• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Skönt med keramisk bezel :(
3B932D00-F62D-4203-86CE-F62F5252301D.jpeg
http://www.gnomonwatches.com/accessories/squale-strap/squale-20-atmos-brown-ceramic-bezel-insert :rolleyes:

Tack! Kanske ska till Singapore under sommaren, kan bli en sån. Hur svårt kan det vara att byta? Aldrig gjort..
Lyckades repa den mer eller mindre direkt, på något vis. Har väl börjat vänja mig, men keramisk är keramisk :D

Äh, gör väl inget om den är repig? Såhär ser min 1521:a ut som sitter på armen idag, jag gillar lite battlescars. :happyhappy:
PSX_20190603_090216.jpg

Det är inte så svårt att byta men ska du ändå dit så hade jag kollat om de inte kan göra det på plats för det tar inte många sekunder. Att plocka av ett aluminium insert är inte så svårt men skulle du råka få det keramiska snett och du måste plocka av det igen så ska man vara väldigt försiktigt så att man inte knäcker det. :)

Äh, gör väl inget om den är repig? Såhär ser min 1521:a ut som sitter på armen idag, jag gillar lite battlescars. :happyhappy:
PSX_20190603_090216.jpg

Det är inte så svårt att byta men ska du ändå dit så hade jag kollat om de inte kan göra det på plats för det tar inte många sekunder. Att plocka av ett aluminium insert är inte så svårt men skulle du råka få det keramiska snett och du måste plocka av det igen så ska man vara väldigt försiktigt så att man inte knäcker det. :)

Bra idé att låta dem göra det. Min upplevelse är att de är sjukt hjälpsamma där.
Kan dock hålla med dig, det ingår lite. Stör mig inte alls lika mycket på det längre :D Var mest att det hände mer eller mindre direkt

Bra idé att låta dem göra det. Min upplevelse är att de är sjukt hjälpsamma där.
Kan dock hålla med dig, det ingår lite. Stör mig inte alls lika mycket på det längre :D Var mest att det hände mer eller mindre direkt
Har aldrig varit där själv men har hört mycket gott om deras service. :) Jag tycker att det är skönt när det händer direkt. Tycker att det är jobbigt med helt repfria klockor, då känns det av någon anledning som att man måste vara så rädd om dem. :D

Har aldrig varit där själv men har hört mycket gott om deras service. :) Jag tycker att det är skönt när det händer direkt. Tycker att det är jobbigt med helt repfria klockor, då känns det av någon anledning som att man måste vara så rädd om dem. :D

Haha, kan iofs hålla med där. Då är det gjort! Man behöver inte tänka mer på det :D

Fick hem en liten Squale idag! :D

Det tråkiga: Boetten är väldigt hårt polerad och klockan är sannolikt ett hopplock med tanke på det varierande skicket på delarna.

Det roliga: Originalgummi från Squale är trevligt. Sen tavlan! Den är gilt och kolla på det där tritiumet... :woot:
PSX_20190604_161357.jpg

PSX_20190604_161311.jpg

PSX_20190604_161840.jpg

Fick hem en liten Squale idag! :D

Det tråkiga: Boetten är väldigt hårt polerad och klockan är sannolikt ett hopplock med tanke på det varierande skicket på delarna.

Det roliga: Originalgummi från Squale är trevligt. Sen tavlan! Den är gilt och kolla på det där tritiumet... :woot:
PSX_20190604_161357.jpg

PSX_20190604_161311.jpg

PSX_20190604_161840.jpg
Vilken charmig liten rackare! Där har du en mögeldykare av rang! :D

Jag gillar den skarpt i alla fall! Grymt charmig! 40 mm?
Jag med, riktigt kul! Var en ren chansning för jag ropade hem den på Ebay och bilderna var sjukt dåliga. Det är den gamla 1545-boetten så den mäter 38mm. :) Jag undrar hur länge och var den har legat. Det svarta på tavlan har blekts och man ser precis var timvisaren har stått, till vänster om den översta loggan, haha :D

Jag med, riktigt kul! Var en ren chansning för jag ropade hem den på Ebay och bilderna var sjukt dåliga. Det är den gamla 1545-boetten så den mäter 38mm. :) Jag undrar hur länge och var den har legat. Det svarta på tavlan har blekts och man ser precis var timvisaren har stått, till vänster om den översta loggan, haha :D
:D

Frågan har säkert varit uppe förr men varför är högra sidan av boetten kantig på 1521? Finns det någon tanke bakom det eller är det bara ett designval?

Grymt fin! Har klockstopp nu ett par månader men den där har jag länge funderat på. Hur känns root beer "färgen" på riktigt? Har förstått att det kan vara lite svårt att fånga på bild? Får man fråga vad den kostade från Gnomon med omkostnader osv?
Hej, tack, yes bättre i verkligheten, lyster, shine, hur olika ljus förändrar tavlan, alles, very nice, än på på bild, well jag bor i Filippinerna och köper dem ”direkt” så lite billigare än till Sverige, hur mkt, ingen aning dessvärre...

Världsklass. På tavlan, faktiskt mkt nice o trevlig patinering eller vad man säger om timvisare”skuggan”....

Tillbaka
Topp