• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Då dök det upp lite Tigers. Riktigt imponerad faktiskt........stor skillnad till den äldre varianten.
Ybeis5N.jpg
Dom nya är ju bra mycket snyggare än dom gamla, men blå eller svart?:wideyed:

@JCE - på Squales offciella Instagram så lade man upp något man kallar "Professional 1521 automatic 500meters edition BP". Ser ut lite som den senaste lim ed-versionen som såldes från Gnomon men utan orangefärgad lume. Vet du om det är en model som är på väg?

Fått för mg att det är modellerna med tvåfärgad bezel som har domat glas men jag gissar att @JCE vet hur det ligger till.
@JCE - på Squales offciella Instagram så lade man upp något man kallar "Professional 1521 automatic 500meters edition BP". Ser ut lite som den senaste lim ed-versionen som såldes från Gnomon men utan orangefärgad lume. Vet du om det är en model som är på väg?
Jag beställde precis lite klockor och frågade om den gick att beställa. Not available fick jag till svar. Troligtvis någon limited åt typ Gnomon eller motsvarande.

Ok, då har man lagt en beställning hos gripenbro på en 1521 med tvåfärgad bezel (svart/orange) med svart tavla och kupat glas. Frågan är vad man ska köra för armband då den ska få bli vardagsklocka? Några tips på passande, släng upp bilder :D

Vad tycker Ni om den updaterade Tigern. Ny bezel med "killer" keramisk lume och även tavlan är ny. Storlek 44 mm.....
Squale har bara 200 boetter kvar sen är den slut och inga mer kommer att tillverkas. Den har aldrig varit någon storsäljare men jag gillar den nya versionen. Jag fick fingra på den i Basel och den nya bezeln och tavlan är verkligen nice. Ända som inte är så lyckat är Tiger texten på tavlan men bara vad tycker. Låg är den också.......
rJb4aVe.jpg

lE3sqH8.jpg

YgipT4e.jpg
Dom är egentligen inte så lika när man ser dom på bild efter varandra, men jag fick retrovibbar ala' min citizen dykare från tidigt 90tal :rolleyes:
image.jpeg

Någon som vet något om release för Squalematic, snackades väl om maj/juni men verkar som det är försenat?

Fick precis veta att just den modellen jag beställde var tillfälligt slut :shifty: Nu får jag leta vidare någon annan stans :watching:

Dom verkar skicka ifrån Singapore? Då är det väl tull osv? Det är det nog inte värt på en så (relativt) billig klocka...
Jo visst är det så! Jag har köpt från Singapore innan och aldrig fått betala mer än max 500 kr i tull. Men jag håller med dig, kan man slippa det så är det det bästa :D

Vad är skillnaden mellan de två blå 50atm modellerna? Sunburst vs matt tavla och borstad vs polerad finish på boett o luggar? Är det något mer?

Vad är skillnaden mellan de två blå 50atm modellerna? Sunburst vs matt tavla och borstad vs polerad finish på boett o luggar? Är det något mer?
Jag är inte säker men jag tror den ena har polerat case och den andra har borstat! Kanske finns fler skillnader dock, äger tyvärr inte nån av modellera..

Tillbaka
Topp