• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Boetterna är det bästa med hela Squalekalaset!
Jag fattar inte varför boetten inte är symmetrisk...
Och framförallt fattar jag inte varför det måste stå Squale på sidan...
Har kollat på bronsvarianterna, som saknar ovannämnda detaljer och även på T-183 men har som sagt inte låtit villhöver ta över än...

Jag fattar inte varför boetten inte är symmetrisk...
Och framförallt fattar jag inte varför det måste stå Squale på sidan...
Har kollat på bronsvarianterna, som saknar ovannämnda detaljer och även på T-183 men har som sagt inte låtit villhöver ta över än...
Finns ju en del 1521 som inte har Squale på sidan. Min full lume har inte det och inga Onda heller vad jag vet. :)

Varför man valt att sätta en logga på sin produkt förstår jag även om jag inte uppskattar greppet.
Men jag undrar genuint vad den platta delen kl 3 är till för. Finns det någon poäng annat än design? Bättre grepp när man gör något som jag aldrig gjort?

Lägg av! Dra inte ner mig djupare i det här.:D
Det räcker så bra med dom jag redan villhöver!
Jodå, komsi komsi! ;) Alla behöver minst en Squale i samlingen! :D

Varför man valt att sätta en logga på sin produkt förstår jag även om jag inte uppskattar greppet.
Men jag undrar genuint vad den platta delen kl 3 är till för. Finns det någon poäng annat än design? Bättre grepp när man gör något som jag aldrig gjort?
Det kan vara en designgrej men känner jag Squale rätt så finns det en tanke bakom det, de körde nästan alltid funktion före form och deras klockor var avsedda för att man skulle dyka med dem på riktigt. På den tiden var detta ju ett verktyg på riktigt och hela familjen Von Buren var engagerade i dyk-communityn. :) Väldigt snyggt med asymmetrisk boett tycker jag för övrigt! Jag tycker att boetten är både egen, klassisk och fantastisk. :cool:

Jodå, komsi komsi! ;) Alla behöver minst en Squale i samlingen! :D
Det kan vara en designgrej men känner jag Squale rätt så finns det en tanke bakom det, de körde nästan alltid funktion före form och deras klockor var avsedda för att man skulle dyka med dem på riktigt. På den tiden var detta ju ett verktyg på riktigt och hela familjen Von Buren var engagerade i dyk-communityn. :) Väldigt snyggt med asymmetrisk boett tycker jag för övrigt! Jag tycker att boetten är både egen, klassisk och fantastisk. :cool:
Jag har ju en Ploprof homage på armen om dagarna, så jag är absolut inte främmande för asymmetri i sig. Men det brukar hamna i gilla-högen först när jag förstår poängen.

Kommer nog ner till er i botten på hålet tids nog om jag får ha jobbet kvar. Alla villhöverinköp har hamnat lite på is i coronatider dessvärre...

Jag har ju en Ploprof homage på armen om dagarna, så jag är absolut inte främmande för asymmetri i sig. Men det brukar hamna i gilla-högen först när jag förstår poängen.

Kommer nog ner till er i botten på hålet tids nog om jag får ha jobbet kvar. Alla villhöverinköp har hamnat lite på is i coronatider dessvärre...
Gillar du Ploprof så ska du ju kolla på Squale Tiger. :) Mycket av Squales historia dog ju tyvärr med Charles så vi kommer nog aldrig få svar på om det fanns någon funktion med den platta sidan. :(

Gillar du Ploprof så ska du ju kolla på Squale Tiger. :) Mycket av Squales historia dog ju tyvärr med Charles så vi kommer nog aldrig få svar på om det fanns någon funktion med den platta sidan. :(
Tigern är inte så dum... Säljs ett tvåpack för 16800 på chrono24 har jag sett. Men jag har ju redan en med röd knapp. Det är så jag motiverar varför jag i te har en tiger...

Militaire och Bond.
CB70025C-7D81-4F1A-9FD2-280148D3EE3B.jpeg

Jag inbillar mig — kanske stämmer det, kanske är det en fantomkänsla — att den flata delen vid klockan tre är skönare mot handryggen vid de få tillfällen dessa möts ... de som icke skola mötas.

Stämmer bra. Just den bilden är tagen vid Böda hamns strand en kväll för något år sedan.
Borgholm är trevligt. Är där och käkar pizza ibland på vintrarna. Enda minuset. 5 mil till närmsta pizza halva året.:D

Edit: ursäkta OT
Kul! Tänkte att det var Böda sand, men vågade inte chansa. Tidvattnet ser ut att ligga bra och inbjuda till dykning (så nu är vi tillbaka on topic) ;)

Oavsett om man är inne på fridykning eller inte så vill jag varmt rekommendera dokumentären om den excentriska vagabonden Jacques Mayol.
"Delfinmannen" finns i sin helhet på SVTPlay:

https://www.svtplay.se/video/16154831/delfinmannen

Jaha, och varför yrar jag om detta i denna tråd tänker ni...jo, samma Mayol satte djuprekord 1970 med en Squale på armen och var nära vän med von Buren gänget.
Om man kollar noga i dokumentären så är det rena klockporren för den nördiga, kanske även en och annan Squale skymtas i förbifarten?
49b8ueD.jpg

Nyfunnen bild på Charles von Buren i speedos som bonus, sicken lirare :cool:
r8LlZ5c.jpg

Oavsett om man är inne på fridykning eller inte så vill jag varmt rekommendera dokumentären om den excentriska vagabonden Jacques Mayol.
"Delfinmannen" finns i sin helhet på SVTPlay:

https://www.svtplay.se/video/16154831/delfinmannen

Jaha, och varför yrar jag om detta i denna tråd tänker ni...jo, samma Mayol satte djuprekord 1970 med en Squale på armen och var nära vän med von Buren gänget.
Om man kollar noga i dokumentären så är det rena klockporren för den nördiga, kanske även en och annan Squale skymtas i förbifarten?
49b8ueD.jpg

Nyfunnen bild på Charles von Buren i speedos som bonus, sicken lirare :cool:
r8LlZ5c.jpg
Satt just och bläddrade bland dokumentärer fast på Netflix.
Kvällen är räddad :) tack för tipset:)

Tillbaka
Topp