• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

@MaBr @Bozz
Vad har ni för serienummer? Är det ett slumpmässigt nummer eller tror ni dom är 1, 2, 3 osv i produktionsordning? Fått lite konstiga svar från Squale. Först att klockan ska vara med i deras normala 1521-sortiment, och sen att den ska vara limiterad. Så jag har ingen aning haha. Min har 112491 så det är ett random nummer, men sen vet jag inte om numrena skiljer sig mellan prototyper och "vanliga" klockor.

@MaBr @Bozz
Vad har ni för serienummer? Är det ett slumpmässigt nummer eller tror ni dom är 1, 2, 3 osv i produktionsordning? Fått lite konstiga svar från Squale. Först att klockan ska vara med i deras normala 1521-sortiment, och sen att den ska vara limiterad. Så jag har ingen aning haha. Min har 112491 så det är ett random nummer, men sen vet jag inte om numrena skiljer sig mellan prototyper och "vanliga" klockor.
Min har 112397 och min blåa 1521a har bara fyra siffror i serienumret.

@MaBr @Bozz
Min har 111978 :)

När solen lyser och det är 18 grader så kan jag inte låta bli att slänga på mig denna... Är så galet nöjd med meshet, det har verkligen lyft klockan till en annan nivå. :pompus:
PSX_20200406_180801.jpg

Är det OEM? Meshet alltså.
Japp, men i grunden är det ett Geckota-mesh med Squales logga på låset. Vilket verkligen inte är dåligt ska tilläggas, Geckota gör riktigt bra grejer. :)

Ångrar lite att jag inte beställde på mesh, men man kan ju alltid köpa ett i efterhand ;)
Som jag tänker göra :D:banghead:
@Zackrissonsur.se har väldigt bra pris på meshet så beställ därifrån. Kom ihåg att välja det polerade meshet om ni har polerade klockor för maximalt med bling! :D

Halloj! Är inne på denna del av forumet för första gången (måste ju vara en sån också). Införskaffade idag min Squale nr 2 via Mcnulty som uppmannade mig att skriva något, så här gör jag ett försök.

Har alltså idag fått lägga fingrarna på en 1521 PVD eller 50 Atmos Blackout som vissa valt att kalla den. Storleksmässigt smidig med sina 41mm och slimmade form och med 48mm mellan de nedåtgående luggarna, ytterligt diskret (för Squale) där endast visare, timmarkeing och datum bryter av tillsammans med trycket på bezelringen. Tittar man lite närmare just på bezelringen (lupp) så ser man att trycket kunde ha varit bättre men ser vid normalt påseende helt ok ut. Den kom med ett lite klent orginalgummi men var monterad på ett väsentligt mycket bättre uppgraderat Squale gummi som verkligen gör skillnad för klockans hela intryck.
Det hela klan förklaras som en klassisk smart dykare och tool watch för alla sammanhang helt enkelt.

Mycket kan beskrivas liknande även för min första Squale klocka då även den är en 1521, men en Ocean med mesh, den fungerar dock absolut bäst på sommaren med mycket sol, då den vekligen kliver fram som en superfavorit som får många att slänga en extra blick, klocktokar eller ej. Meshen är lite meckig att få till rätt storlek på men antingen ett besök hos en urmakare eller om man har lite tålamod och några enklare klockverktyg så löser man det själv på några minuter. Håll dock reda på fram och baksida på de justerlänkar som sitter på. När jag fick denna klocka så satt ett antal länkar med avigan ut så att säga.

Hur som helst, det som slog mig mest idag när jag fick klockorna i min hand är hur olika man kan uppfatta två så lika klockor, framför allt kände jag själv hur olika storlekarna kändes. Inte förren jag i princip höll upp klockorna mot varandra så kunde jag acceptera att de faktiskt har samma storlek. Har lagt med lite bilder nedan så ni kanske förstår vad jag menar. Bägge klockorna känns idag som keepers men har sina egna tidpunkter och platser för användning.
Lite bilder kommer här.
/Peter
IMG_20200401_210630[1].jpg
IMG_20200401_175422_1[1].jpg
IMG_20200401_214617[1].jpg
IMG_20200401_214853[1].jpg

Insåg att jag bommade den obligatoriska Lume bilden :) så här kommer den.
IMG_20200403_193044[1].jpg
IMG_20200403_193044[1].jpg
Två riktigt snygga klockor! Välkommen n i tråden.

Så skönt att båda klockorna är synkade med ;)

@Zackrissonsur.se har väldigt bra pris på meshet så beställ därifrån. Kom ihåg att välja det polerade meshet om ni har polerade klockor för maximalt med bling! :D

Absolut, har redan lagt en beställning i pm på det polerade från Zackrisson men om det kommer nu eller ej det får vi se :)

Visst hade du beställt ett borealis också? Har det kommit? Beställde ett för ett par veckor sen eller något men har dykt upp ännu.
Tänkte iaf få hem klockan och köra in den lite innan jag klickar hem ett mesh. :)

Japp och det kom snabbt men var typ innan allt blev såhär kaos. Men har även beställt ett grönt till en annan klocka i början på förra veckan och det har inte kommit än. :)

Senast ändrad:
Absolut, har redan lagt en beställning i pm på det polerade från Zackrisson men om det kommer nu eller ej det får vi se :)

Japp och det kom snabbt men var typ innan allt blev såhär kaos. Men har även beställt ett grönt till en annan klocka i början på förra veckan och det har inte kommit än. :)
Ajt! Då kan jag nog sitta lugnt i båten:)
Fick visst ett spårningsnummer och ser att det passerat tullen i Zürich tidigare idag så det är på g :)

Tillbaka
Topp