• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Äntligen är man med i klubben! ;)
05E96873-4E93-4E3B-B565-F55C420B4DEB.jpeg
Välkommen. Vi sammanträder torsdagar ojämna veckor i den julianska kalendern. Dörren till vänster. Enklare förtäring erbjuds. Klädsel: klocka.

Mycket snygg klocka och därmed snygg entré!

Framstår man som snål om man frågar vart man köper :squale: billigast och/eller smidigast? :angel:
Undvik Schweiz (gäller ju inte Squale specifikt utan klockor generellt). Tullen är svindyr eftersom man inte är med i EU. Åkte precis på en oskön tullavgift på 3k efter att ha köpt därifrån.

Gnomon är stationerade i Singapore och av någon outgrundlig anledning har jag alltid lyckats få minimal tull därifrån. Tror till och med att de bommat tullen vid något tillfälle.

Kanske värt att nämna brittiska Page & Cooper också. Givetvis måste man göra en koll på hur SEK ligger mot pundet innan man klickar på köpknappen.

Undvik Schweiz (gäller ju inte Squale specifikt utan klockor generellt). Tullen är svindyr eftersom man inte är med i EU. Åkte precis på en oskön tullavgift på 3k efter att ha köpt därifrån.

Gnomon är stationerade i Singapore och av någon outgrundlig anledning har jag alltid lyckats få minimal tull därifrån. Tror till och med att de bommat tullen vid något tillfälle.

Kanske värt att nämna brittiska Page & Cooper också. Givetvis måste man göra en koll på hur SEK ligger mot pundet innan man klickar på köpknappen.
Wow!!! Grym info!! Tusen tack!!!!!

Gnomon fuskar ju med sina leveranser och skriver ner värdet på paketet till 80$. Därför det blir så låg moms.

Välkomnar mig till tråden igen! :D
F5DC6F59-5246-4A0E-B493-20976F980165.jpeg
B768B70D-78A9-4BC8-BBCF-BE48725AFC9C.jpeg
08E93AC1-8B04-476B-8332-1A3FB2230146.jpeg
C0CE6D23-8FD6-4DEC-8D0B-5FF89442BE7B.jpeg

Väldigt bra, och mycket nöjd! Satte på det medföljande ”sailcloth”-bandet, lädret som satt på var inte mycket att ha. Kommer nog slänga på ett Tropic framöver :)
Underbart! Äntligen lite riktiga bilder istället för Squales trötta produktbilder. Ser fantastiskt fin ut, grattis! :cool: Hur tycker du att den sitter på armen och känns det ok med 22mm bandbredd? :)

Tillbaka
Topp