• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

1521 026 är en av de snyggaste klockorna som tillverkats.
Håller med ;)
20190502_180745.jpg

Börjar definitivt gilla det mer och mer. Lite lättare och enklare att bära upp än det som satt på 60 ATMOS så jag är nöjd med det.
Men jag ska köpa några roliga gummiband till sommaren också :)
Jag är sugen på ett till min 1521 men jag är skeptisk till att det är värt dubbelt så mycket som ett Geckota-mesh... Geckota-meshet är ju stenhårt men Squales egna är lite mer elegant. Svårt val (aka köpa båda)!

Jag är sugen på ett till min 1521 men jag är skeptisk till att det är värt dubbelt så mycket som ett Geckota-mesh... Geckota-meshet är ju stenhårt men Squales egna är lite mer elegant. Svårt val (aka köpa båda)!
Det jag inte gillar med squales mesh är claspen. Den känns lite billig och speciellt "fold-over" delen.

Synd, den vill man ju inte byta för då blir man av med den tjusiga Squale-loggan.
Ah, biten låses inte riktigt på plats så fint som man skulle vilja. Men det kanske är en fråga om tid också, efter några hundra "på-av"-tagningar så kanske den är mer jämn och fin så att säga.

Ah, biten låses inte riktigt på plats så fint som man skulle vilja. Men det kanske är en fråga om tid också, efter några hundra "på-av"-tagningar så kanske den är mer jämn och fin så att säga.
Jag är tvärnöjd med mitt Squale-mesh, plus att det var ohyggligt smidigt att ordna storleken utan tång! Men håller med dig, själva claspen är väl kanske inte supernice om än fullt funktionsduglig :)

Kan vara så att det slits till. Jag är generellt skeptisk till den typen av konstruktion på clasp, speciellt på dyrare länkar.

Tillbaka
Topp