4 dagar ca.Då det aldrig dyker upp någon blå 1521 här funderar jag på att köpa en från gnomon, ungefär vilken leveranstid brukar de ha?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
4 dagar ca.Då det aldrig dyker upp någon blå 1521 här funderar jag på att köpa en från gnomon, ungefär vilken leveranstid brukar de ha?
schyyyy. Low voice.Kan inte låta bli att lägga en —>här
(jag tror nog dhl express är att föredra i detta fall)
Typ två dagar de gånger jag beställt. De kör DHL Express så det går löjligt snabbt. Jag hade iofs hellre beställt från Gripenbro om du ska ha en blå 1521.![]()
Sist jag beställde så var det på en onsdag och på måndagen efter så var den hos mitt ombud.
Blixtsnabbt med andra ord.
4 dagar ca.
Vågar företag fortfarande fula och skriva ner värdet? Åkte inte creationswatches dit på det för några år sedanI see your point.Så länge tullen inte tittar närmare så är Gnomon att föredra, men det kan bli dyrt om de gör det. Från Gripenbro vet man i alla fall vad det kostar.
Gnomon gör det på allt de skickar... Inte lagligt någonstans.Många tack Boys!
Vågar företag fortfarande fula och skriva ner värdet? Åkte inte creationswatches dit på det för några år sedan
Vågat! Men det är klart paketsvinn är kanske lägre hos dhl express än PostNordGnomon gör det på allt de skickar... Inte lagligt någonstans.
Ja, det är nog betydligt mindre...Vågat! Men det är klart paketsvinn är kanske lägre hos dhl express än PostNord![]()
Hade jag inte redan haft en 2002:a så hade jag plockat den direkt. Sjukt fin!Någon bör inhandla denna fina hockey-puck! Jag har tyvärr inte klockpengarna
https://klocksnack.se/threads/squale-2002-1000m.115996/
För att kommunikationen med Gripenbro har varit bristfällig för att uttrycka det milt. Ibland tar det flera veckor innan han svarar på mejl. Har beställt klockor från honom två gånger och då har det dock gått som blixten utan några som helst problem och jag hade faktiskt inte tvekat en sekund om jag skulle beställa något som han har i sortimentet. Dessutom så har han jäkligt bra priser!Är lite sugen på en Squale igen, ägde en 1521 för många år sedan. Förstår att de flesta här beställer från Gnomon, varför inte Gripenbro, det måste ju vara enklare?
- Tacksam för ärliga svar.
Ja det är väl nackdelen med Gripenbro. Rimliga priser osv, bra service när man väl får den... men han är inte bra på kommunikation haha.För att kommunikationen med Gripenbro har varit bristfällig för att uttrycka det milt. Ibland tar det flera veckor innan han svarar på mejl. Har beställt klockor från honom två gånger och då har det dock gått som blixten utan några som helst problem och jag hade faktiskt inte tvekat en sekund om jag skulle beställa något som han har i sortimentet. Dessutom så har han jäkligt bra priser!
Gnonom fuskar med tull och moms genom att skriva ner värdet på försändelsen så man ska vara medveten om att det kan bli problematiskt om man behöver skickat tillbaka klockan vid garantiärende. Man ska också veta att priser från Gnomon blir avsevärt mycket högre om tullen får tag på paketet.
Precis där den hör hemma!På italiensk sand.
![]()
Gillar verkligen denna modell, men tavlans finish.... Fy vad tristNy limiterad 75st
![]()
Också skickligt att få in sju olika teckensnitt på den lilla tavlan!Gillar verkligen denna modell, men tavlans finish.... Fy vad trist
Smårolig, har en i kundkorgen men kan inte bestämma migNy limiterad 75st
![]()
Tycker den ser riktigt bra ut. Perfekt storlek också..Smårolig, har en i kundkorgen men kan inte bestämma mig![]()
Din är finare ön min är det bandet månne?Lite kvällsmys med Tropic GMT.
![]()
Sannolikt eftersom det är det enda som skiljer dem åt.Din är finare ön min är det bandet månne?
![]()
- Gillar den där men har en fråga: kände på en annan Squale GMT och insåg att vridringen var en dykring, dvs 120 (eller 60) klick och bara vridbar åt ett håll. En GMT-ring skall ju vara vridbar åt båda håll i entimmes-steg. Hur är det på den här varianten?Lite kvällsmys med Tropic GMT.
![]()
120 klick åt ena hållet så inte en riktig GMT-vridring.- Gillar den där men har en fråga: kände på en annan Squale GMT och insåg att vridringen var en dykring, dvs 120 (eller 60) klick och bara vridbar åt ett håll. En GMT-ring skall ju vara vridbar åt båda håll i entimmes-steg. Hur är det på den här varianten?
Nästan alla dykare som får GMT komplikation har 120 eller 60 klicks unidirektionell vridring, kallar det "dykarsjukan". 120 klicks går att ställa på varje timme, 60 klicks bara varannan timme.- Gillar den där men har en fråga: kände på en annan Squale GMT och insåg att vridringen var en dykring, dvs 120 (eller 60) klick och bara vridbar åt ett håll. En GMT-ring skall ju vara vridbar åt båda håll i entimmes-steg. Hur är det på den här varianten?
Varför är det så svårt att byta klickring när man inför gmt?120 klick åt ena hållet så inte en riktig GMT-vridring.![]()
Gillar också denna skarpt! Perfekt storlek (när gjorde Squale en 39:a senast??) Och finfin bezel. Tavlan känns dock, precis som du är inne på, lite småtrist. Känns som att Zodiac har gjort ett gäng ljusblå/grå, så uppenbarligen finns det ett sug efter just denna kombo. Någon som lagt en beställning?Gillar verkligen denna modell, men tavlans finish.... Fy vad trist