Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Den där är förbannat fin.Som vanligt helt omöjlig att ta bra bilder på men den där tavlan...
![]()
Sjukt fin tavla på dennaSom vanligt helt omöjlig att ta bra bilder på men den där tavlan...
![]()
Bra tidhållning men det har ju tyvärr ingenting med COSC att göra. Ska du ens komma i närheten av ett COSC-test så får du i alla fall byta position på dem.Idag sportar jag denna skönhet:
![]()
Kört ett mini COSC test på några av mina klockor. Dvs kollat tidshållning över 5 dagar (inte 10, blev för mycket). Avläsning varje dag vid samma tid, alla klockor vilandes på rygg. Inte mätning av tiden när de används på armen, det är del två.
Bra resultat för denna rackare, klart inom COSC för Squale 30 Atmos: +3, +5, +4, +3, +3 =+18
COSC-certified chronometersmust accurateto within -4/+6 seconds a day
Den där är förbannat fin.
Tack! Tycker att Squale har lyckats riktigt bra med hela Matic-serien, finns liksom ingen av dem som är dålig.Sjukt fin tavla på denna
Spännande!Det är tyvärr inte möjligt men att göra special färg på en Matic det kan jag fixaHar en annan 39 mm modell på gång som jag hoppas kunna presentera snart.
Är egentligen ingen Squale nyhet utan endast ny modell för oss, SUB-39 är det officiella namnet men mer känd som 30 Atmos, dock i endast en färg en så längeSpännande!
Edit: Kan vi inte få någon liten ledtråd?![]()
Är egentligen ingen Squale nyhet utan endast ny modell för oss, SUB-39 är det officiella namnet men mer känd som 30 Atmos, dock i endast en färg en så länge
Kul, de är fina!Är egentligen ingen Squale nyhet utan endast ny modell för oss, SUB-39 är det officiella namnet men mer känd som 30 Atmos, dock i endast en färg en så länge
Nu blir jag nyfiken. Vad är dåligt med dem?Nya Master är något av det sämsta Squale har gjort.
Nej bara kööör! Riktigt najs den därVi tar väl en till då, sen ska ni slippa se fler!
![]()
Stora (52mm lug-lug) och fula tycker jag. Hur blev de här fantastiska klockorna på perfekta 40mm...Nu blir jag nyfiken. Vad är dåligt med dem?
Nyfiken fråga och du kan det i PM om du vill, hörde du något från den italienska tvillingen på insta angående tavlan?Eftermiddagens klocka postad något för sent.
![]()
Ja, jösses. 52 mm är verkligen en överdrift. Av någon anledning har jag inte tänkt på visarna, men de var långt ifrån attraktiva. Tavlan känns ovanligt obalanserad. Tycker inte heller om formen på datumfönstret. Tusen tack för utförliga exempelbilder!Stora (52mm lug-lug) och fula tycker jag. Hur blev de här fantastiska klockorna på perfekta 40mm...
![]()
![]()
![]()
...det här vulgära monstret på 44mm..?Vad är det för visare? Varför PR? Varför ett sånt datum? Vad gjorde ni med Squale?
Dessutom för 24-28' beroende på modell. Neeej tack!
![]()
Nej, han svarade faktiskt aldrig. Trist!Nyfiken fråga och du kan det i PM om du vill, hörde du något från den italienska tvillingen på insta angående tavlan?
Det var så lite så! De gamla är fantastiska och jag önskar bara att de kunde gjort en ny version av den istället. Den är ju helt rätt i tiden!Ja, jösses. 52 mm är verkligen en överdrift. Av någon anledning har jag inte tänkt på visarna, men de var långt ifrån attraktiva. Tavlan känns ovanligt obalanserad. Tycker inte heller om formen på datumfönstret. Tusen tack för utförliga exempelbilder!
