• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Hmm, blå eller orange söm? :/
113838-ae1582c4edcb446dbfe321fdb49bb594_d782e86c-c9b2-4751-ac23-9831c2bfa921_1296x.jpg
113838-c263a07e4ae84045832378ea09363373_1296x.jpg

Nu är det högst personligt men jag testade sail strap på min 1521 och tycker inte alls att det funkar. Har tyvärr inga bilder. :confused:

Nu är det högst personligt men jag testade sail strap på min 1521 och tycker inte alls att det funkar. Har tyvärr inga bilder. :confused:
Tyckte det såg snyggt ut, men jag hittade ett annat på Watchgeckos hemsida som jag fastnade rejält för. Härlig vintage look, vaniljdoftande gummi med "tapering" bredd.
Så jag beställde det
18E0B35CD93BD3A933D5DC1B7AE256A6.jpg
619d42414d3ffab3e56ef124e9554b17.jpg

Tyckte det såg snyggt ut, men jag hittade ett annat på Watchgeckos hemsida som jag fastnade rejält för. Härlig vintage look, vaniljdoftande gummi med "tapering" bredd.
Så jag beställde det
18E0B35CD93BD3A933D5DC1B7AE256A6.jpg
619d42414d3ffab3e56ef124e9554b17.jpg
Jag tyckte att det (edit: sailcloth) var alldeles för städat och modernt för Squale-boetten.

Ett sånt gummi har jag funderat på att köpa, riktigt snyggt! Man kan köpa det från Squale också, men då kostar det dubbelt så mycket. :D Dyrt spänne...
1521-T3-Black-M-2.jpg

Jag tyckte att det (edit: sailcloth) var alldeles för städat och modernt för Squale-boetten.

Ett sånt gummi har jag funderat på att köpa, riktigt snyggt! Man kan köpa det från Squale också, men då kostar det dubbelt så mycket. :D Dyrt spänne...
1521-T3-Black-M-2.jpg
Ja jag kände liite så också. Vill ha något mer "vintage:it". Jaså? Visste inte ens att Squale gjorde sådana. Detta jag köpte kostar typ 320kr och är från Boneti Cinturini och de gör ju bra straps så det är nog rimligt kvalité för pengarna.
Kan till och med vara så att Squales band kommer från Boneti Cinturini :p

Ja jag kände liite så också. Vill ha något mer "vintage:it". Jaså? Visste inte ens att Squale gjorde sådana. Detta jag köpte kostar typ 320kr och är från Boneti Cinturini och de gör ju bra straps så det är nog rimligt kvalité för pengarna.
Kan till och med vara så att Squales band kommer från Boneti Cinturini :p
Du har helt rätt, Bonetto tillverkar faktiskt alla Squales gummin så det är exakt samma. :D Ska du ha det från Squale så kostar samma typ €70 så bra mycket dyrare. Det gummit sitter som standard på vissa 1521 för övrigt. :)

Du har helt rätt, Bonetto tillverkar faktiskt alla Squales gummin så det är exakt samma. :D Ska du ha det från Squale så kostar samma typ €70 så bra mycket dyrare. Det gummit sitter som standard på vissa 1521 för övrigt. :)
Haha ja oj, då köper man ju från Bonetto eller vad de nu heter istället. Har ju Squale-spännet, kan ju sätta det på nya bandet haha!

Haha ja oj, då köper man ju från Bonetto eller vad de nu heter istället. Har ju Squale-spännet, kan ju sätta det på nya bandet haha!
Så har jag också gjort, har ett Squale-spänne som jag flyttar runt när jag byter band. Just nu så sitter det på mitt Bonetto-Tropic som jag har på 1545 Militaire. :D Bonetto har gjort gummin till Squale i över 30 år så långvarigt samarbete! :)

Så har jag också gjort, har ett Squale-spänne som jag flyttar runt när jag byter band. Just nu så sitter det på mitt Bonetto-Tropic som jag har på 1545 Militaire. :D Bonetto har gjort gummin till Squale i över 30 år så långvarigt samarbete! :)
Kul historia där :)
Bra life-hack att flytta runt spännet haha.

Passar det rakt av? Som jag skrev tidigare i tråden så fick jag skära lite i mitt Bonetto eftersom bandhornen sticker ner så långt från bandstiftshålen.
Jodå det passar rakt av, dock så är det möjligt att skära lite vid sidorna så passformen blir bättre. Tänker inte allt för mycket på det dock då bandet sitter bekvämt
A168A52C-ADB9-4DD1-9EC5-236FE939DC26.jpeg

Tänkte köra nato också, vilket passar bäst?
Får köpa något som passar bättre
20190511_171633.jpg
20190511_171541.jpg
Definitivt det svarta. :) Jag tycker att grått gör sig bäst på den blåa 1521. Har ett admirality grey Phoenix som sitter som en smäck. Om man inte har ett orange nato förstås, men det säger sig själv att det är bäst. :D

Jag som funderat lite på att kanske bleka mitt insert men orkade ej ta av det.. Så lossnar det av sig själv i duschen haha. Haft klockan 4-5 år tror jag. Vad tycker ni?
20190511_173807.jpg
Testa att bleka det om du gillar den stilen, sen kan du alltid köpa ett keramiskt och sätta dit om det inte blir bra. Helst ett grönt för det var det någon som gjort på en sån du har och det blev ruskigt snyggt! :D

Tillbaka
Topp