Först av allt, välkommen till KS och denna tråd.
Det var hårda ord och anklagelser! Väcker lite nyfikenhet.
”Garanterat inte fabriksny” -utveckla gärna det.
Vad får dig att tro att den är fake?
Till sist Orient Star, mer premium än vad???
Jag är långt ifrån att vara en klockexpert, men även en hobby-samlare som jag kan se att klockan jag fick har haft en tidigare ägare alternativt varit ett visningsexemplar.
Hur, var eller varför det blivit som det blivit kan kanske Jbagency bättre svara på.
Inlägget blir alldeles för långt om jag skulle lista upp alla anledningar till varför jag vet att den är begagnad, kanske gör jag det i Orient tråden längre fram.
Jag kan dock nämna att jag såg en mindre repa på Boetten, smuts på insidan av glaset samt att klockan saknar samtliga märkningar och tryck på stålet runt visningsglaset på baksidan, så som vattentäthet, urverkets nummer, Made in Japan osv, vilket tyder på att det inte är originalbaksidan. Jag har även tagit bilder på detta. Det finns mer men vill gärna hålla mig så kort som möjligt.
Om Jbagency vill försäkra att den är ny så får dem gärna göra det, i så fall finns det allvarliga brister i Orient Stars kvalitetskontroller vilket går emot allt jag läst om detta märke. Jag berättar bara om min erfarenhet med denna klocka från denna återförsäljare.
Jag har nu returnerat klockan och får jag bara pengarna tillbaka så är jag nöjd.
Klockan jag pratar om är denna: https://orientklockor.se/product/orient-star-slim-date-re-hk0001s00b/