Tjusigt! Heuer hade ju en modell som var exakt likadan som Squalen också, samma boett, samma allt. Vad mäter din Heuer, 40mm?MRP-SA jämförelse, första/ andra versionen (Heuer är tidig boett)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Tjusigt! Heuer hade ju en modell som var exakt likadan som Squalen också, samma boett, samma allt. Vad mäter din Heuer, 40mm?MRP-SA jämförelse, första/ andra versionen (Heuer är tidig boett)
Alltså, jag skulle inte banga denna ”länk” om jag fick tag på en ;-)Grattis till det fina uret! Tropic lär ju bli schysst på. Undrar dock om det finns någon lämplig länk till denna? Och vad skulle man välja? Vet inte riktigt om mesh är rätt väg att gå, trots en förkärlek för sådana på Squale för min del.
Det var när jag såg den bilden som idén om gubbflex kom upp
Alltså, jag skulle inte banga denna ”länk” om jag fick tag på en ;-)
Vad är det där för modell?
Det var när jag såg den bilden som idén om gubbflex kom upp
MRP-SA jämförelse, första/ andra versionen (Heuer är tidig boett)
Tjusigt! Heuer hade ju en modell som var exakt likadan som Squalen också, samma boett, samma allt. Vad mäter din Heuer, 40mm?
Snyggt, grattis!Välkomnar mig till tråden igen!
Väldigt bra, och mycket nöjd! Satte på det medföljande ”sailcloth”-bandet, lädret som satt på var inte mycket att ha. Kommer nog slänga på ett Tropic framöver
Mycket bra! Orange band är helt rätt på den där.Min nya sen ett par dagar. Love it!
Skön trio, grattis!Tripp trapp trull!
Inte det vackraste skinnbandet. Reklamera?
”Squale 30 Atmos Photoshop”Vad är det där för modell?
Säker?”Squale 30 Atmos Photoshop”
Hade TT Heuer 1000 som var 40mm. Heuern på bilden ser ut att vara (om jag inte missminner mig) modellen större på 42mm?
Jag kanske var otydlig hehe, det är samma. Samma diameter, olika case (främst höjd) så Heuern är första versionen av boetten (såvitt jag vet)Tjusigt! Heuer hade ju en modell som var exakt likadan som Squalen också, samma boett, samma allt. Vad mäter din Heuer, 40mm?
Undrar jag med...Vad är det där för modell?
Är den modellen riktig så måste jag ha en. Har dock aldrig sett något som ens liknar den... @Aurum, är det någon modell du någonsin har sett? De antyder ju att modellen på bilden ska vara en föregångare till den nya.Nej, tyckte bara att den såg lite för fräsch ut. Zoomade in nu och börjar ändra uppfattning... Den är i alla fall bra jäkla fin!
Haha, kul att jag precis taggade in dig. Tänkte att vet någon så vet du.Undrar jag med...
Den ser lite udda ut, men jag förmodar att inget är omöjligt. Vilken är den äldsta Squalemärkta dykaren du känner till?Haha, kul att jag precis taggade in dig. Tänkte att vet någon så vet du.
Mycket intressant! Heuern ser ut att vara större men det måste vara boettformen som luras. Kul att se dem bredvid varandra.Jag kanske var otydlig hehe, det är samma. Samma diameter, olika case (främst höjd) så Heuern är första versionen av boetten (såvitt jag vet)
Haha, kul att jag precis taggade in dig. Tänkte att vet någon så vet du.
Mycket intressant! Heuern ser ut att vara större men det måste vara boettformen som luras. Kul att se dem bredvid varandra.
100% Squale-märkt, alltså Squale-loggan både uppe och nere som på bilden är nog en Squale Master 100 Atmos skulle jag tro.Den ser lite udda ut, men jag förmodar att inget är omöjligt. Vilken är den äldsta Squalemärkta dykaren du känner till?
Någon tidigare som delvis är märkt? När kom Master 100?100% Squale-märkt, alltså Squale-loggan både uppe och nere som på bilden är nog en Squale Master 100 Atmos skulle jag tro.
Nu pratar vi runt varandra, vi pratar om Squalen på bilden som @Nioq postade i inlägget som jag citerar ovan.Är det inte en 980.013 då?
Nu pratar vi runt varandra, vi pratar om Squalen på bilden som @Nioq postade i inlägget som jag citerar ovan.
Nej, skulle vilja säga Squale Master igen. Squales historia är så sjukt luddig, det verkar inte vara någon som riktigt har koll på vad som hände tidigt 60-tal.Någon tidigare som delvis är märkt? När kom Master 100?
Ingen fara! Du hade nog rätt angående den andra.Insåg det till slut. Sorry! Over and out.
Men duu, nu kom jag på en sak. Kolla här vad jag hittade för ett tag sen: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.co.uk/ulk/itm/183893642135Nej, skulle vilja säga Squale Master igen. Squales historia är så sjukt luddig, det verkar inte vara någon som riktigt har koll på vad som hände tidigt 60-tal.
JA där är den där skumma jäkeln på bukten utan sekundvisare vi garvade åt i somras. Säljarens beskrivning var ju lustig men den gick faktiskt för en skaplig peng så nu vet man ju inte vilket ben man ska stå på Herr Von Buren chillade med sina polare och drack grappa hela dagarna men dokumentation var uppenbarligen inte hans starka sidaMen duu, nu kom jag på en sak. Kolla här vad jag hittade för ett tag sen: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.co.uk/ulk/itm/183893642135
Kan den vara äkta?