• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Visste inte det fanns såna ”regler”. Var mest intresserad av intressanta historier.
Jag förstår, no hard feelings.:) Är just det att skylta med sin egna tråd på flera olika ställen som jag tycker skaver lite men sak samma.
Finns iaf några historier i tråden om affektionsvärde, som mod också länkade till när den låste tråden.
Tycker ändå det är lite skralt med inlägg där ? Känns som att det är många som har minst en klocka som är lite extra speciell. :)

Jag förstår, no hard feelings.:) Är just det att skylta med sin egna tråd på flera olika ställen som jag tycker skaver lite men sak samma.
Finns iaf några historier i tråden om affektionsvärde, som mod också länkade till när den låste tråden.
Tycker ändå det är lite skralt med inlägg där ? Känns som att det är många som har minst en klocka som är lite extra speciell. :)
Ok. Jag postade på de ställen där jag brukar ”hänga” men jag är ovan vid forum överhuvudtaget så jag har ingen vidare koll. Anyway, om jag gör om det kommer det se annorlunda ut.

Blästrad Matic, på ingens begäran.
022D2B43-838C-40A6-A3C5-956A75E5C778.jpeg
BE844EB0-B645-4011-8314-BC8E13FADE35.jpeg

Väldigt snyggt matchat med svart, vitt och orange.

Ursäkta den fula bilden, men får jag inte dela den här tror jag inte att någon mer än jag någonsin får se den. Min dotter frågade igår kväll vad det var på väggen, jag vred på huvuden och fick se den här reflektionen från min Matic! Aldrig sett något liknande från någon av mina andra klockor. Ha nu en riktigt fin dag alla!
702781CF-7514-438F-991C-72BC1668C705.jpeg

Ursäkta den fula bilden, men får jag inte dela den här tror jag inte att någon mer än jag någonsin får se den. Min dotter frågade igår kväll vad det var på väggen, jag vred på huvuden och fick se den här reflektionen från min Matic! Aldrig sett något liknande från någon av mina andra klockor. Ha nu en riktigt fin dag alla!
Who you gonna call? GHOSTBUSTERS! Den där ser ju ut att ha en egen vålnad :woot: Grymt! :)

Haha ballt, kul att du delade med dig :D

Vad är det som händer på den här klockan? Har man lagt en vridring som inte passar klockan ovanpå den och sen lagt ett vridringsinlägg som inte heller passar ovanpå vridringen..?
https://www.ebay.com/itm/Vintage-Squale-300m-automatico/133395956268
Ebaysquale.JPG
haha reagerade också på just den där, Kalle Anka-bygge deluxe. Men är inte vridringen korrekt ändå, och bara inlägget som är tokfel?
På tal om bukten så dök det upp en blå 1521 med LIW inlägget, gillar inte att lumetriangeln är kapad men ser rätt ok ut färgmässigt eller vad tycker panelen?
9ikrkxH.jpg

haha reagerade också på just den där, Kalle Anka-bygge deluxe. Men är inte vridringen korrekt ändå, och bara inlägget som är tokfel?
På tal om bukten så dök det upp en blå 1521 med LIW inlägget, gillar inte att lumetriangeln är kapad men ser rätt ok ut färgmässigt eller vad tycker panelen?
9ikrkxH.jpg
Fast det ser ju ut som att vridringen är för liten, den går ju inte ner över kanten? :confused:

Jag tycker att det ser perfekt ut i färgen men jag håller med om triangeln, hade varit mer korrekt om den inte hade varit kapad. :)

• Like
Reactions: v0n
Fast det ser ju ut som att vridringen är för liten, den går ju inte ner över kanten? :confused:

Jag tycker att det ser perfekt ut i färgen men jag håller med om triangeln, hade varit mer korrekt om den inte hade varit kapad. :)
Ja, du har ju att jämföra med så du har säkert rätt. Har du lust att bjuda på samma vinkel på en av dina Medium?

Ingen som råkar ha ett spänne till 20mm gummi liggandes som kan tänka sig att avvara ett till en som är riktigt less på "läderspänne på gummi"? :hilarious:Givetvis mot betalning.

Tillbaka
Topp