• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Var tvungen när chansen dök upp. Den här stackarn har hoppat runt alldeles för mycket på forumet och jag kunde inte låta bli nu! :bag:
Man kan lugnt säga att den har kostat mig några spänn den där men känns så jäkla rätt att den hamnade hos dig.
Som jag sa tidigare, det var du elr @Von som skulle ha den nu och han tackade nej ;)

Helt rätt! :D

Nu är den ju i trygga händer.
Den lär få stanna här ett bra tag, riktigt härlig! :D

Ja så är det ju, ribban höjs om man säger så.
Börjar se ok ut? Det har den ju gjort ett bra tag :D.
Det kan jag iofs hålla med om men det är fortfarande några nycklar som saknas i samlingen... :p

Man kan lugnt säga att den har kostat mig några spänn den där men känns så jäkla rätt att den hamnade hos dig.
Som jag sa tidigare, det var du elr @Von som skulle ha den nu och han tackade nej ;)
I owe you one, det vet du! :happyhappy: Den där @Von får skylla sig själv men bra för mig. :cigar:

Uppföljning på Barton-banden som damp ner igår (sjukt snabb frakt).

Jag beställde alltså ett Smoke grey elite silikon och ett svart ”vanligt” silikon trots att jag läst ett par sisådär omdömen gällande kvaliteten på dessa. Första intrycken är dock helt enligt @Silverglantz lovord - tunna fina band med en mjuk, lätt känsla på handleden! Måste säga att jag är minst lika imponerad av det vanliga bandet - ytan är ordentligt matt och så nice - nästan svårt att avgöra om det är gummi eller något annat. Min enda anmärkning än så länge är väl att smoke grey upplevs som ljusare än på många bilder men det betyder nog bara att det blir ett svart dito down the road (om de första håller ihop någorlunda...)
4DE72F7A-8027-4DB9-9261-8DEE58E03E1D.jpeg

Tack till @Silverglantz för tipset och @gdae för länken!
/J

Uppföljning på Barton-banden som damp ner igår (sjukt snabb frakt).

Jag beställde alltså ett Smoke grey elite silikon och ett svart ”vanligt” silikon trots att jag läst ett par sisådär omdömen gällande kvaliteten på dessa. Första intrycken är dock helt enligt @Silverglantz lovord - tunna fina band med en mjuk, lätt känsla på handleden! Måste säga att jag är minst lika imponerad av det vanliga bandet - ytan är ordentligt matt och så nice - nästan svårt att avgöra om det är gummi eller något annat. Min enda anmärkning än så länge är väl att smoke grey upplevs som ljusare än på många bilder men det betyder nog bara att det blir ett svart dito down the road (om de första håller ihop någorlunda...)
4DE72F7A-8027-4DB9-9261-8DEE58E03E1D.jpeg

Tack till @Silverglantz för tipset och @gdae för länken!
/J
Ser riktigt bra. Återkom gärna med synpunkter när du använt det ett tag.

Nejdå, din blir helrätt med lollipopsekund, cleanare utan 3H/C3 också. Jämför med Blancpainen MaBr la upp en bild på igår :)
Visserligen är AWCo varianten utan gravyr på boetten som jag faktiskt önskar Squale kunde ta bort för gott
Många som stör sig på gravyren på boetten. Det har aldrig stört mig. Jag skulle kunna klara mig utan det men tycker också att det är lite coolt och eget. :)

Så nu har jag bekantat mig med min nya klocka! Känns lite skumt att få en klocka precis så som man vill ha den! Men jag är så sjukt nöjd! Det var lite omställning från min Rangeman som jag hade på jobbet idag. Denna klocka känns som en liten plutt just nu :D
264504CB-F4AF-4436-B7BB-D0FF4287BBD3.jpeg

Så nu har jag bekantat mig med min nya klocka! Känns lite skumt att få en klocka precis så som man vill ha den! Men jag är så sjukt nöjd! Det var lite omställning från min Rangeman som jag hade på jobbet idag. Denna klocka känns som en liten plutt just nu :D
Ser fantastiskt fin ut! :) Jag tycker att du gjorde helt rätt som valde de klassiska visarna.

Wow vad bra det blev, grattis!
Om du får dig att släppa den nångång så får du gärna hojta till. Kan iofs bygga en egen men vill inte vara härmapa :)

Tillbaka
Topp