• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Kul! Vad blev det för något? :)
Blev en sådan här.
Screenshot_20191231_092644_com.android.chrome.jpg

Säkert ett par här inne med direkt erfarenhet som kan komma med input. När man beställer från Gnomonwatches åker man på tull och andra avgifter förmodar jag(?). Hur bör man räkna där för att veta vad kostnaden blir? Tack för svar. Jag har tidigare haft 1521 azzuro. Tyvärr inte längre, måste ha en igen nån gång, nu överväger jag dock en 1545 och då verkar Gnomon vara the place to go?

Säkert ett par här inne med direkt erfarenhet som kan komma med input. När man beställer från Gnomonwatches åker man på tull och andra avgifter förmodar jag(?). Hur bör man räkna där för att veta vad kostnaden blir? Tack för svar. Jag har tidigare haft 1521 azzuro. Tyvärr inte längre, måste ha en igen nån gång, nu överväger jag dock en 1545 och då verkar Gnomon vara the place to go?
Alltså du ska ju åka på moms och tull, dock sker det sällan när man beställer från dem (de skriver ner värdet på paketet för att komma undan det). Det är min erfarenhet i alla fall och tror de flesta härinne delar den uppfattningen :)

Om du sedan i efterhand väljer att förbise det och inte redovisa moms och tull för att göra rätt för dig är en annan femma, och en diskussion som inte tillåts här :stop:

Alltså du ska ju åka på moms och tull, dock sker det sällan när man beställer från dem (de skriver ner värdet på paketet för att komma undan det). Det är min erfarenhet i alla fall och tror de flesta härinne delar den uppfattningen :)

Om du sedan i efterhand väljer att förbise det och inte redovisa moms och tull för att göra rätt för dig är en an
Aha, gött att veta. Tror jag stött på samma finurligheter när jag beställt från Asien tidigare. Men det var några år sedan och det har ju varit sånt ståhej kring tull och avgifter hit och dit från Postnords sida. Men tack för info. Då får det nog bli en beställning framöver.

Aha, gött att veta. Tror jag stött på samma finurligheter när jag beställt från Asien tidigare. Men det var några år sedan och det har ju varit sånt ståhej kring tull och avgifter hit och dit från Postnords sida. Men tack för info. Då får det nog bli en beställning framöver.
Låter bra det ;)

Jag har vart väldigt nöjd med Gnomon de gånger jag beställt därifrån. Spännande att se vad du plockar hem :)

Vilken 1545a lockar?

Vilken 1545a lockar?
Det enda rimliga svaret på den frågan är väl alla. haha, Classic Ceramic (out of stock för tillfället) står nog högst upp på listan och Heritage på andra plats. Den gröna är också cool. Jag brottas dock lite lite grann med hela homagegrejen, men nu kanske jag svär i kyrkan? Vill inte trampa någon på tårna :oops:

Hmm... Upptäckte precis att denna feta variant av Corallo såldes på Touch of Modern för ett tag sedan. Någon som noterade vad priset låg på? Går tyvärr bara att se någon form av listpris i efterhand. Sjuk ågren över att jag bommade :banghead:

3CE5EAEB-B563-4606-B203-01DFD168B850.png

... även nedan variant såldes (”model 061”, enligt beskrivningen). Någon som vet mer om modellen? Tror aldrig att jag sett att någon AD sålt den, däremot har den figurerat på eBay (i alla fall den boetten). Trevlig tavla, men boett och länk är :wtf:

55947D05-41F3-41F8-917A-AB6C424740E5.png

Tillbaka
Topp