Säkert något stavfel på din flytande italienska, de blir så jäkla gnälliga dåNej, han svarade faktiskt aldrig. Trist!![]()
Haha, garanterat.Säkert något stavfel på din flytande italienska, de blir så jäkla gnälliga då![]()
Vi ska nog inte döma någon alltför hårt dessa dagar. För många företag är det att transporterna nollas som gör att allt står still, även om mailen förstås fortfarande borde fungeraDessa Corona tider... Ni som har order på Squlae, blir så trött på bristen av svar, fick ju mail förra veckan och uppföljningsmail i måndags med en del hål i dock att leverans till 95% av alla orders att det skall gå i veckan. Dock efter det inga svar, har väldigt svårt svårt att förstå detta (jobbar man hemma i Italien, Schweiz, Frankrike mm så räknas det inte som att man skall svara på sina mail) har fortfarande stort hopp då jag fick besked att det går denna vecka. Men vill bara meddela att leverans denna vecka inte kommer att hända till Er då jag inte fått något idag och på fredag är det långfredag. Jag jobbar dock på det och försöker så gott jag kan. Corona är ju verkligen besvärligt men mail hemifrån borde ju vara safe att skicka utan att bli smittad![]()
Tack för info, vi väntar och ser helt enkeltDessa Corona tider... Ni som har order på Squlae, blir så trött på bristen av svar, fick ju mail förra veckan och uppföljningsmail i måndags med en del hål i dock att leverans till 95% av alla orders att det skall gå i veckan. Dock efter det inga svar, har väldigt svårt svårt att förstå detta (jobbar man hemma i Italien, Schweiz, Frankrike mm så räknas det inte som att man skall svara på sina mail) har fortfarande stort hopp då jag fick besked att det går denna vecka. Men vill bara meddela att leverans denna vecka inte kommer att hända till Er då jag inte fått något idag och på fredag är det långfredag. Jag jobbar dock på det och försöker så gott jag kan. Corona är ju verkligen besvärligt men mail hemifrån borde ju vara safe att skicka utan att bli smittad![]()
jag håller med, blir dock frustrerad då jag inte får svar, men tiderna är som de är och all heder åt Squale som försöker leverera från Schweiz när de är förbjudna från Italien. Mitt egna samvete dock gör mig frustrerad när jag lovar saker som inte hållsVi ska nog inte döma någon alltför hårt dessa dagar. För många företag är det att transporterna nollas som gör att allt står still, även om mailen förstås fortfarande borde fungera. Hursomhelst, keep up the good work, den som väntar på något gott, osv.
Tack för uppdateringen! Vi håller tummarna det inte dröjer allt för längeDessa Corona tider... Ni som har order på Squlae, blir så trött på bristen av svar, fick ju mail förra veckan och uppföljningsmail i måndags med en del hål i dock att leverans till 95% av alla orders att det skall gå i veckan. Dock efter det inga svar, har väldigt svårt svårt att förstå detta (jobbar man hemma i Italien, Schweiz, Frankrike mm så räknas det inte som att man skall svara på sina mail) har fortfarande stort hopp då jag fick besked att det går denna vecka. Men vill bara meddela att leverans denna vecka inte kommer att hända till Er då jag inte fått något idag och på fredag är det långfredag. Jag jobbar dock på det och försöker så gott jag kan. Corona är ju verkligen besvärligt men mail hemifrån borde ju vara safe att skicka utan att bli smittad![]()
Jag tror han pratar om kommunikationen med Squale?Inte fått något mejl av dig, men den här informationen räcker ju gott.
Tack för uppdateringen! Vi håller tummarna det inte dröjer allt för länge![]()
Ja men såklart! Jag som är snurrig som vanligt...Jag tror han pratar om kommunikationen med Squale?Alltså mailkontakten.
Dessa Corona tider... Ni som har order på Squlae, blir så trött på bristen av svar, fick ju mail förra veckan och uppföljningsmail i måndags med en del hål i dock att leverans till 95% av alla orders att det skall gå i veckan. Dock efter det inga svar, har väldigt svårt svårt att förstå detta (jobbar man hemma i Italien, Schweiz, Frankrike mm så räknas det inte som att man skall svara på sina mail) har fortfarande stort hopp då jag fick besked att det går denna vecka. Men vill bara meddela att leverans denna vecka inte kommer att hända till Er då jag inte fått något idag och på fredag är det långfredag. Jag jobbar dock på det och försöker så gott jag kan. Corona är ju verkligen besvärligt men mail hemifrån borde ju vara safe att skicka utan att bli smittad![]()