Får man fråga, vem är SWP?
Korrekt!Swiss Watch Passion, va?
https://www.swisswatchpassion.com/en/home_page
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Får man fråga, vem är SWP?
Korrekt!Swiss Watch Passion, va?
https://www.swisswatchpassion.com/en/home_page
Välkomnar mig till tråden igen!
Väldigt bra, och mycket nöjd! Satte på det medföljande ”sailcloth”-bandet, lädret som satt på var inte mycket att ha. Kommer nog slänga på ett Tropic framöver
Alltid svårt att sätta ord exakt på känslan. Som jag skrev innan tycker jag den bärs lite större än sina 39 mm, antagligen pga de längre bandhornen. Den känns bra på handleden, lagom tunn och lätt. Vridningen är 120 klick, inte helt tajt, men har man haft Squale innan så är det inget ovanligtGe oss lite mer! Nöjd än så länge är ju toppen men hur är helhetsintrycket mer i detalj?
Stort tack! Ja, ska jaga rätt på något schysst som inte samlar alltför mycket damm Tror nog faktiskt mesh kan bli bra! Vore kul att testa någon länk också. Funderar på att testa ett ”gubbflex”. Kanske flygerGrattis till det fina uret! Tropic lär ju bli schysst på. Undrar dock om det finns någon lämplig länk till denna? Och vad skulle man välja? Vet inte riktigt om mesh är rätt väg att gå, trots en förkärlek för sådana på Squale för min del.
Vad är det där för BP? Skitsnygg och ser inte allt för stor ut.Tycker denna är otroligt fin, inte olik Squale, men barracuda är definitivt för dyr. Squalen kanske inte är så tokig. Fan, jag som får in en annan squale till veckan som jag skall vara nöjd och glad över. ”Inte köpa mer klockor nu älskling”...nä nä jag kollar bara lite...suck!
Tack!Alltid svårt att sätta ord exakt på känslan. Som jag skrev innan tycker jag den bärs lite större än sina 39 mm, antagligen pga de längre bandhornen. Den känns bra på handleden, lagom tunn och lätt. Vridningen är 120 klick, inte helt tajt, men har man haft Squale innan så är det inget ovanligt
Tycker de fått till vridningsinlägget och tavlan riktigt bra! Vet att vissa har svårt för ”fejkpatinerad” lysmassa, men jag tycker den är schysst. Krämig och fin färg utan att på något sätt bli för mycket. Vridningsinlägget är (safir?)glas tror jag, och är väldigt fint gjord. Detta tillsammans med det välvda safirglaset ger klockan en härligt modern vintagekänsla om man nu kan säga så. I mitt tycke motsvarar den priset sett till kvalité och känsla. Ett pris som jag för övrigt tycker är rimligt
Stort tack! Ja, ska jaga rätt på något schysst som inte samlar alltför mycket damm Tror nog faktiskt mesh kan bli bra! Vore kul att testa någon länk också. Funderar på att testa ett ”gubbflex”. Kanske flyger
Alltid svårt att sätta ord exakt på känslan. Som jag skrev innan tycker jag den bärs lite större än sina 39 mm, antagligen pga de längre bandhornen. Den känns bra på handleden, lagom tunn och lätt. Vridningen är 120 klick, inte helt tajt, men har man haft Squale innan så är det inget ovanligt
Tycker de fått till vridningsinlägget och tavlan riktigt bra! Vet att vissa har svårt för ”fejkpatinerad” lysmassa, men jag tycker den är schysst. Krämig och fin färg utan att på något sätt bli för mycket. Vridningsinlägget är (safir?)glas tror jag, och är väldigt fint gjord. Detta tillsammans med det välvda safirglaset ger klockan en härligt modern vintagekänsla om man nu kan säga så. I mitt tycke motsvarar den priset sett till kvalité och känsla. Ett pris som jag för övrigt tycker är rimligt
Stort tack! Ja, ska jaga rätt på något schysst som inte samlar alltför mycket damm Tror nog faktiskt mesh kan bli bra! Vore kul att testa någon länk också. Funderar på att testa ett ”gubbflex”. Kanske flyger
Blev lite drygt 14’ med tull och moms. Så inte allt för blodigt tycker jagTack!
