• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Nu börjar första användarbilderna på senaste 1545 komma ut på nätet. Hittar dock inget på tuben ännu men det är nog bara en tidsfråga innan det kommer ut reviews.

1545GBLRC, ser riktigt trevlig ut. Var påväg att beställa den men den gick out of stock innan jag slog till. Såg att den är restock nu för den som är sugen! Hade själv köpt den om jag inte hade pepsin på ingång. :)
När man ser de bilderna så kan man inte förneka att den ser jäkligt bra ut! :) Tycker dock fortfarande att det är synd att de inte gör något eget utan bara kör en Rolex-kopia rakt av.

Jag har redan beställt en via @Jbagen men tack för tipset. Han har beställt två men vet inte om de andra redan är såld. :) Page&Cooper tar bara förhandsbeställningar just nu och när jag frågade när de skulle få hem dem så trodde de två veckor.
Vad fan de har ju snott mina bilder?! ;)
Kanske Squale som gett dem till AD:s då jag skickade dem till Squale

Whaaat!? :eek: Har ni skrivit papper på det? Om inte så hade jag krävt pengar för att de använder bilderna. Som gammal fotograf så hatar jag när folk snor bilder.
Squale är Squale och det skulle inte förvåna mig om de anser att det är underförstått... :rolleyes: Som en kul detalj så gör KS anspråk på rättigheterna till samtliga bilder som laddas upp i forumet. Det kanske är där de har fått bilderna ifrån? :D

Squale är Squale och det skulle inte förvåna mig om de anser att det är underförstått... :rolleyes: Som en kul detalj så gör KS anspråk på rättigheterna till samtliga bilder som laddas upp i forumet. Det kanske är där de har fått bilderna ifrån? :D
Ser ut som att en av bilderna inte har publicerats här. Inget förvånar mig med Italienare... :D

Japp, de säljer ju riktigt bra också. :)
Min kom idag och jag packade just upp den, just nu känns det som väldigt rätt val med pepsin istället för coken(som var slut då jag beställde) :)
IMG_1964.JPEG

Nu kontaktade Page and Cooper mig och frågade om de kunde använda bilderna om de länkar till min kanal. Så jag gick med på det.
Lite märkligt oavsett. Företag ska veta vad som gäller när det kommer till upphovsrätt.
Fult att fråga i efterhand om man redan har fått smäll på fingrarna men nu kan det ju ändå bli bra för din kanal. Bra att du sa ifrån!

Fult att fråga i efterhand om man redan har fått smäll på fingrarna men nu kan det ju ändå bli bra för din kanal. Bra att du sa ifrån!
Fast som jag förstod det som fick väl P&C uppfattningen att det var Squales bilder? Att Squale sa att de skulle be dem att ta ner bilderna betyder inte att de kände till det vid tillfället och jag kan ändå tycka att det var en rätt OK lösning av dem att be om tillåtelse att få fortsätta använda bilderna i utbyte mot exponering av kanalen när de uppmärksammades om att det inte var Squales egna bilder. Att Squale verkar sprida bilder till höger och vänster är en helt annan fråga...

Fast som jag förstod det som fick väl P&C uppfattningen att det var Squales bilder? Att Squale sa att de skulle be dem att ta ner bilderna betyder inte att de kände till det vid tillfället och jag kan ändå tycka att det var en rätt OK lösning av dem att be om tillåtelse att få fortsätta använda bilderna i utbyte mot exponering av kanalen när de uppmärksammades om att det inte var Squales egna bilder. Att Squale verkar sprida bilder till höger och vänster är en helt annan fråga...
Hmm, då är det ju en annan fråga. Bra att det löste sig i alla fall. :) Håller med om att det är konstigt att Squale sprider bilder de inte har rätt till.

Page and Cooper nämnde senare att det var Squale som inte nämnt att dessa bilder tillhörde mig.

Hmm, då är det ju en annan fråga. Bra att det löste sig i alla fall. :) Håller med om att det är konstigt att Squale sprider bilder de inte har rätt till.
Jag kan ju så klart ha fel men det var så jag uppfattade det och då känns det ändå OK att de bett om tillåtelse och länkar till källan. :) Jag tänkte beställa en Squale från Gnomon men den var slut i lager och jag fick höra att de skulle fyllas på om 3-4 veckor men fick ändå mail imorse om att de fanns i lager igen. Någon som har koll på ifall Gnomon säljer returer som oanvända? Verkar märkligt att de säger en månad men helt plötsligt har klockan i lager igen dagen efter. o_O

Tillbaka
Topp