Crane
Silver
Det låter lovande, tack. Om du har möjlighet får du gärna peta upp en bild framåt.Jag har båda hemma. Gummit är lite tunnare än vanligt men supermjukt och trevligt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Det låter lovande, tack. Om du har möjlighet får du gärna peta upp en bild framåt.Jag har båda hemma. Gummit är lite tunnare än vanligt men supermjukt och trevligt.
Det är en underbar kombo, skall se om jag kan få fixa en bild på dettaNågon som har testat Squale´s egna tropic, nedan? Kanske t.o.m har bilder på det tillsammans med en polerad blå 1521? Det känns som att jag håller på att halka ner i Squale-träsket igen. Körde svart borstad 1521 för ngt år sen men den polerade blå har växt i mitt tycke. En sådan tillsammans med ett orange tropic och man är kitad för sommarlov tänker jag.
![]()
Hittade några bilder med det gummit monterat men kanske inte de bästa. Som @thewordfox säger så är det ett väldigt trevligt gummi, mjukt och följsamt. Rekommenderas definitivt till den klockan!Någon som har testat Squale´s egna tropic, nedan? Kanske t.o.m har bilder på det tillsammans med en polerad blå 1521? Det känns som att jag håller på att halka ner i Squale-träsket igen. Körde svart borstad 1521 för ngt år sen men den polerade blå har växt i mitt tycke. En sådan tillsammans med ett orange tropic och man är kitad för sommarlov tänker jag.
![]()
Inte hel förtjust i färgen på tavlan men smaken är som baken, Eterna har en Kontiki med lumetavla som jag tycker har lyckats bättre med konceptet.
Ja det var det jag rekommenderade Squale, att försöka göra samma klocka fast med vit lume på tavlan. Hade sett grymt ut.
Absolut, jag får ingen info förrän den släpps, men nu när TGV har lagt ut den kanske jag kan få lite info, kollar allt med dem och återkommer.![]()
Är ni två helt tappat förståndet? Färgen är ju perfekt! Jag älskar att Squale väljer att gå med en färg som hämtar inspiration från gamla MRP SA, 80-/90-tal. Dessutom tycker jag att färgen fungerar perfekt med det orangea på tavlan. I min bok så är denna 9,5 av 10 hajar!
Med det sagt så vill jag be @Jbagen att beställa hem en till mig omgående när de blir tillgängliga, jag vill haaa! Givetvis på det där snygga tropic-gummit om det finns.Vet vi om de kommer att kosta lika mycket som alla andra 1521or eller kommer den att bli dyrare?
![]()
![]()
![]()
Bara jag får den innan sommaren så, det där är ju årets sommarklocka.Absolut, jag får ingen info förrän den släpps, men nu när TGV har lagt ut den kanske jag kan få lite info, kollar allt med dem och återkommer.
Kul att höra. Tack!Det är en underbar kombo, skall se om jag kan få fixa en bild på detta
Tack! Det gav perspektiv. Ser ju kanon ut med orange tropic. Jag var nyfiken på att se hur håligheterna i bandet sluter an med boetten, och jag tycker att det gör sig bra där. Mycket fint.Hittade några bilder med det gummit monterat men kanske inte de bästa. Som @thewordfox säger så är det ett väldigt trevligt gummi, mjukt och följsamt. Rekommenderas definitivt till den klockan!
![]()
![]()
![]()
Här är en jämförelse med Squales andra gummin.
![]()
![]()
Edit: tycker mig nästan se att just or. tropic matchar minutvisaren bäst (?), med hänsyn till nyansen. Liksom lite ljusare orange än både ISO och gummit och därför mer i linje.Kul att höra. Tack!
Tack! Det gav perspektiv. Ser ju kanon ut med orange tropic. Jag var nyfiken på att se hur håligheterna i bandet sluter an med boetten, och jag tycker att det gör sig bra där. Mycket fint.
Färgen är aningen neonaktigt och inte särskilt matt, skulle jag vilja påstå. Fint, men gummit är i något silikon-liknande material så kan upplevas ”klibbigt”. Ignorera minutvisaren då den är blekt på bilderna.Kul att höra. Tack!
Tack! Det gav perspektiv. Ser ju kanon ut med orange tropic. Jag var nyfiken på att se hur håligheterna i bandet sluter an med boetten, och jag tycker att det gör sig bra där. Mycket fint.
Ja, helt klart. Squales egna tropic är mer i linje med färgen på sekundvisaren. Svårt att hitta gummin i den där lysande orangea färgen. Har ett MN-strap som nästan är där och ett nato som definitivt är där. Nackdelen med de två är att lysande orange har en tendens att bli smutsigt väldigt fort.Edit: tycker mig nästan se att just or. tropic matchar minutvisaren bäst (?), med hänsyn till nyansen. Liksom lite ljusare orange än både ISO och gummit och därför mer i linje.
