• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Oavsett om man är inne på fridykning eller inte så vill jag varmt rekommendera dokumentären om den excentriska vagabonden Jacques Mayol.
"Delfinmannen" finns i sin helhet på SVTPlay:

https://www.svtplay.se/video/16154831/delfinmannen

Jaha, och varför yrar jag om detta i denna tråd tänker ni...jo, samma Mayol satte djuprekord 1970 med en Squale på armen och var nära vän med von Buren gänget.
Om man kollar noga i dokumentären så är det rena klockporren för den nördiga, kanske även en och annan Squale skymtas i förbifarten?
49b8ueD.jpg

Nyfunnen bild på Charles von Buren i speedos som bonus, sicken lirare :cool:
r8LlZ5c.jpg
Tack för tipset, ska definitivt kolla in den. :)

Oavsett om man är inne på fridykning eller inte så vill jag varmt rekommendera dokumentären om den excentriska vagabonden Jacques Mayol.
"Delfinmannen" finns i sin helhet på SVTPlay:

https://www.svtplay.se/video/16154831/delfinmannen

Jaha, och varför yrar jag om detta i denna tråd tänker ni...jo, samma Mayol satte djuprekord 1970 med en Squale på armen och var nära vän med von Buren gänget.
Om man kollar noga i dokumentären så är det rena klockporren för den nördiga, kanske även en och annan Squale skymtas i förbifarten?
49b8ueD.jpg

Nyfunnen bild på Charles von Buren i speedos som bonus, sicken lirare :cool:
r8LlZ5c.jpg
Tack för tipset, den måste jag se :)

Slängde på den med en gång :)
08658396-CB19-49AB-92A0-F800668F8D4B.jpeg
Då har jag sett klart den.
Får hålla med om att den helt klart är sevärd. Havet är fantastiskt ändå.
Sjukt tuffa, förstår inte hur man kan dyka så förbaskat djupt och framförallt utan utrustning.
Ibland hade han ju inte ens simglasögon? Förstår inte hur man kan dyka i saltvatten utan glasögon, jag behöver ju typ simglasögon i duschen :D
Blev lite sugen på att se filmen de nämner i dokumentären. ”Det Stora Blå”. Luc Besson brukar ju inte göra en besviken, favoriten av honom är ju såklart Léon. Har någon missat den så är den ett måste! :)

Jo alla order skall komma, känns som att bly lyfter från bröstet men ropar inte hej förrän jag ser de, men skall bli så skönt att få leveranser imorgon, även Yema kommer imorgon så ligger jag x antal order på, julafton:):)
Jag förstår det! Förmodligen minst lika skönt för dig som företagare som för oss som väntar på grejer.
Jag har då inga klagomål alls, vissa saker kan man helt enkelt inte styra över och vet att du har försökt och gjort det du kunnat, även ypperlig service då du håller oss uppdaterade:)

Din oförtrutna optmism, drivkraft och kundvänlighet är mycket glädjande på riktigt :)
Tack det värmer, dock är ju sjukt glad i klockor själv och framförallt Squale (märks kanske då det är i den tråden jag är mest) men tack igen, utan kunder så skulle jag fått jobba men något helt annat och det är ju trots allt ni som betalar min lön och får mig att hålla upp mitt intresse:)

Jag förstår det! Förmodligen minst lika skönt för dig som företagare som för oss som väntar på grejer.
Jag har då inga klagomål alls, vissa saker kan man helt enkelt inte styra över och vet att du har försökt och gjort det du kunnat, även ypperlig service då du håller oss uppdaterade:)
Jag har knappt vågat skriva i tråden för att skäms att inte klockorna kommer, men imorgon blir det Prosecco efter jobbet

Jag har knappt vågat skriva i tråden för att skäms att inte klockorna kommer, men imorgon blir det Prosecco efter jobbet
Haha jag hoppas det!
Dom flesta förstår nog läget just nu och att det strular inom alla branscher, många så mycket så de till och med får lägga ner.. :(

Men jag förstår absolut känslan. Att man ”lovar” nått och sen drar det ut rejält på tiden av olika anledningar. Händer oss alla jobb som privat, ingen rolig känsla framförallt när man vill vara så professionell som möjligt. :)
Jag tycker som sagt du sköter det snyggt och meddelar oss läget, vilket är viktigast.

Haha jag hoppas det!
Dom flesta förstår nog läget just nu och att det strular inom alla branscher, många så mycket så de till och med får lägga ner.. :(

Men jag förstår absolut känslan. Att man ”lovar” nått och sen drar det ut rejält på tiden av olika anledningar. Händer oss alla jobb som privat, ingen rolig känsla framförallt när man vill vara så professionell som möjligt. :)
Jag tycker som sagt du sköter det snyggt och meddelar oss läget, vilket är viktigast.
Tusen tack, jag gör mitt bästa i vilket fall och brinner för mitt jobb:)

Tillbaka
Topp