Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Och jag tyckte jag levde on the edge med inget trycktest på ~2,5 år Jag skulle rekommendera dig en täthetsservice istället för vanligt trycktest.. Börjar ändå närma sig rekommenderade serviceintervallet ~5 år?
Hahahaha, jo men det dax nog, bastar en del ocksa med klockan pa. Blir nog att byta datumhjulet i samma veva.Håller med @North, fyra år utan trycktest är modigt! Med det sagt så har pappa haft sin Citizen med 100m vattenresistens som han både badar och bastar med i över tio år och aldrig testat eller servat den.
Lyckades visst med dubbelinläggJag vill helst ha en likadan som jag redan har fast i bättre skick. Har dock börjat fundera på om man ska låta någon sätta dit ny lume. Har fått tips på någon som är riktigt duktig på att få det bra på vintageklockor.
Fick också hem ett från del felaktiga beställningen idag. Tror du att han lyckats få det rätt..? Beställde ett band med blankt spänne och fick hem ett med blästrat. Vet inte om jag ska orka göra något åt det eller inte.Ett efterlängtat paket damp ner i brevlådan idag...
Segt.. Men! ... Jag har ju två 16mm spännen nu - blanka, om du är sugen på ett? Om nu inte han kan tänka sig posta ett separat spänne.Fick också hem ett från del felaktiga beställningen idag. Tror du att han lyckats få det rätt..? Beställde ett band med blankt spänne och fick hem ett med blästrat. Vet inte om jag ska orka göra något åt det eller inte.
Det där ser sjukt bra på i alla fall!
Edit: Det jag fick hem har Squale tryckt på "flärpen" längst ut på den långa delen. Riktigt coolt!
Snyggt!Ett efterlängtat paket damp ner i brevlådan idag...
Jag ska kolla med honom om han har ett hemma, annars orkar jag inte strula mer med honom. Schysst av dig, jag köper gärna ett om du kan undvara det.Segt.. Men! ... Jag har ju två 16mm spännen nu - blanka, om du är sugen på ett? Om nu inte han kan tänka sig posta ett separat spänne.
Upp med bilder! Du verkar ha fått det nya-nya ’super tropic’ som de kallar det för.
Jag ska kolla med honom om han har ett hemma, annars orkar jag inte strula mer med honom. Schysst av dig, jag köper gärna ett om du kan undvara det.
Nu när du säger det så ser de faktiskt ut att vara ett sånt! Här kommer bilder:
Det kan jag allt avvara. Släng iväg ett pm om intressant.Jag ska kolla med honom om han har ett hemma, annars orkar jag inte strula mer med honom. Schysst av dig, jag köper gärna ett om du kan undvara det.
Nu när du säger det så ser de faktiskt ut att vara ett sånt! Här kommer bilder:
Cool! Är det 1545 nos?Kör på den här idag. Sjukt härlig och jag gillar att den bärs så bra trots sin storlek.
Har ägt det andra, två gånger nu med det orangea, och den första har jag känt på i butik bl.a. Det är skillnad i gummikvalitén framförallt där det första upplevde jag som mer hållbart, och inte lika töjbart, som är en svaghet tyvärr, hos det andra.Svårt med banden. Hade tänkt mig de fösta. Men liten skillnad mellan dessa två?
Ja, jag hade också en annan bild av det och jag håller med om att det ser bra ut. Får se om det hamnar på någon klocka nu, annars blir det på 1521:an när orange-gummi-säsongen är över.Det kan jag allt avvara. Släng iväg ett pm om intressant.
Tycker det ser identiskt ut med deras tidigare, bortsett från att det verkar lite längre plus loggan. Hade helt annan bild i huvudet på det hehe. Snyggt är det dock!
Vissa delar är nog NOS, andra är bara O. Tror att vissa delar är utbytta på den.Cool! Är det 1545 nos?
Nu skulle jag använt multicitiat här, ledsen för det.Har ägt det andra, två gånger nu med det orangea, och den första har jag känt på i butik bl.a. Det är skillnad i gummikvalitén framförallt där det första upplevde jag som mer hållbart, och inte lika töjbart, som är en svaghet tyvärr, hos det andra.
Det man slipper är en lång flärp som sticker ut så viss funktion har fästet absolut, dock är bandet i sig inte jättelångt. I mitt fall stack det inte ut mer än ’vanligt’Nu skulle jag använt multicitiat här, ledsen för det.
Hur tyckte du att det funkade med fästet längst ut på flärpen? Tillförde det något?
Äntligen första Squalen.
Första intrycket: Väldigt nöjd, mer kvalite än jag vågat hoppas på. Slår både de Seiko och Zodiac jag haft. Är i klass med de Breitling och Omega jag ägt.
Den skiftar från nästan svart till härligt grön.
Länken är bra men jag föredrar tyvärr tygband. Tips på sådana mottages gärna.
Kul, grattis! Vad är det för band du har? Riktigt snyggt.Äntligen första Squalen.
Första intrycket: Väldigt nöjd, mer kvalite än jag vågat hoppas på. Slår både de Seiko och Zodiac jag haft. Är i klass med de Breitling och Omega jag ägt.
Den skiftar från nästan svart till härligt grön.
Länken är bra men jag föredrar tyvärr tygband. Tips på sådana mottages gärna.
Tack. Det är @oddface som gjort det åt mig. Det känns lika bra som det ser ut. Fort gick det också.Kul, grattis! Vad är det för band du har? Riktigt snyggt.
Kul med handgjort. Ser tjockt och kvalitativt ut!Tack. Det är @oddface som gjort det åt mig. Det känns lika bra som det ser ut. Fort gick det också.
22mm men gick fint att klämma in på 21mm också.
Ja, jag upplever det som rejält. Jag har tidigare haft ett band från @Anders W och detta påminner mycket om det bandet.Kul med handgjort. Ser tjockt och kvalitativt ut!
Det hade nog passat väldigt bra.Ja, det liknar väldigt mycket det jag har på min GMT och det kommer från @Anders W. Gillar verkligen färgen på ditt, det skulle passa på min med.