Har nu skickat till dem, återkopplar med svar snarast. Kul att du visa Citizen klockan, tänkte på den när jag såg den, och kul att du gilla den![]()
Är ni två helt tappat förståndet? Färgen är ju perfekt! Jag älskar att Squale väljer att gå med en färg som hämtar inspiration från gamla MRP SA, 80-/90-tal. Dessutom tycker jag att färgen fungerar perfekt med det orangea på tavlan. I min bok så är denna 9,5 av 10 hajar!
Med det sagt så vill jag be @Jbagen att beställa hem en till mig omgående när de blir tillgängliga, jag vill haaa! Givetvis på det där snygga tropic-gummit om det finns.Vet vi om de kommer att kosta lika mycket som alla andra 1521or eller kommer den att bli dyrare?
![]()
![]()
![]()
Vad har hänt med användarnamnet?Har nu skickat till dem, återkopplar med svar snarast. Kul att du visa Citizen klockan, tänkte på den när jag såg den, och kul att du gilla den![]()
Den och Montanan var mina första reaktioner. Har alltid gillat tanken på en tavla med full lume och nu när Squale släpper en... Vad ska man göra!?Har nu skickat till dem, återkopplar med svar snarast. Kul att du visa Citizen klockan, tänkte på den när jag såg den, och kul att du gilla den![]()
Jo själv gillar jag den mycket också. Tänkte bara rekommendera helvit då det finns många människor som hellre har det så. Men jag gillar den![]()
![]()
![]()
![]()
Ah, ok. Bra input, ser nice ut härifrån.Färgen är aningen neonaktigt och inte särskilt matt, skulle jag vilja påstå. Fint, men gummit är i något silikon-liknande material så kan upplevas ”klibbigt”. Ignorera minutvisaren då den är blekt på bilderna.
![]()
Ja, menar det, men känner att man vill pricka så nära det går. Tycker Squales är där vad jag kan bedöma. Grym på nato, har ett orange jag med som jag kan testa med om (när) det bär av, och håller med om att det krävs lite tvål och vatten mellan varven. Nagelborste i kombo brukar återställa till nyttJa, helt klart. Squales egna tropic är mer i linje med färgen på sekundvisaren. Svårt att hitta gummin i den där lysande orangea färgen. Har ett MN-strap som nästan är där och ett nato som definitivt är där. Nackdelen med de två är att lysande orange har en tendens att bli smutsigt väldigt fort.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ja, det hade säkert också funkat men jag tycker att det tar bort retro-charmen. De kan göra det med 60 atmos kanske?Jo själv gillar jag den mycket också. Tänkte bara rekommendera helvit då det finns många människor som hellre har det så. Men jag gillar den![]()
Det är ju det som är närmst av alla de jag har testat i alla fall. Jag brukar köra mina i en tvättpåse i tvättmaskinen på 40 grader, blir som nya!Ah, ok. Bra input, ser nice ut härifrån.
Ja, menar det, men känner att man vill pricka så nära det går. Tycker Squales är där vad jag kan bedöma. Grym på nato, har ett orange jag med som jag kan testa med om (när) det bär av, och håller med om att det krävs lite tvål och vatten mellan varven. Nagelborste i kombo brukar återställa till nytt![]()
Haha ja, poäng till dig. Lägger upp lite egna bilder på den här också.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Men vad ända in i glödheta!!!What the hell? Fick April som releasedate för Squalen. Idag la TGV upp en video på den...
Den skulle givetvis haft vridringsinlägget från Bund, det med orangea lumepluppen för att matcha de på tavlan.Exakt! och kanske onda dykarring istället
Hade sett skitcoolt utSorry, Gnomons Opaco menade jag givetvis.
![]()
Är det inte en helt annan orange färg?Sorry, Gnomons Opaco menade jag givetvis.
![]()
Jag gillar verkligen de rena dykarringarna med endast lämna företräde skylt påSorry, Gnomons Opaco menade jag givetvis.
![]()
Varifrån köpte du dom?
Ingen aningÄr det inte en helt annan orange färg?
Det vanliga vridringsinlägget växer på mig måste jag säga, den ser riktigt bra ut. Jag vill ha en nu!Ingen aning
I mitt huvud ser det bra ut!
Nä men ett helsvart annars som på bronsarna hade sett bättre ut på den!
Den är ruskigt cool, jag blir bara så jäkla störd över att jag försöker göra en så svart (blästrad) som möjligt åså släpper de denna med helsvarta visare...Det vanliga vridringsinlägget växer på mig måste jag säga, den ser riktigt bra ut. Jag vill ha en nu!![]()
Låter du Squale göra en helt egenkomponerad klocka för bara dig ? FräntDen är ruskigt cool, jag blir bara så jäkla störd över att jag försöker göra en så svart (blästrad) som möjligt åså släpper de denna med helsvarta visare...
Fattar ni vad dyr den där jäkla klockan kommer bli till slut
Någon som vill köpa blästrad vridring och krona samt svarta lumade visare till 1521?![]()