Alltid kul att höra och den där har man ju väntat på ska dyka upp här!
Vad landade den på när du fått hem den?
(Har faktiskt inte ens koll på listpriset)
Verkar va strykande åtgång på dom iaf, slut där jag tittat.Blev lite drygt 14’ med tull och moms. Så inte allt för blodigt tycker jag
Vad är det där för BP? Skitsnygg och ser inte allt för stor ut.
Låter mycket med 20+ kan jag tycka. Vänta någon vecka och se, annars kan du säkert rucka den. ETA 2824-2 Elaboré ska ligga mellan +/-7spd till +/-20spd men jag vet inte riktigt vad Squale har för gränsvärden på sina. Fick du med någon manual?Hjälp! Min nya Squale går +20s på ett dygn. Hade ett liknande problem med en Seiko som ”tickade in sig” efter någon vecka. Samma här? Min andra Squale var begagnad och tickar på exakt.
Låter mycket med 20+ kan jag tycka. Vänta någon vecka och se, annars kan du säkert rucka den. ETA 2824-2 Elaboré ska ligga mellan +/-7spd till +/-20spd men jag vet inte riktigt vad Squale har för gränsvärden på sina. Fick du med någon manual?
Fin trippel. Angående lädret vet jag inte. Det kanske ska vara lite "scuffed" för vintage-estetiken?Tripp trapp trull!
Inte det vackraste skinnbandet. Reklamera?
Fin trippel. Angående lädret vet jag inte. Det kanske ska vara lite "scuffed" för vintage-estetiken?
Mycket bra! Vilken grym trio du har nu. Stort grattis!Tripp trapp trull!
Inte det vackraste skinnbandet. Reklamera?
Fin trippel. Angående lädret vet jag inte. Det kanske ska vara lite "scuffed" för vintage-estetiken?
Ja, kan faktiskt vara så @TobiasD!Tack! Det börjar bli en samling
För höra med @McNulty ? Hur var ditt skinnband?
Nu med två klart bättre alternativ:
Riktigt snygg på det där bandet också!! Nöjd än så länge?Några bilder till...
Hej, har en blå Y1545. Skulle vilja byta ut claspen på länken, alt köpa en ny länk. Finns det någon här som har tips? Eller t ex inte använder sitt och kan tänka sig att sälja?
Härligt, välkommen tillbaka. Väldigt snygg på tropic.Nu får man vara med här igen
Riktigt snygg på det där bandet också!! Nöjd än så länge?
Härligt, och väl sammanfattat! Håller med dig om allt, och spot on med att den växer vartefter.Hej! Väldigt nöjd, över förväntan. Första intrycket var oj, är den för liten och så speciell är den inte?! Men sedan växer den snabbt när den väl är på.
Positivt:
#Storleken (jo faktiskt). Den känns inte som en dykare. Sitter mycket bra på mig och bygger inte så högt. Lätt och smidig att bära.
#Vintage-känslan. Boetten, vridningen, visarna är fina med silverreflektioner.
#skön stor krona.
#kupat glas och najs insert.
#baksidan är cool!
Negativt:
#tavlan är relativ liten, det kommer ta ett tag att vänja sig vid.
#skulle det inte finnas orangefärg med?
#insert, kunde varit ännu mer speciellt. Lite närmare BP?
Spontant en keeper!
Inte ofta jag blir avis men just nu är känslan mer än påtagligHej! Väldigt nöjd, över förväntan. Första intrycket var oj, är den för liten och så speciell är den inte?! Men sedan växer den snabbt när den väl är på.
Positivt:
#Storleken (jo faktiskt). Den känns inte som en dykare. Sitter mycket bra på mig och bygger inte så högt. Lätt och smidig att bära.
#Vintage-känslan. Boetten, vridningen, visarna är fina med silverreflektioner.
#skön stor krona.
#kupat glas och najs insert.
#baksidan är cool!
Negativt:
#tavlan är relativ liten, det kommer ta ett tag att vänja sig vid.
#skulle det inte finnas orangefärg med?
#insert, kunde varit ännu mer speciellt. Lite närmare BP?
Spontant en keeper!
Håller med...Inte ofta jag blir avis men just nu är känslan mer än påtaglig