• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

IMG_20200109_085558.jpg
IMG_20200109_085231.jpg

Jag tycker tyvärr tvärtom. Besviken på gummikvaliteten. Squales Tropic tycker jag var en helt historia, mycket bättre.
Ja, det är två helt olika gummin men jag gillar det. Känns bra på 1521an för den blir min topptung. Har du kokat det? Är inte särskilt bekvämt innan det har format sig.

Bra tips! Vad ska man göra? Som ett tandskydd? Som ett ägg? :D
Haha, kör alltihop på en gång och glöm inte kaviar! :D

Rulla ihop bandet inuti en mugg, häll sen på kokande vatten och väntar en stund. Spola i kallt vatten i muggen tills bandet har svalnat. Det blir runt i formen istället så det blir mycket bekvämare, speciellt med lite tjockare och stelare band. :)

Haha, kör alltihop på en gång och glöm inte kaviar! :D

Rulla ihop bandet inuti en mugg, häll sen på kokande vatten och väntar en stund. Spola i kallt vatten i muggen tills bandet har svalnat. Det blir runt i formen istället så det blir mycket bekvämare, speciellt med lite tjockare och stelare band. :)
Exakt samma förfaringssätt som jag använder.
Hade bara lite problem att hitta den perfekta muggen i början :D.

Vad är det för gruppköp som gjorts, något samarbete mellan Ks och squale?
Vi är ett gäng (42st) gubbar från Micro and affordable-tråden har tagit fram en egen version av Squales 1545 i samarbete med Gnomonwatches.

Det mesta är plockat från befintliga modeller såsom 1545 och 1521 så vi har helt enkelt gjort en kombination som inte fanns sedan tidigare. Det som är helt unikt för oss är att vi har ett runt datumfönster vilket är första någonsin på en Squale vad jag vet (trots att att vår specifikation sa fyrkantigt) och att vi har ändrat den understa loggan. Istället för 1545Y och 20 ATM så är det istället det grekiska tecknet för micro (μ). :)

Edit: Ska tillägga att KS som forum inte är inblandade så det är inte som med de officiella KS-klockorna utan det är ett eget påhitt.

Vi är ett gäng (42st) gubbar från Micro and affordable-tråden har tagit fram en egen version av Squales 1545 i samarbete med Gnomonwatches.

Det mesta är plockat från befintliga modeller såsom 1545 och 1521 så vi har helt enkelt gjort en kombination som inte fanns sedan tidigare. Det som är helt unikt för oss är att vi har ett runt datumfönster vilket är första någonsin på en Squale vad jag vet (trots att att vår specifikation sa fyrkantigt) och att vi har ändrat den understa loggan. Istället för 1545Y och 20 ATM så är det istället det grekiska tecknet för micro (μ). :)

Edit: Ska tillägga att KS som forum inte är inblandade så det är inte som med de officiella KS-klockorna utan det är ett eget påhitt.
Kul!!!!

Tillbaka
Topp