• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hade ett för smalt grönt nato liggandes och jag tycker ändå att... grönt gör sig bra till denna!? Bara jag?
C39D6ECA-5DD1-4ADB-AD9F-BFBDA1EF819F.jpeg
7FCC0099-FDE5-414C-A6C1-E378CA54D4A2.jpeg
 

North

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker definitivt att det funkar! Har aldrig testat det själv men det är kanske dags. :)

Edit: med din gula minutvisare så skulle det funka med grönt MN med gul rand!
Jovisst borde ett MN fungera! Har du tips på vilken leverantör man bör köpa från? Är det Erika’s som gäller? Vill ju ha det där stretchiga isåfall!
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Jovisst borde ett MN fungera! Har du tips på vilken leverantör man bör köpa från? Är det Erika’s som gäller? Vill ju ha det där stretchiga isåfall!
Svårt att säga, det är många som har börjat leverera MN-straps nu och de har lite olika konstruktion och material. Erika's Originals, @Hans Beck och Watchgecko har en konstruktion medan NDC Straps och Cheapestnatostraps har en annan. Jag har bara testat NDC och Erika's än så länge och där vinner utan tvekan Erika's både på komfort och konstruktion.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Vad är det här? Dessa två dök upp på C24 från Italienska handlare. Aldrig sett modellen tidigare och aldrig hört att det är något som ska komma. Ljusgrå tavla enligt beskrivningen men ser nästan lite blåaktig ut. Hade de satt de Onda-index på den så hade den kunnat bli riktigt snygg men de där löjliga små duttarna... :wtf:
11218249c_zoom_v1558095319020.jpg

11220330d_zoom_v1558114027619.jpg
 

Magnusen

Panerai
2-Faktor
Luftar tropicen
50BB8963-F9AA-4AE3-9D4C-C82DF69DCC2E.jpeg

Riktigt trevlig klocka det här, keramisk bezel, ganska slimmat case, skruvade länkbitar. Kronan hade kunnat få vara lite mindre, även mikrojustering i spännet hade vart bra. Gillar den målade tavlan men eftersom bezeln är keramisk hade även tavlan kunnat få ha applicerade index.
Men man kan inte få allt, sjukt nöjd än så länge i alla fall.
 

Oskar89

Cartier
Luftar tropicen
50BB8963-F9AA-4AE3-9D4C-C82DF69DCC2E.jpeg

Riktigt trevlig klocka det här, keramisk bezel, ganska slimmat case, skruvade länkbitar. Kronan hade kunnat få vara lite mindre, även mikrojustering i spännet hade vart bra. Gillar den målade tavlan men eftersom bezeln är keramisk hade även tavlan kunnat få ha applicerade index.
Men man kan inte få allt, sjukt nöjd än så länge i alla fall.
Den som låg till salu på forumet? Jag var så sugen men för långsam, gillar denna squale tycker den är lagom rolig utan att vara för skrikig :)
 
Topp