Mycket bra färgkombination! Men är inte visarna lite korta...?
Gnomon gör allt för att vi ska hinna få våra klockor innan jul.
hur många är det från KS som har köpt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Mycket bra färgkombination! Men är inte visarna lite korta...?
Gnomon gör allt för att vi ska hinna få våra klockor innan jul.
Nej, kanske inte är så tydligt i verkligheten heller. Jag tycker att Seiko har snygga visare på de flesta av sina klockor. Oftast ganska unika också.Inget jag tänkt på men visarna är ju svagheten på mängder av seiko imo.
ah, kul, hoppas de hinner komma.
Drygt 40 så det är ett bra gäng!hur många är det från KS som har köpt?
Haha, fy fan vad groteska!Satte kräkset i halsen lite där, måste nog ha en. 1550 pix.
Döpta till City av oklar anledning, låter ju väldigt tufft Den vackra länken i perfekt symbios med boetten också, går inte att komma undan med bandbyte här inteHaha, fy fan vad groteska!
Hehe, mycket märkligt namn. Armbandet ser ut att vara hämtad från någon 80-tals scifi!Döpta till City av oklar anledning, låter ju väldigt tufft Den vackra länken i perfekt symbios med boetten också, går inte att komma undan med bandbyte här inte
Den blåa är ju rätt cool! Sköna retrovibbar man får av länken ocksåSatte kräkset i halsen lite där, måste nog ha en. 1550 pix.
Ej ok.Skum färg och finish på denna tavlan.
Kan den vara ok?
Vad är fel?Håller med @North, det där ser inte ok ut.
Jag har aldrig sett en Squale 300 Supermatic utan Super på tavlan och aldrig utan applicerade index. Man ska aldrig säga aldrig om Squale men det luktar unket. Visarna är utbytta och kronan också.Vad är fel?
Att tavlan är chippad i färgen på flertal ställen vilket avslöjar ett övermålat lager. Skulle inte förvåna mig om original-finishen på tavlan blivit borttvättad eller dylikt och sen påmålad med denna hemska gröna färg. På det så är lysmassan slarvigt pålagd. Vridringsinlägget är även den fel för modellen utifrån de 30 atm modeller jag sett; sen att den har två placeringar för lysmassan?Vad är fel?
Håller inte med om vridringen, den är nog rätt för boetten. Sen tycker jag nog inte att lumen ser jättekonstig ut. Det är rätt vanligt att den har typ smält och flyttat på sig. Ser inte så snyggt ut på mina Squales från samma era heller.Att tavlan är chippad i färgen på flertal ställen vilket avslöjar ett övermålat lager. Skulle inte förvåna mig om original-finishen på tavlan blivit borttvättad eller dylikt och sen påmålad med denna hemska gröna färg. På det så är lysmassan slarvigt pålagd. Vridringsinlägget är även den fel för modellen utifrån de 30 atm modeller jag sett; sen att den har två placeringar för lysmassan?
Får bara dåliga vibbar av denna. Sen som @MaBr nämnde; kronan och visarna är utbytta.
Hm, är ändå inte såld på inlägget just pga de två markeringarna med lysmassa. Inte sett det designvalet tidigare på en enda Squale, vintage som modern. Aja, hela klockan får varningsklockorna att ringa så hade inte kastat en enda krona på denna, utan gått vidare till nästa.Håller inte med om vridringen, den är nog rätt för boetten. Sen tycker jag nog inte att lumen ser jättekonstig ut. Det är rätt vanligt att den har typ smält och flyttat på sig. Ser inte så snyggt ut på mina Squales från samma era heller.
Om du menar de dubbla lumeplupparna på vridringen så har jag det på min Sigel. Dessa har inte heller något vridringsinlägg utan det är en hel enhet där man har tryckt mönstret direkt på stålet.Hm, är ändå inte såld på inlägget just pga de två markeringarna med lysmassa. Inte sett det designvalet tidigare på en enda Squale, vintage som modern. Aja, hela klockan får varningsklockorna att ringa så hade inte kastat en enda krona på denna, utan gått vidare till nästa.
Fastnade lite för detta nu så efter en djupdykning bland sökningar så dök denna 20atm upp i en gammal annons, så inlägget är förmodligen reko. Lär sig alltid något nytt med Squale.Hm, är ändå inte såld på inlägget just pga de två markeringarna med lysmassa. Inte sett det designvalet tidigare på en enda Squale, vintage som modern. Aja, hela klockan får varningsklockorna att ringa så hade inte kastat en enda krona på denna, utan gått vidare till nästa.
Se där! Både på 30atm och 20atm alltså. Hade ingen aning om att det var en enda enhetOm du menar de dubbla lumeplupparna på vridringen så har jag det på min Sigel. Dessa har inte heller något vridringsinlägg utan det är en hel enhet där man har tryckt mönstret direkt på stålet.
Här är min:
Här är en annan variant:
Sen håller jag med dig om klockan, den hade jag inte tagit i med tång.
Gjorde ett tappert försök att visa vridringen men det var svårt med telefonen.Se där! Både på 30atm och 20atm alltså. Hade ingen aning om att det var en enda enhet
Avis på den där... Galet cool!Gjorde ett tappert försök att visa vridringen men det var svårt med telefonen.
Väldigt trevligt på armen också och bra mått med 39mm.
Tack! Är riktigt nöjd med den. Otroligt att den låg ute till försäljning i flera månader innan jag knep den. Har dessutom varit hos ganska många forummedlemmar innan mig.Avis på den där... Galet cool!
Den är riktigt bra... dessvärre kom jag aldrig riktigt överens med bubblan.Squale Tropic GMT idag!
Jag tycker att bubblan är riktigt bra. Framförallt så har den en ordentlig förstoring som tillför något till skillnad från många andra.Den är riktigt bra... dessvärre kom jag aldrig riktigt överens med bubblan.
Där kom den! Dock safir men det ska komma en variant med plexi har jag hört.Icke-limiterad? Plexi? Önskedröm eller har jag missat något?
Den som jag köpte kunde man, visade det sig, få med plexi. Inget de nämnde något om, men något som polarn fick reda på i dialog med SWP. Om jag minns rätt kunde de skicka med plexiglaset, dock försvann garantin då. Du har alltså helt rätt - det finns plexi till den här modellen. Gissar att även Gnomon kan fixa biffen.Där kom den! Dock safir men det ska komma en variant med plexi har jag hört.