• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Har använt min nya kronograf idag :)
Tagit tid på hur lång tid det tar att få en kopp kaffe... Vi funderar på ny och då är tiden viktigt. Men denna verkar hålla måttet.
49C43DE6-3E9E-4BEF-80E6-3B5A09936960.jpeg
A52E660E-C655-45CB-8EE5-0F5ED39F02C8.jpeg
Jag stödjer alltid en Speedy-bild!
Det är poppis att posta annat än Squale i Squale-tråden idag! :happyhappy:
Speedy 4-ever osv ^_^

Jag fattar ingenting, ser ut som en Alpha typ. Såg du priset?
€3500!? :eek: Väldigt ambitiös förfalskning med tanke på alla papper etc. men den ser onekligen konstig ut. Förutom att tavlan ser mysko ut så har jag aldrig sett en krona där Von Buren-loggan ser ut sådär. I call fake!
s-l1600.jpg

s-l13600.jpg

s-l16020.jpg

s-l41600.jpg

• Like
Reactions: v0n
€3500!? :eek: Väldigt ambitiös förfalskning med tanke på alla papper etc. men den ser onekligen konstig ut. Förutom att tavlan ser mysko ut så har jag aldrig sett en krona där Von Buren-loggan ser ut sådär. I call fake!
s-l1600.jpg

s-l13600.jpg

s-l16020.jpg

s-l41600.jpg
Lättare att förfalska vintage klockor när det gäller ett företag där det inte finns någon vettig information om deras förflutna. :p

Nej jag menar om man vill ta fram modeller från "historien" som kanske inte finns egentligen. Att det är lätt med just Squale då man inte vet mycket om deras förflutna. Var inget specifikt för just den annonsen, bara en idé :) Finns säkert några sådana där ute!

Nej jag menar om man vill ta fram modeller från "historien" som kanske inte finns egentligen. Att det är lätt med just Squale då man inte vet mycket om deras förflutna. Var inget specifikt för just den annonsen, bara en idé :) Finns säkert några sådana där ute!
Jo, det är ett känt fenomen där vissa är mer utsatta än andra. Ulysse Nardin, Girrard Perregaux och Breitling är kända exemplar. Sedan har vi en våg av nytillverkade breda akrylvridringar man sätter på gamla no-name dykarur. Blir lätt ett väldigt högt premium där.

Kära Squale-vänner, här kommer århundrades chans för er att lägga vantarna på en unik klocka! I "Stora tråden om mikromärken och andra 'affordables'" har vi tillsammans med Squale och Gnomon tagit fram en egen "Microtrådsklocka". Jag vet att inbitna Squale-fans hellre hade sett en mer unik klocka som 1521 eller 2002 men då hade tyvärr kostnaderna dragit iväg så valet föll istället på 1545.

Det finns i skrivande stund 12 platser kvar för de som är intresserade. Specifikationerna och grov skiss är följande [Notera att skissen felaktigt visar runt datumfönster. Det kommer vara rektangulärt med vit ram]:

• Squale 1545 with 40mm case (non-GMT version)
  • Oyster Bracelet
  • Domed sapphire crystal without date magnifier (same as on e.g. the 1545 Militaire)
  • Green bezel insert (same as on the 1545 Mint)
  • Dial from the 1545 Classic (glossy black with applied indexes) with custom logo
  • Hands from the 60 Atmos (same as on e.g. the 6045/BLU) with steel hour and seconds hand and orange minute hand.
  • Date wheel with black background and white text

Custom logo specifications:

• Dial from the 1545 Classic (glossy black with applied indexes) as stated above.
  • Remove "1545Y"
  • Replace "20 ATM" with a μ (Greek lower case letter for mu / micro prefix)
cEp0KoY.jpg

Regler för gruppköpet:
Alla anmälningar är bindande utan undantag. Om du skulle vilja hoppa av är det okej ENDAST under förutsättning att du själv ordnar en ersättare. Olovliga avhopp kommer, förutom att göra livet surt och deppigt för de som drar i gruppköpet, leda till en svartlistning från framtida gruppköp.

Köpet sker via Gnomon Watches i Singapore och 25% moms plus avgifter som tillkommer är ditt ansvar som köpare och bör därmed räknas med i kalkylen.

Beräknat pris är $484 USD och 50 exemplar kommer tillverkas. Ett exemplar per person (tills annat anges). Betalning sker individuellt direkt till Gnomon Watches enligt instruktioner som kommuniceras ut till anmälda deltagare i gruppköpet.

Bindande anmälan görs genom att fylla i formuläret som länkas nedan. (Svaren kan bara ses av mig och kommer endast användas för att samordna med Gnomon (och givetvis inte delas med något annan part). Användarnamnet kommer användas för att sköta kommunikationen på klocksnack. ) De som fått plats läggs till i en seperat PM-konversation där framtida statusuppdateringar kommer ske.

Mycket grov tidsplan:
  1. Anmälningar öppna tills 50 st.
  2. Betalning sker.
  3. Produktion börjar.
  4. Plågsam väntan x antal månader (I bästa fall december men kan mycket väl bli senare. Tidsplan kommer uppdateras så fort vi vet mer).
  5. Klockorna skeppas från Singapore.
  6. Momsbetalning och paketöppning x 50.
https://docs.google.com/forms/d/e/1...ORL-sActpxraKz5YYa9yELUw/viewform?usp=sf_link

Hej!
Om man ska serva sin Squale (1545 i mitt fall) och delar som glas, krona, kronhals eller liknande behöver bytas. Går det att få fixat hos urmakare i Sverige, eller behöver man skicka iväg den? Verket i sig känns ju inte som ett problem då det är ett vanligt ETA.
Jag har letat runt en hel del på forumet och nätet i allmänhet men inte fått något bra svar.

Nu är det förhoppningsvis inte aktuellt på många år, men vore intressant att veta hur möjligheterna ser ut!

Tack på förhand!

Hej!
Om man ska serva sin Squale (1545 i mitt fall) och delar som glas, krona, kronhals eller liknande behöver bytas. Går det att få fixat hos urmakare i Sverige, eller behöver man skicka iväg den? Verket i sig känns ju inte som ett problem då det är ett vanligt ETA.
Jag har letat runt en hel del på forumet och nätet i allmänhet men inte fått något bra svar.

Nu är det förhoppningsvis inte aktuellt på många år, men vore intressant att veta hur möjligheterna ser ut!

Tack på förhand!
Ska väl inte vara några problem att få det servat i Sverige men ska du ha originaldelar till glas och krona så får antingen du eller urmakaren beställa det från Squale.

Tillbaka
Topp