventil skulle betyder att den är den 2018 uppdatering, som är även lite kortare boet I längd. Intressant är att modellen var en av den första I 70 talet att klara 1000m utan He ventil. Har inte hittade nån forklarning till varför de valde att sätta på en nu.
Det skulle bli kul att prova på den nån gang, kankse dags for nån mini gtg på stan? :)
Absolut så måste vi kunna ordna det. Dra ett PM så hittar vi säkert någon dag som passar! :)
 
Läste att ni inte inte får svar av Gripenbro. Tror ni det är ok att köpa Squale från hemsidan?
 
Hej,
Ni som har en 1521a med tillhörande Mesh.. Hur funkar det med inställning av bandlängd? Mesh är väl inte uppbyggt med länkar som ett vanligt band ?hur ställer man längd på ett mesh band? Sugen på en 1521 med meshet nämligen
 
Tillbaka
Topp