• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Har en annan fråga här, vi erbjuder nu alla klockor med fyra alternativa band, vad är populäraste banden? Funderar på att fixa som standard ytterligare ett gummibands alternativ, helst hade man ju lagt upp alla med de olika banden men då inte Squale har bilderna blir det lite för mycket just nu, i vilket fall. Ni kan alltid säga till om ni vill ha annat band så fixar vi det men skulle gärna vilja veta innan vad ni tycker så vi kan göra allt så enkelt som möjligt för Er. Själv älskar jag ju läder och meshlänk men har också förstått att dykare helst skall ha gummiarmband.
Dessa enligt mig. Tycker inte läder gör sig rätt på Squales klockor.
2cd0d428d3d0645ed9e746efabf41cbe.jpg

1521-T2-Black-2.jpg
1521-TROP-Black-2.jpg

Har en annan fråga här, vi erbjuder nu alla klockor med fyra alternativa band, vad är populäraste banden? Funderar på att fixa som standard ytterligare ett gummibands alternativ, helst hade man ju lagt upp alla med de olika banden men då inte Squale har bilderna blir det lite för mycket just nu, i vilket fall. Ni kan alltid säga till om ni vill ha annat band så fixar vi det men skulle gärna vilja veta innan vad ni tycker så vi kan göra allt så enkelt som möjligt för Er. Själv älskar jag ju läder och meshlänk men har också förstått att dykare helst skall ha gummiarmband.
Jag säger som jag brukar om Squale, allt som är orange funkar! :D

@MaBr du har säkert koll. Jag har sett lite klipp på 1521 bland annat TGVs recension av sin 1521 "Azzzzuuurrroo" där det inte ser ut att sitta skruvar på sidan av vridringen. Det verkar det göra på de flesta andra jag sett. Tycker skruvarna är lite coola då jag inte sett det någon annanstans men jag undrar mest om det är något som tillkommit senare eller varför det är olika!?

@MaBr du har säkert koll. Jag har sett lite klipp på 1521 bland annat TGVs recension av sin 1521 "Azzzzuuurrroo" där det inte ser ut att sitta skruvar på sidan av vridringen. Det verkar det göra på de flesta andra jag sett. Tycker skruvarna är lite coola då jag inte sett det någon annanstans men jag undrar mest om det är något som tillkommit senare eller varför det är olika!?
Första generationens 1521 hade rätt mycket problem med vridringen och Squale löste det genom en annan typ av vridring med skruvar. Andra generationen hade 60 klick (samma som första) och nu har det kommit en tredje generation som har 120 klick och skruvar.

Har nog aldrig haft en klocka med 60 klick när jag tänker på det. Hur långt tillbaka får man gå på en 1521 för att få 60?
Väldigt bra fråga. Det verkar som att vissa fortfarande får klockor med 60 klick medans andra får med 120. Jag tror inte att det är något rakt bryt utan de fasar nog ut andra generationen och använder upp det lager de har. Min är i alla fall köpt tredje kvartalet 2017.

Okej. Jag har för mig att jag köpte min april 2016. Den hade skruvar. Antal klick minns jag inte men jag tror det var 120. Minns att jag frågade Gripenbro om skruvarna då och fick typ svaret "det är så". Haha

Okej. Jag har för mig att jag köpte min april 2016. Den hade skruvar. Antal klick minns jag inte men jag tror det var 120. Minns att jag frågade Gripenbro om skruvarna då och fick typ svaret "det är så". Haha
Hehe, bra svar... :D Jag har aldrig känt på en 120 klick 1521 men gillar generellt inte hur 120 känns.

Måste bara ge er en stor jävla applåd för engagemanget i tråden, att ni lyssnar på synpunkter och har gjort ett grymt jobb med att få in Squale mer lättillgängligt för oss här i Sverige. Grymt bra jobbat!

- Kommer själv lägga en beställning här i vår, ser fram emot det.

Måste bara ge er en stor jävla applåd för engagemanget i tråden, att ni lyssnar på synpunkter och har gjort ett grymt jobb med att få in Squale mer lättillgängligt för oss här i Sverige. Grymt bra jobbat!

Tusen tack, älskar själv Squale och utan Er kunder är vi inget, då får man jobba med parfym klockor istället:)

Med den lilla brasklappen att jag inte fått hem min beställda klocka än måste jag säga att @Jbagency.com varit en fröjd att ha att göra med. Snabb i kommunikationen, tillmötesgående, trevlig och engagerad!

Dessa enligt mig. Tycker inte läder gör sig rätt på Squales klockor.
2cd0d428d3d0645ed9e746efabf41cbe.jpg

1521-T2-Black-2.jpg
1521-TROP-Black-2.jpg
Instämmer i det @North skrivit! Personligen gillar jag den första varianten av de tre. Numera inte helt lätt att hitta nytt. Minns att jag köpte mitt exemplar från Squale i Milano men de säljer inte dem längre :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp