Jag är ganska säker på att det är exakt samma.Dum fråga men är det likadant som Bonetto Cinturini 295 rent formmässigt? Bonetto ser lite annorlunda ut på bild, alltså bredare/djupare klackar än ZD men det kanske är en synvilla![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Jag är ganska säker på att det är exakt samma.Dum fråga men är det likadant som Bonetto Cinturini 295 rent formmässigt? Bonetto ser lite annorlunda ut på bild, alltså bredare/djupare klackar än ZD men det kanske är en synvilla![]()
Grymt bra! GrattisBlir nog minst en kvadrupelpost på denna. Känns skönt att ha en Squale igen och en anledning till att hänga här inne
![]()
Tjusigt!Blir nog minst en kvadrupelpost på denna. Känns skönt att ha en Squale igen och en anledning till att hänga här inne
![]()
Grattis! Den där blir bara bättre och bättre för var gång jag ser den.Blir nog minst en kvadrupelpost på denna. Känns skönt att ha en Squale igen och en anledning till att hänga här inne
![]()
Tackar, min första 1521 och väldigt nöjd än så länge. Haft två 1545 innan.Grattis! Den där blir bara bättre och bättre för var gång jag ser den.
Är det den gamla varianten utan skruvar i bezeln? I så fall ska det gå att bända av den på samma sätt som en SKX.Berätta inte för Kobra Kai att jag är här... Har blivit med en 1521 från 2013 och undrar om någon av er vet om man kan bända av bezeln på samma sätt som på en SKX. Tips någon?
BUSTED!Berätta inte för Kobra Kai att jag är här... Har blivit med en 1521 från 2013 och undrar om någon av er vet om man kan bända av bezeln på samma sätt som på en SKX. Tips någon?
Japp, utan skruvar. Tackar.Är det den gamla varianten utan skruvar i bezeln? I så fall ska det gå att bända av den på samma sätt som en SKX.Är det skruvar så måste de ut först.
Damn it!BUSTED!Jag är bara här och smyger i skuggorna utan Squale
![]()
Gratulerar till en fin klocka!Japp, utan skruvar. Tackar.
Damn it!
Grattis och välkommen! Låt inte besöket bli en engångsföreteelse. Det är fint på den här kontinenten också.Berätta inte för Kobra Kai att jag är här... Har blivit med en 1521 från 2013 och undrar om någon av er vet om man kan bända av bezeln på samma sätt som på en SKX. Tips någon?
Ja var tog den härliga våren vägen?Försöker liva upp denna regniga lördag med en glad Squale men det går ärligt talat sådär.
![]()
Inte här i alla fall...Ja var tog den härliga våren vägen?![]()
Okej. Är Zackrissons en ren nätbutik? Har glidit omkring i Kungsbacka utan att hitta den..Precis osm @KlockTotte säger så finns det nog inte så många hemma just nu. Dels så säljs de snabbt men framförallt så är det stora bekymmer med leveranserna.
Hej igen tråden
Nu har den suttit på ett dygn och jag var rädd att den skulle kännas alldeles för stor för mig som gärna håller mig runt 38-39mm... men det gör den inte. Så min fråga då till er som kan: Är 60atmos/Matic tjockare än 1521? (Svara helst ja och att den är minst 18mm hög)
![]()
Ja var tog den härliga våren vägen?![]()
Den var här imorse men nu är den nog påväg vidare.Inte här i alla fall...
![]()
Ja tjockare men mest pga glaset, dock liknande proportioner men faktiskt bättre balanserad än 1521 imo. Var själv livrädd för måtten innan men har nog aldrig varit med om mer vilseledande siffror på pappret kontra verklighetenHej igen tråden
Nu har den suttit på ett dygn och jag var rädd att den skulle kännas alldeles för stor för mig som gärna håller mig runt 38-39mm... men det gör den inte. Så min fråga då till er som kan: Är 60atmos/Matic tjockare än 1521? (Svara helst ja och att den är minst 18mm hög)
![]()
Fan dåJa tjockare men mest pga glaset, dock liknande proportioner men faktiskt bättre balanserad än 1521 imo. Var själv livrädd för måtten innan men har nog aldrig varit med om mer vilseledande siffror på pappret kontra verkligheten![]()
He he, det är klart att den inte bärs som en 40:a men är galet komfortabel och då har jag inte ens fått på "rätt" band än. Jag menar, den funkar t.o.m på MrSquales sparrisar
Baddags?!?Fortsättning följer i passaroundtråden..
https://klocksnack.se/threads/passaround-squale-1521-onda-emerald.130738/page-4#post-3342175
![]()