• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Först av allt, välkommen till KS och denna tråd.
Det var hårda ord och anklagelser! Väcker lite nyfikenhet.
”Garanterat inte fabriksny” -utveckla gärna det.
Vad får dig att tro att den är fake?
Till sist Orient Star, mer premium än vad???

Jag är långt ifrån att vara en klockexpert, men även en hobby-samlare som jag kan se att klockan jag fick har haft en tidigare ägare alternativt varit ett visningsexemplar.

Hur, var eller varför det blivit som det blivit kan kanske Jbagency bättre svara på.

Inlägget blir alldeles för långt om jag skulle lista upp alla anledningar till varför jag vet att den är begagnad, kanske gör jag det i Orient tråden längre fram.

Jag kan dock nämna att jag såg en mindre repa på Boetten, smuts på insidan av glaset samt att klockan saknar samtliga märkningar och tryck på stålet runt visningsglaset på baksidan, så som vattentäthet, urverkets nummer, Made in Japan osv, vilket tyder på att det inte är originalbaksidan. Jag har även tagit bilder på detta. Det finns mer men vill gärna hålla mig så kort som möjligt.

Om Jbagency vill försäkra att den är ny så får dem gärna göra det, i så fall finns det allvarliga brister i Orient Stars kvalitetskontroller vilket går emot allt jag läst om detta märke. Jag berättar bara om min erfarenhet med denna klocka från denna återförsäljare.

Jag har nu returnerat klockan och får jag bara pengarna tillbaka så är jag nöjd.

Klockan jag pratar om är denna: https://orientklockor.se/product/orient-star-slim-date-re-hk0001s00b/

Jag är långt ifrån att vara en klockexpert, men även en hobby-samlare som jag kan se att klockan jag fick har haft en tidigare ägare alternativt varit ett visningsexemplar.

Hur, var eller varför det blivit som det blivit kan kanske Jbagency bättre svara på.

Inlägget blir alldeles för långt om jag skulle lista upp alla anledningar till varför jag vet att den är begagnad, kanske gör jag det i Orient tråden längre fram.

Jag kan dock nämna att jag såg en mindre repa på Boetten, smuts på insidan av glaset samt att klockan saknar samtliga märkningar och tryck på stålet runt visningsglaset på baksidan, så som vattentäthet, urverkets nummer, Made in Japan osv, vilket tyder på att det inte är originalbaksidan. Jag har även tagit bilder på detta. Det finns mer men vill gärna hålla mig så kort som möjligt.

Om Jbagency vill försäkra att den är ny så får dem gärna göra det, i så fall finns det allvarliga brister i Orient Stars kvalitetskontroller vilket går emot allt jag läst om detta märke. Jag berättar bara om min erfarenhet med denna klocka från denna återförsäljare.

Jag har nu returnerat klockan och får jag bara pengarna tillbaka så är jag nöjd.

Klockan jag pratar om är denna: https://orientklockor.se/product/orient-star-slim-date-re-hk0001s00b/
Låter ju onekligen väldigt trist, tråkigt och mycket märkligt. Hoppas det löser sig.

Italienskt passar väldigt bra ihop! :D
47FD2935-06E6-4054-963A-B55B98D2DB65.jpeg

Kommer ni trycka upp denna så man har något att dregla över? :p
Tyvärr inte som det ser ut nu, vi har väldigt svårt att få korrekta bilder från Squale och kvaliten håller inte för tryck, skall ner till Milano och träffa dem i april och hoppas du få löst det här med bildproblemet så att vi kan trycka en katalog efter de har släppt sina nyheter

Okunnighet här - men den där micron som en hel drös verkar sitta på var det en KS grupporder ursprungligen? Sjukt läcker.

Har en 1545 Classic på ingång som brukis/beater när jag inte vill ”riskera” min Tudor sub. Ska bli j-kligt trevligt att bekanta sig - är dock inte galen i blanka tavlor på förhand men kanske vänjer mig. Vad tror ni i annat fall en matt maxi eller militaire dito skulle gå loss på? @Jbagency.com något ni kan ta in?
/J

Okunnighet här - men den där micron som en hel drös verkar sitta på var det en KS grupporder ursprungligen? Sjukt läcker.

Har en 1545 Classic på ingång som brukis/beater när jag inte vill ”riskera” min Tudor sub. Ska bli j-kligt trevligt att bekanta sig - är dock inte galen i blanka tavlor på förhand men kanske vänjer mig. Vad tror ni i annat fall en matt maxi eller militaire dito skulle gå loss på? @Jbagency.com något ni kan ta in?
/J
Ja det är en grupporder men KS är inte inblandade. Vi var ursprungligen ett gäng från mikro/affordable tråden som gaddade ihop oss i smyg. My-tecknet på tavlan = Mikro.
Stay tuned för mer kommande My-knasigheter :cool:

Det är ganska mycket pengar men om någon är sugen på lite Squale-historia så finns det i form av en NOS Blancpain FF hos Amsterdam Watch Company nu. €10500 och den är din! Satan vad jag vill ha den...
https://www.awco.nl/shop/icons/deepsea-diver/blancpain-fifty-fathoms-n-o-s/

blancpain_fifty_phantoms_awco-1-768x1152.jpg

blancpain_fifty_phantoms_awco-6.jpg

blancpain_fifty_phantoms_awco-7.jpg

blancpain_fifty_phantoms_awco-4.jpg

blancpain_fifty_phantoms_awco-3.jpg
Jag hade förstått det som att Squale hade sin logga på tavlan när de gjorde boetter åt andra och att anledningen till att det i dag har två loggor på tavlan är en "nod to heritage". Fel av mig?

Edit: Grym klocka förresten och med obegränsade resurser hade jag köpt den. Men verkligheten existerar ju också.

Tillbaka
Topp