• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Nja, jag vet inte alltså. Det här blandandet av stilar från andra ordinarie modeller tilltalar inte riktigt; det blir lite som det gamla ordspråket ”varken hackat eller malet”. Det känns inte heller särskilt spännande. Men, med det sagt, så är de teoretiskt tämligen snygga, fast jag är verkligen ingen som uppskattar när det blir för blingigt (och det är väl just där det här rör sig). I helheten är det definitivt någonting som saknas ... för att citera en recension av ett album jag släppte på Hedenhös tid (jag parafraserar fritt ur minnet): ”Det saknas det där lilla – men ack så viktiga – extra för att jag ska se allt i ett alltomfattande rosaskimrande panorama”.
Vackra ord på slutet! :happyhappy: Jag håller delvis med men jag tycker absolut att det funkar. Älskar de där blingiga indexen också, det är som som discokula i solen eftersom de har fem olika facetter. :cool: Det jag tycker saknas är indexmarkeringar på vridringsinlägget men annars tycker jag att den är härligt clean!

Första natten i vagnen och har bara en klocka med mig men den duger :D
923102B0-20B9-4DE4-93AF-A808F9BCCA7F.jpeg

Har vi diskuterat dessa 1521or tidigare? Svart eller blå sunburst-tavla, applicerade index och vridringsinlägg i safir? :eek: :confused:
squale_blauw_awco-1.jpg

squale_zwart_awco-1.jpg

squale_blauw_awco-6.jpg

squale_blauw_awco-4.jpg

Här är en video som även visar att den översta loggan är (jättefult) applicerad. Förutom att loggan är hemsk så är ju modellen kanon!
https://www.instagram.com/p/B_Cy3wBnzwJ/?igshid=11cd4ei8cxduz
Alldeles för konservativt för min smak, koolt med applicerad index men ser fortfarande trist ut. Icke att förglömma...13000 spänn för en 1521 o_O

Alldeles för konservativt för min smak, koolt med applicerad index men ser fortfarande trist ut. Icke att förglömma...13000 spänn för en 1521 o_O
Jag tror inte att den är så konservativ i solljus. Tänk alla applicerade delar, både i vridringsinlägget och på tavlan i kombination med sunburst. :) Priset är i övre segmentet men å andra sidan så får vi inte förglömma att vi är sjukt bortskämda med priset på Squale hos @Zackrissonsur.se och Gripenbro. En helt vanlig 1521 kostar ju 10' hos europeiska AD.
PSX_20200510_120312.jpg

Jag tror inte att den är så konservativ i solljus. Tänk alla applicerade delar, både i vridringsinlägget och på tavlan i kombination med sunburst. :) Priset är i övre segmentet men å andra sidan så får vi inte förglömma att vi är sjukt bortskämda med priset på Squale hos @Zackrissonsur.se och Gripenbro. En helt vanlig 1521 kostar ju 10' hos europeiska AD.
PSX_20200510_120312.jpg
Kom på att att jag hade resonerat helt annorlunda om den bara hade haft orange minutvisare (ett MÅSTE för mig) och välvt glas :p

Nä inte rättvist att jämföra med "våra" normala priser men ligger fortfarande 3k mer än en standard 1521. Sååå kostsamma förändringar kan det inte vara, men det får vara upp till var och en att bedöma såklart.

Kom på att att jag hade resonerat helt annorlunda om den bara hade haft orange minutvisare (ett MÅSTE för mig) och välvt glas :p

Nä inte rättvist att jämföra med "våra" normala priser men ligger fortfarande 3k mer än en standard 1521. Sååå kostsamma förändringar kan det inte vara, men det får vara upp till var och en att bedöma såklart.
Nej, så är det, priset är faktiskt rätt högt. En orange sekundvisare har då såklart rätt i, det är alltid rätt! :cool: Välvt glas verkar svårt på 1521 nu för tiden, Squale ville inte sätta dit det när vi diskuterade att göra en LE på den modellen.

Nej, så är det, priset är faktiskt rätt högt. En orange sekundvisare har då såklart rätt i, det är alltid rätt! :cool: Välvt glas verkar svårt på 1521 nu för tiden, Squale ville inte sätta dit det när vi diskuterade att göra en LE på den modellen.
Ja synd med glaset på 1521 tycker jag. Hoppas verkligen den ultimata 1521an kommer en vacker dag :)

PSX_20200510_120312.jpg
Vad får man ge för en vanlig blå 1521 på mesh och en matic 60 på mesh hos Zackrisson kontra Gripen?

Är det några andra här som har upplevt problem med att Squale inte skickat ut klockor till sina distributörer. Har själv beställt en 1545-058 via Gripenbro och de uppger att de inte fått några leveranser sedan lockdown. Ni får ursäkta om jag lyfter en redan nämnd fråga men jag har inte hunnit kolla igenom alla senaste sidor på denna väldigt levande tråd.

Är det några andra här som har upplevt problem med att Squale inte skickat ut klockor till sina distributörer. Har själv beställt en 1545-058 via Gripenbro och de uppger att de inte fått några leveranser sedan lockdown. Ni får ursäkta om jag lyfter en redan nämnd fråga men jag har inte hunnit kolla igenom alla senaste sidor på denna väldigt levande tråd.
Oja. @Zackrissonsur.se har haft stora bekymmer med sina leveranser från Squale.

Är det bara jag som missat. Men visst finns det tre typer av 1521? Blasted/ blästrad, polerad och PVD? Den som benämns som borstad/ brushed är det i själva verket blästrad? För vad jag vet finns bra borstad till Matic, eller?

https://zackrissonsur.se/produkt-kategori/marken/squale/

Bilder från sommaren 2019, butik i Schweiz:
07C347EE-2C65-4D60-9C6B-6F892E5BB290.jpeg

BC1C8C1E-AC13-47DA-A7D5-041F30FD8D73.jpeg
Stämmer, finns tre varianter av 1521. Den blästrade/borstade benämns även som ”Opaco” av Gnomon. Varför vet jag inte, är vad jag uppfattat inget som skiljer Opaco och den blästrade/borstade. Olika termer för samma tänker jag?

Finns ett par schysta blästrade i tråden, @Buddhaliscious bl.a har väl en vill jag minnas :)

Tillbaka
Topp