Jag medJag tolkar detta som att det går att köpa lösa inserts, alltså att man inte behöver köpa en ny 1521.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag medJag tolkar detta som att det går att köpa lösa inserts, alltså att man inte behöver köpa en ny 1521.
Jag tolkar detta som att det går att köpa lösa inserts, alltså att man inte behöver köpa en ny 1521.
Jag med
Av bilderna att döma matchar ju färg och lumen, vilket är det absolut viktigaste. Tråkigt att det är tredjepart dock. Jag är liiite allergisk mot det (hej hej SKX-träsket), hahaJapp, det stämmer. Det är så att man inte kan köpa en Squale med det nya insertet (från Long Island Watch i alla fall) utan det går bara att köpa löst. Jag misstänker därför också att detta inte är en Squale-produkt utan något som Mark själv har tagit fram. För min del spelar det mindre roll, jäkligt snyggt hur som helst även om det varit roligare om det kom från Squale.
Edit: Det är tredjepart, säljs tillsammans med hans moddelar till SKX.
Ja, det ser ut som att lumen är spot on! Håller med om att det är lite kass att det är tredjepart, hade gärna sett ett officiellt från Squale. Då är dock inte hoppet ute om att vi kan få ett i plast likt det som sitter på 60 Atmos men med 3D-pluppar i lysmassa som på de gamla!Av bilderna att döma matchar ju färg och lumen, vilket är det absolut viktigaste. Tråkigt att det är tredjepart dock. Jag är liiite allergisk mot det (hej hej SKX-träsket), haha
Ja, det hade ju varit grymt! Vintagekänslan hade gått upp med 200 %. Safir är väldigt modernt på en Squale. Hoppas de fått till lystern i inlägget så det matchar tavlan. Alu-inlägget på 1521 026 är ju väldigt fint matchat på alla sätt med urtavlan.Ja, det ser ut som att lumen är spot on! Håller med om att det är lite kass att det är tredjepart, hade gärna sett ett officiellt från Squale. Då är dock inte hoppet ute om att vi kan få ett i plast likt det som sitter på 60 Atmos men med 3D-pluppar i lysmassa som på de gamla!
Lägger in en bild på min 50 Atmos igen:
Både 60 Atmos och nya 2002 har ju inlägg i plast och där har de lyckats riktigt bra så det borde inte vara några problem för dem att få till det.Ja, det hade ju varit grymt! Vintagekänslan hade gått upp med 200 %. Safir är väldigt modernt på en Squale. Hoppas de fått till lystern i inlägget så det matchar tavlan. Alu-inlägget på 1521 026 är ju väldigt fint matchat på alla sätt med urtavlan.
Nej, det tvivlar jag inte på det minsta. Jag menade det nya Long Island-inlägget i safir.Både 60 Atmos och nya 2002 har ju inlägg i plast och där har de lyckats riktigt bra så det borde inte vara några problem för dem att få till det.
Aha! Ja, det ska bli intressant att se. Mark har skrivit att det kommer en Youtube-video snart så då får man se lite mer.Nej, det tvivlar jag inte på det minsta. Jag menade det nya Long Island-inlägget i safir.
Där kom den! Väldigt tjusigt. Nöjd?1 OUT OF 3
Mycket nöjd!! Visarnas storlek ger en sjukt snygg look. De är dessutom väldigt fina och blanka.Där kom den! Väldigt tjusigt. Nöjd?
Ja, jag gillar att visarna är oversize, det blir lite kaxigt.Mycket nöjd!! Visarnas storlek ger en sjukt snygg look. De är dessutom väldigt fina och blanka.
Effekten av det svarta datumhjulet behöver egentligen inte ens nämnas, det är så självklart.
Hör av dig om du (eller någon av de andra 2 herrarna) bestämmer dig att sälja. Tycker denna är snäppet bättre än LE1 OUT OF 3
Tjusigt! Tänk vad några visare kan göra för helhetsintrycket Matchar lumen bra med tavlan i mörker?1 OUT OF 3
Det kan jag förstå, fantastiskt fin! Om du kan hitta någon som kan färgmatcha det riktigt bra så kör, annars hade jag nog låtit bli. Man ser ju ändå väldigt tydligt vad klockan är så det skulle bara vara för syns skull då. Jag hade personligen inte gjort det men alla är olika.@MaBr
Den har suttit som klistrad på armen sen den kom hem, helt fantastisk klocka. Hoppas fortfarande på lite sol när man är ledig så den kan fotas ute
Är det värt att försöka luma om timvisaren?
Ja, risken är väl att det inte blir bra matchning mot den gamla lumen.. Kanske får vara.Det kan jag förstå, fantastiskt fin! Om du kan hitta någon som kan färgmatcha det riktigt bra så kör, annars hade jag nog låtit bli. Man ser ju ändå väldigt tydligt vad klockan är så det skulle bara vara för syns skull då. Jag hade personligen inte gjort det men alla är olika.
Färgen på lume matchar utmärktTjusigt! Tänk vad några visare kan göra för helhetsintrycket Matchar lumen bra med tavlan i mörker?
Snygg!Då har vi äntligen fått vår första leverans så skickar över lite bilder på 1521 Red Passion vilket blev en favorit när man fick se den i verkligheten.
Underbar tavla på den där. Hur fungerar den tillsammans med den orangea visaren? Tycker att det ser sådär ut på bild.Då har vi äntligen fått vår första leverans så skickar över lite bilder på 1521 Red Passion vilket blev en favorit när man fick se den i verkligheten.
Personligen tyckte jag det var riktigt coolt med de orangea och röda ihop, vill någon ha den med svart visare, löser vi givetvis det istället, eller kanske med vit som på Green Proffesional. Säg bara till vid beställning så löser vi önskemål, det är samma om man vill ha annat band eller kanske polerad boett till Blue Soleil. Vi har två urmakare som behöver ha lite att göraUnderbar tavla på den där. Hur fungerar den tillsammans med den orangea visaren? Tycker att det ser sådär ut på bild.
Låter ju alldeles utmärkt att man kan specialbeställa! Gäller alla garantier även om ni varit inne och bytt delar?Personligen tyckte jag det var riktigt coolt med de orangea och röda ihop, vill någon ha den med svart visare, löser vi givetvis det istället, eller kanske med vit som på Green Proffesional. Säg bara till vid beställning så löser vi önskemål, det är samma om man vill ha annat band eller kanske polerad boett till Blue Soleil. Vi har två urmakare som behöver ha lite att göra
Ja självklart gäller garantierna som vanligt, urmakarna skall ju göra sitt jobb korrekt.Låter ju alldeles utmärkt att man kan specialbeställa! Gäller alla garantier även om ni varit inne och bytt delar?
Ibland är det svårt att se färgerna på bild, det kan se helt annorlunda ut i verkligheten.
Det låter riktigt bra faktiskt. Ni har alltså tillgång till samtliga reservdelar till Squale?Personligen tyckte jag det var riktigt coolt med de orangea och röda ihop, vill någon ha den med svart visare, löser vi givetvis det istället, eller kanske med vit som på Green Proffesional. Säg bara till vid beställning så löser vi önskemål, det är samma om man vill ha annat band eller kanske polerad boett till Blue Soleil. Vi har två urmakare som behöver ha lite att göra
Gud vad kul att ha en så engagerad återförsäljare på hemmaplan. Riktigt kul!Personligen tyckte jag det var riktigt coolt med de orangea och röda ihop, vill någon ha den med svart visare, löser vi givetvis det istället, eller kanske med vit som på Green Proffesional. Säg bara till vid beställning så löser vi önskemål, det är samma om man vill ha annat band eller kanske polerad boett till Blue Soleil. Vi har två urmakare som behöver ha lite att göra
Trevligt! Nu blir man ju sugen på att klicka hem en... Ska definitivt skaffa en blå Matic till sommaren.Märkte att vi har lagt in fel priser 60 Atmos / Matic vilket nu är rättat till, så med all25 koden med som ger 25% rabatt får ni riktigt bra pris på även denna: https://zackrissonsur.se/?s=squale+matic&post_type=product
Låter som ett riktigt bra upplägg tycker jag!Ja självklart gäller garantierna som vanligt, urmakarna skall ju göra sitt jobb korrekt.
Vi köper ju av Squale direkt så har de delarna så kan vi ju beställa dem, sedan finns det ju två lösningar på äldre klockor där ni kan skicka er klocka till oss och vi fixar den eller att ni bara köper delarna så får er lokala urmakare ta hand om den, på nya klockor fixar vi det givetvis innan leveransDet låter riktigt bra faktiskt. Ni har alltså tillgång till samtliga reservdelar till Squale?