• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

MRP-SA jämförelse, första/ andra versionen (Heuer är tidig boett)
BF4F6184-C53D-427F-8C2C-D1A5058F8BB5.jpeg
71BCC9B1-95EE-4C1F-8FD6-95597FF20381.jpeg
Tjusigt! Heuer hade ju en modell som var exakt likadan som Squalen också, samma boett, samma allt. :) Vad mäter din Heuer, 40mm?

Men hur är funktionen? Jag förstår hur du känner kring repor men de kommer ändå att skapas vare sig du köper ny länk, ny clasp eller polerar.
Det är originallänken som är lite ”banged-up”, repor och så.
BBD8D8F2-6101-43AE-A0AF-7769D5705790.jpeg 5DF10F51-7BFE-4CE1-8F3A-1704F5088A36.jpeg
Så det är en likadan jag skulle vilja ha. Eller polera kanske? Kanske kan göra det själv... fast jag vet inte hur man gör :depressed:

Nej, tyckte bara att den såg lite för fräsch ut. Zoomade in nu och börjar ändra uppfattning... Den är i alla fall bra jäkla fin!

Hade TT Heuer 1000 som var 40mm. Heuern på bilden ser ut att vara (om jag inte missminner mig) modellen större på 42mm?
Tjusigt! Heuer hade ju en modell som var exakt likadan som Squalen också, samma boett, samma allt. :) Vad mäter din Heuer, 40mm?
Jag kanske var otydlig hehe, det är samma. Samma diameter, olika case (främst höjd) så Heuern är första versionen av boetten (såvitt jag vet) :)

Nej, tyckte bara att den såg lite för fräsch ut. Zoomade in nu och börjar ändra uppfattning... Den är i alla fall bra jäkla fin!
Är den modellen riktig så måste jag ha en. Har dock aldrig sett något som ens liknar den... @Aurum, är det någon modell du någonsin har sett? De antyder ju att modellen på bilden ska vara en föregångare till den nya.

Men duu, nu kom jag på en sak. Kolla här vad jag hittade för ett tag sen: https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.co.uk/ulk/itm/183893642135

Kan den vara äkta? :confused:
PSX_20190905_231329.jpg

PSX_20190905_231338.jpg
JA där är den där skumma jäkeln på bukten utan sekundvisare vi garvade åt i somras. Säljarens beskrivning var ju lustig men den gick faktiskt för en skaplig peng så nu vet man ju inte vilket ben man ska stå på :nailbiting: Herr Von Buren chillade med sina polare och drack grappa hela dagarna men dokumentation var uppenbarligen inte hans starka sida

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp