• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Eqn

Panerai
Typ två dagar de gånger jag beställt. De kör DHL Express så det går löjligt snabbt. Jag hade iofs hellre beställt från Gripenbro om du ska ha en blå 1521. :)

Sist jag beställde så var det på en onsdag och på måndagen efter så var den hos mitt ombud.
Blixtsnabbt med andra ord :).


Många tack Boys!

I see your point. :D Så länge tullen inte tittar närmare så är Gnomon att föredra, men det kan bli dyrt om de gör det. Från Gripenbro vet man i alla fall vad det kostar.
Vågar företag fortfarande fula och skriva ner värdet? Åkte inte creationswatches dit på det för några år sedan
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Kör lite vintage idag. :)
PSX_20190717_094517.jpg
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Är lite sugen på en Squale igen, ägde en 1521 för många år sedan. Förstår att de flesta här beställer från Gnomon, varför inte Gripenbro, det måste ju vara enklare?
- Tacksam för ärliga svar.
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
Är lite sugen på en Squale igen, ägde en 1521 för många år sedan. Förstår att de flesta här beställer från Gnomon, varför inte Gripenbro, det måste ju vara enklare?
- Tacksam för ärliga svar.
För att kommunikationen med Gripenbro har varit bristfällig för att uttrycka det milt. Ibland tar det flera veckor innan han svarar på mejl. Har beställt klockor från honom två gånger och då har det dock gått som blixten utan några som helst problem och jag hade faktiskt inte tvekat en sekund om jag skulle beställa något som han har i sortimentet. Dessutom så har han jäkligt bra priser!

Gnonom fuskar med tull och moms genom att skriva ner värdet på försändelsen så man ska vara medveten om att det kan bli problematiskt om man behöver skickat tillbaka klockan vid garantiärende. Man ska också veta att priser från Gnomon blir avsevärt mycket högre om tullen får tag på paketet.
 

TobiasD

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
För att kommunikationen med Gripenbro har varit bristfällig för att uttrycka det milt. Ibland tar det flera veckor innan han svarar på mejl. Har beställt klockor från honom två gånger och då har det dock gått som blixten utan några som helst problem och jag hade faktiskt inte tvekat en sekund om jag skulle beställa något som han har i sortimentet. Dessutom så har han jäkligt bra priser!

Gnonom fuskar med tull och moms genom att skriva ner värdet på försändelsen så man ska vara medveten om att det kan bli problematiskt om man behöver skickat tillbaka klockan vid garantiärende. Man ska också veta att priser från Gnomon blir avsevärt mycket högre om tullen får tag på paketet.
Ja det är väl nackdelen med Gripenbro. Rimliga priser osv, bra service när man väl får den... men han är inte bra på kommunikation haha.
 

Hans B 1955

Rolex
2-Faktor
Lite kvällsmys med Tropic GMT. :)
PSX_20190718_211846.jpg
- Gillar den där men har en fråga: kände på en annan Squale GMT och insåg att vridringen var en dykring, dvs 120 (eller 60) klick och bara vridbar åt ett håll. En GMT-ring skall ju vara vridbar åt båda håll i entimmes-steg. Hur är det på den här varianten?
 

MaBr

Squale
Pledge Member
2-Faktor
- Gillar den där men har en fråga: kände på en annan Squale GMT och insåg att vridringen var en dykring, dvs 120 (eller 60) klick och bara vridbar åt ett håll. En GMT-ring skall ju vara vridbar åt båda håll i entimmes-steg. Hur är det på den här varianten?
120 klick åt ena hållet så inte en riktig GMT-vridring. :sorry:
 

Waldorf

Audemars
- Gillar den där men har en fråga: kände på en annan Squale GMT och insåg att vridringen var en dykring, dvs 120 (eller 60) klick och bara vridbar åt ett håll. En GMT-ring skall ju vara vridbar åt båda håll i entimmes-steg. Hur är det på den här varianten?
Nästan alla dykare som får GMT komplikation har 120 eller 60 klicks unidirektionell vridring, kallar det "dykarsjukan". 120 klicks går att ställa på varje timme, 60 klicks bara varannan timme.
Har inte haft tropicen, bara grodan men tror det är samma 120 klicks...
 

Nioq

Omega
2-Faktor
Gillar verkligen denna modell, men tavlans finish.... Fy vad trist
Gillar också denna skarpt! Perfekt storlek (när gjorde Squale en 39:a senast??) Och finfin bezel. Tavlan känns dock, precis som du är inne på, lite småtrist. Känns som att Zodiac har gjort ett gäng ljusblå/grå, så uppenbarligen finns det ett sug efter just denna kombo. Någon som lagt en beställning?
 
Topp