• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

PSX_20200306_201840.jpg

PSX_20200306_201830.jpg
Jag ser Eddie Ojedas gitarr framför mig :hilarious:

Finns det två olika militaire avsedda för olika marknader eller är en version nyare än den andra? Det finns ett par hemsidor i USA som säljer en variant som skiljer sig genom att tex. ha annan bezel, andra index, ruta runt datumet m.m. och som jag personligen tycker är mycket snyggare. Jag hittade en recension från 2018 där det nämndes att det var den senaste versionen av många och att den har funnits i andra varianter tidigare men kan den verkligen ha utgått och blivit ersatt sedan dess? o_O

L1000646.jpg

Squale20atmosCeramicMilitaire1_d32644f6-6724-4f0a-8991-6f431fe1671c_800x.jpg
Tycker att urtavlan på Liv-modellen är fantastiskt lik tavlan på Supermannen.
plAZlpH.jpg

Denna är sjukt fin alltså, har aldrig köpt en vintage klocka pga jag har lite annat inköpspris på nya men är sjukt sugen på din variant, framförallt med de vita gummit.
Tack så mycket, verkligen som små vackra juveler i jämförelse med nyproducerat även om de fyller en mer praktisk funktion såklart.
Har botaniserat i det berömda vintageträsket förut och trodde jag kommit ifrån det där men halkade visst dit igen, bara kul om du fastnar också :D

Tillbaka
Topp