• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Riktigt snygg var den! Men tyvärr lite dyr imo
http://www.gnomonwatches.com/30-atmos-60th-anniversary-edition-ltd-ed-150pcs
Squale30Atmos60thAnniversaryEdition13.jpg
Squale30Atmos60thAnniversaryEdition10.jpg
Squale30Atmos60thAnniversaryEdition11.jpg
Squale30Atmos60thAnniversaryEdition8.jpg
Squale30Atmos60thAnniversaryEdition7.jpg
Squale30Atmos60thAnniversaryEdition5.jpg
Squale30Atmos60thAnniversaryEdition4.jpg
Squale30Atmos60thAnniversaryEdition3.jpg
Lite taskig finish på boett, jämför med originalet
Kul och intressant info! Varför berättar inte Squale det här själv? :confused:
PSX_20190831_224221.jpg

Edit: Här är för övrigt BPn som Squale gjorde caset till. Mäter 34mm, klassiskt för tiden. Jag vill ha en!
uhr-aufmacherbild.jpg
Enda vettiga förklaring vore att man inte riktigt vet hur det var med rättigheterna och man inte vill bråka med Blancpain?

Lite taskig finish på boett, jämför med originalet

Enda vettiga förklaring vore att man inte riktigt vet hur det var med rättigheterna och man inte vill bråka med Blancpain?
Märkligt ändå att man väljer att att vara med i intervjuer på Youtube etc. och även ha events för releasen men inte marknadsföra produkten på annat sätt. Jag kommer aldrig att förstå mig på nuvarande bolags sätt att marknadsföra sig, de är helt ute och cyklar. :confused:

Håller med om finishen, ser helt klart bättre ut på originalet.

Märkligt ändå att man väljer att att vara med i intervjuer på Youtube etc. och även ha events för releasen men inte marknadsföra produkten på annat sätt. Jag kommer aldrig att förstå mig på nuvarande bolags sätt att marknadsföra sig, de är helt ute och cyklar. :confused:

Håller med om finishen, ser helt klart bättre ut på originalet.

Haha, instämmer helt. Inte mycket som funkar på marknadsavdelningen (finns det ens någon?) nere i Milano. Känns som rena vilda västern...

Med lite mer mänskligt prislapp hade jag köpt barracuda. Säg 50 000-60 000 är rimligt. Men BP har inga klockor jag har råd med...och då har service etc inte räknats med.
Håller med, 140k-ish är mycket pengar och då är man helt plötsligt i ett segment där det även finns fler riktigt bra dinkor.

Med tanke på bakgrunden Squale har med BP känns detta som en bra kompromiss ;)

Ny i tråden, men fått känslan av att en Squale ska vara blå.
Bör ens första Squale vara blå? Eller är en svart dykare lika mycket Squale?
Hoppas ni förstår frågan.
Mvh
En svart 1521 är en otroligt snygg klocka och precis lika mycket en Squale som en blå eller blå-vit. För min del så blev det en azurblå 1521 som första Squale, men det är ju givetvis en fråga om tycke och smak. Det finns inga fel när det kommer till Squale :)

PS. Squales blå färg är utan konkurrens. Ingen annan tillverkare har samma lyster och färgdjup ;)

Squale 1521 026. En av topp tre i samlingen!

9C39A0A1-9B49-4F00-9A3E-BBD967C3593D.jpeg
Den är ju sjukt fin. Men som en ”one watch guy” så faller nog den svarta bättre för mig. Men den blå på mesch måste jag säga är fruktansvärt fin. Kanske får bli en ”two watch guy”. :) Synd bara att Matic 60 ATM har 22mm band och 1521 har 20mm. Annars kunde man köpt en på gummi och en på stål och växlat banden. :)

Den är ju sjukt fin. Men som en ”one watch guy” så faller nog den svarta bättre för mig. Men den blå på mesch måste jag säga är fruktansvärt fin. Kanske får bli en ”two watch guy”. :) Synd bara att Matic 60 ATM har 22mm band och 1521 har 20mm. Annars kunde man köpt en på gummi och en på stål och växlat banden. :)
Den svarta blir kanon om du tänkt vara OWG! Köp till ett mesh i samma finish som boetten, ett brunt och ett svart Squale-läder och ett gummi i valfri färg så är du i hamn!

Den svarta blir kanon om du tänkt vara OWG! Köp till ett mesh i samma finish som boetten, ett brunt och ett svart Squale-läder och ett gummi i valfri färg så är du i hamn!
Hittade inte några tillbehör på Squale.se. Men det går ju säkert att lösa om man mailar dom. :) för på den svenska sidan (som för övrigt verkar ha väldigt bra priser!?) så fanns inte matic 60 blank på mesh..? Endast den matta med Halloweentavlan. Men det kanske är samma band?
Tusen frågor. Ursäkta :)

Hittade inte några tillbehör på Squale.se. Men det går ju säkert att lösa om man mailar dom. :) för på den svenska sidan (som för övrigt verkar ha väldigt bra priser!?) så fanns inte matic 60 blank på mesh..? Endast den matta med Halloweentavlan. Men det kanske är samma band?
60/101 har båda 22mm men få modeller kommer med just meshen. Finns dock separat på officiella som skeppar blixtsnabbt från Milano :)
https://squalestore.com/newshop/shop/strap-steel-mesh-101-atmos/

Precis. Det löser sig med ett mail. :)

Började själv med en svart men hoppade sedan över på en blå. Du kommer sannolikt att bli förtjust i vilken som. Svart är väl då något mer allsidig i sin färgsättning. Sedan får du ta ställning till polerad vs blästrad- också ett vägskäl ;)
Ny i tråden, men fått känslan av att en Squale ska vara blå.
Bör ens första Squale vara blå? Eller är en svart dykare lika mycket Squale?
Hoppas ni förstår frågan.
Mvh

Började själv med en svart men hoppade sedan över på en blå. Du kommer sannolikt att bli förtjust i vilken som. Svart är väl då något mer allsidig i sin färgsättning. Sedan får du fundera på polerad eller blästrad- också ett vägskäl ;)
Vilken har du? :) vilken kan man leva längst med? :) putsen alltså..

På tal om Squale :bored: Ingen här som som knep Gnomon vintage GMTn?
Den verkar vara slutsåld men jag är så jäkla nyfiken hur den yppar sig live så att säga.

Gnomon lär vara återförsäljare #1 för Squale - känns som att de alltid blir tilldelade 1-XX ;-)

SWP fick (i alla fall i första vändan) 51-90. Möjligt att de fått ytterligare klockor att sälja från och med imorgon.

Hur som helst en sjukt fin klocka, som förhoppningsvis landar under veckan :happyhappy:
Inget i brevlådan idag?

Tillbaka
Topp