• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Länken är väl knappast original så känns som det spelar mindre roll. Ska nog lägga ett bud.

Fattar noll av beskrivningen men ska man tolka det som den går iaf?
javisst allt är tutto bellissimo functionale bella bella. länken är riktigt ball och funderade också på att buda bara för den, säljaren trodde den skulle passa en ca 17cm handled, länken är inte märkt överhuvudtaget som jag förstod det

javisst allt är tutto bellissimo functionale bella bella. länken är riktigt ball och funderade också på att buda bara för den, säljaren trodde den skulle passa en ca 17cm handled, länken är inte märkt överhuvudtaget som jag förstod det
Jag har 16,5cm handled så perfekt! Om någon köper klockan men inte vill ha länken så köper jag den! :)

• Like
Reactions: v0n
Nytt gummi på 60 Atmos, kände att det fick vara slut på sommaren nu. Är samma modell som jag hade tidigare så inget revolutionerande. Så besviken jag blev när jag fick hem det och det inte luktade vanilj, det gör de andra. :sorry:
PSX_20190925_143016.jpg

PSX_20190925_143051.jpg

PSX_20190925_143033.jpg

Jaja, tycker personligen tjock (klocka) är något positivt! Kanske det mest negativa med Tiger (tunn), men den ser av någon anledning j**ligt bra ut på bild. För övrigt ser dina bilder som vanligt bra ut :snaphappy:
Haha, tack! Jag tycker att formen på boetten är viktigare än måtten. Har haft tunna som suttit riktigt dåligt på armen (Hamilton Khaki Mechanical, jag tittar på dig) och tjocka som bärs väldigt bra (60 Atmos tex). :) Personligen så gillar jag formen på Squale Medium för att den ser ut som en Head crab från Halflife! :D
aQ34r6w_700b.jpg

Jag är faktiskt riktigt sugen på en blå Tiger, den gamla varianten då. I brist på det så kanske en vit. :cool:
Catalogo3161.jpg

SqualeTiger-6_edited-1.jpg

Haha, tack! Jag tycker att formen på boetten är viktigare än måtten. Har haft tunna som suttit riktigt dåligt på armen (Hamilton Khaki Mechanical, jag tittar på dig) och tjocka som bärs väldigt bra (60 Atmos tex). :) Personligen så gillar jag formen på Squale Medium för att den ser ut som en Head crab från Halflife! :D
aQ34r6w_700b.jpg

Jag är faktiskt riktigt sugen på en blå Tiger, den gamla varianten då. I brist på det så kanske en vit. :cool:
Catalogo3161.jpg

Passa på att handla medan det finns några kvar! Älskar att den är så tunn.

Han har bara blå och vit. Jag beställde därifrån och trodde jag skulle få en svart men fick en blå. Tydligen bara blå och vita kvar från Squale. Du kan maila honom och dubbelkolla.
Kul att han skickade en blå, haha. :D Ska kolla med honom. Som du säger så får man kanske passa på att köpa innan de tar slut. Tillverkas väl inte längre (förutom den där LE de släppte) utan allt är väl NOS?

Sugen på squale!
Nu kastar jag mig ut, utan att ha läst hela tråden... Ha tålamod med mig.

Står och väljer på 2st, kanske 3st olika.
Jag gissar att det för mig är någon slags tröstklocka eller ”poor mans rolex” ?
Men de är fina, och jag vet ju att det är fantastisk kvalité för pengarna.

Är det någon här som har beställt från Gnomon?
De jag funderar på är enligt de hänsynslöst stulna bilderna från deras hemsida.

Tacksam för lite tips och trix! :D

Först ut:
30 atmos GMT tropic
Riktigt läcker, kul med keramiskt. Gillar ”vintage stuket”.
Men tröttnar man på den beiga färgen på vridningen?
C7E3056E-04D3-4028-8CDC-5B261F72BBDE.png

Andra.
30 atmos svart.
Enklare än första, men kanske för mycket plakat?
524C9B9D-B31A-4903-B738-229C91EDF418.png
Och så denna, som jag tvekar på...
20 atmos militaire.
40mm istället för 42, osäker om mina handleder är för stora. Den kannske uppfattas som tjock?
Den snyggaste av de tre.
DC55D8D2-6E78-4D62-A4E7-CB3863A7EB7E.png

Tack för mig :)

Sugen på squale!
Nu kastar jag mig ut, utan att ha läst hela tråden... Ha tålamod med mig.

Står och väljer på 2st, kanske 3st olika.
Jag gissar att det för mig är någon slags tröstklocka eller ”poor mans rolex” ?
Men de är fina, och jag vet ju att det är fantastisk kvalité för pengarna.

Är det någon här som har beställt från Gnomon?
De jag funderar på är enligt de hänsynslöst stulna bilderna från deras hemsida.

Tacksam för lite tips och trix! :D

Först ut:
30 atmos GMT tropic
Riktigt läcker, kul med keramiskt. Gillar ”vintage stuket”.
Men tröttnar man på den beiga färgen på vridningen?
C7E3056E-04D3-4028-8CDC-5B261F72BBDE.png

Andra.
30 atmos svart.
Enklare än första, men kanske för mycket plakat?
524C9B9D-B31A-4903-B738-229C91EDF418.png
Och så denna, som jag tvekar på...
20 atmos militaire.
40mm istället för 42, osäker om mina handleder är för stora. Den kannske uppfattas som tjock?
Den snyggaste av de tre.
DC55D8D2-6E78-4D62-A4E7-CB3863A7EB7E.png

Tack för mig :)
Gnomon är kanon. Snabb och smidig levererans, bara positiva erfarenheter därifrån. Tull +moms tillkommer dock.

Gällande dina modeller ovan, gillar du stuket så kör. Oavsett om någon tycker det är Rolex-inspirerat osv. Personligen hade jag kört på Tropic. Tycker den är riktigt snygg och många i tråden har varit nöjda med den. Står på egna ben designmässigt i min bok. Lycka till! :)

Senast ändrad:
aQ34r6w_700b.jpg

Catalogo3161.jpg

Den blå färgen är magiskt. Kan helt klart tänka mig den framöver. Samlingen behöver dock mer vitt eller annan färg. Den blåa och svarta kvoten är mer än välfylld :)

Den blå färgen är magiskt. Kan helt klart tänka mig den framöver. Samlingen behöver dock mer vitt eller annan färg. Den blåa och svarta kvoten är mer än välfylld :)
Jag tänker också lite i de banorna, har löst räknar noll klockor med vit urtavla så det kanske är dags. Samtidigt så är som du säger den blåa färgen fantastisk! Oh the choices! :nailbiting:

Har ni kollat in denna?
FEB81CEE-C08E-45D8-B38C-A27D3DA1707F.png
Gick precis in här för att posta den! Jag gillar den men jag undrar om vridringsinlägget är mörkgrönt eller svart? Hur som helst så är det en väldigt fin tavla. :)

Tillbaka
Topp