• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

IMG_20200515_073349_505.jpg

Jo det är det. Jasså? Hur skiljer de sig åt ?
Saknar 1545 serienummer ?! Jag antar att siffrorna "19992" på min inte är ett serienummer då det ser lite väl seriöst fräst ut.
Såhär ser mina ut. :meh:
PSX_20200515_085322.jpg

Min GMT har ett fyrsiffrigt serienummer men de vanliga 1545orna har inget alls. Jag tycker att det ser ut som ett serienummer på din. @TobiasD, visst var det så att Squale skulle ändra hur deras serienummer funkar eller har jag drömt att vi har pratat om det? :confused:

PSX_20200515_085322.jpg

Min GMT har ett fyrsiffrigt serienummer men de vanliga 1545orna har inget alls. Jag tycker att det ser ut som ett serienummer på din. @TobiasD, visst var det så att Squale skulle ändra hur deras serienummer funkar eller har jag drömt att vi har pratat om det? :confused:
Ahaa, ja jag håller med om att locket som sitter på min var strået vassare. :)
Ja kanske är det serienumret, såg bara så bra ut i jämförelse med 21ans blygsamma siffror som man knappt ser.

Ahaa, ja jag håller med om att locket som sitter på min var strået vassare. :)
Ja kanske är det serienumret, såg bara så bra ut i jämförelse med 21ans blygsamma siffror som man knappt ser.
Jag tycker att den ser väldigt mycket bättre ut än mina. De jag har är bara etsade men ditt ser ju ordentligt ut! Jag håller med om att numret på din ser rejält ut men frågan är vad det annars skulle vara för nummer? :confused:

Jag tycker att den ser väldigt mycket bättre ut än mina. De jag har är bara etsade men ditt ser ju ordentligt ut! Jag håller med om att numret på din ser rejält ut men frågan är vad det annars skulle vara för nummer? :confused:
Ja det är frågan?
Var tvungen att kolla om det står något nummer på garantikortet men det står bara ”30 atmos” skrivet med bläckpenna. :p
D71E2530-D2FF-415C-91F7-F9E1BD432B49.jpeg

Och på 1521 kortet står bara inköpsdatum.
0D081707-B0CA-4F3A-B6E2-EE179D133DF6.jpeg

edit: Fan har jag bara haft GMTn i två månader!? Känns som bra mycket längre än så. :)

Senast ändrad:
PSX_20200515_085322.jpg

Vi har spekulerat lite kring det men inte fått någon information officiellt. Mina äldre 1521 jag hade, hade fyrasiffriga serienummer, min 1521 har 112491, alltså 6 siffror.

Det kunde jag berättat innan du köpte det. :bag: Stör mig som fan men det är många som kör på det bandet ändå. Fram med kniven!
Tror jag låter det vara och sätter på det på näst senaste inköpet, Key West :) Skall ju komma band/mesh senare men leveransen dröjer kanske en månad eller så :p Tanken är att köra orange gummi eller polerat mesh på den i sommar :)

Det kunde jag berättat innan du köpte det. :bag: Stör mig som fan men det är många som kör på det bandet ändå. Fram med kniven!
Dum fråga men är det likadant som Bonetto Cinturini 295 rent formmässigt? Bonetto ser lite annorlunda ut på bild, alltså bredare/djupare klackar än ZD men det kanske är en synvilla :confused:

Tillbaka
Topp