Ok kan tänka mig den får en annan karaktär.Kan se lite märkligt ut på bild, men är svincoolt i verkligheten. Blir nästan en annan klocka med ett annat uttryck. Fast samma fenomenala boett. Tycker jag.
TILLÄGG: Rejäl fart i tråden idag. Kul.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Ok kan tänka mig den får en annan karaktär.Kan se lite märkligt ut på bild, men är svincoolt i verkligheten. Blir nästan en annan klocka med ett annat uttryck. Fast samma fenomenala boett. Tycker jag.
TILLÄGG: Rejäl fart i tråden idag. Kul.
Jag får den förhoppningsvis i min ägo idagHar du inte sett @Framfall modd som är till salu? Den är fan helrätt med lollipopsekund och grejer, hade lätt köpt den om inte klockkontot var tomt.
https://klocksnack.se/threads/squale-1521-militaire.132382/
Vi löser detta, just banden har varit väldigt struligt från Squale sista tiden. Jag måste börja kolla banden jag får från dem. Kollar under dagen tror jag har fel på lager och hittar en lösningBandet är 20/18 och mätte nu spännet som bara är 16 invändigt. Var för exalterad när jag skulle få på det så tänkte inte ens på att det var för tight
Tråkigt!
![]()
Låter kanon, tack!Vi löser detta, just banden har varit väldigt struligt från Squale sista tiden. Jag måste börja kolla banden jag får från dem. Kollar under dagen tror jag har fel på lager och hittar en lösning
Just ja, har för mig att du varit intresserad av looken vid tidigare tillfälle, kul!Jag får den förhoppningsvis i min ägo idag![]()
Exakt.. har länge haft tankar men inte slagit till. När jag väl bestämde mig så blev det förseningar iom Corona och då tappade man suget lite. När @Framfall la ut sin på K&S så tänkte jag att man får slå till för att testa. Förhoppningsvis passar den mina taniga handlederJust ja, har för mig att du varit intresserad av looken vid tidigare tillfälle, kul!
Klart en av de bästa boetterna i branschen passar, bra pris också tyckte jag. Aja vi får se senare helt enkelt, roligt om du börjar hänga här ocksåExakt.. har länge haft tankar men inte slagit till. När jag väl bestämde mig så blev det förseningar iom Corona och då tappade man suget lite. När @Framfall la ut sin på K&S så tänkte jag att man får slå till för att testa. Förhoppningsvis passar den mina taniga handleder![]()
Jag har kollat på den där annonsen typ tjugo gånger, satan vad snygg den klockan är! Färgen på tritiumet tillsammans med det svarta...I min dagliga trålning dök den här sexiga rackaren upp, perfekt i min bok... förutom priset då kanske. @MaBr vad ser du?
![]()
https://www.ebay.com/itm/VINTAGE-SQ...817330?hash=item216fc0a6b2:g:-v8AAOSwHLtewpr5
Spontant kände jag också att runt 10k hade vart ok. Riktigt porrigt med sekundvisaren och mysigt krämigt tritium.Jag har kollat på den där annonsen typ tjugo gånger, satan vad snygg den klockan är! Färgen på tritiumet tillsammans med det svarta...Ser inga konstigheter med den, allt ser rätt ut. Hade den kostat runt 10K så hade jag klickat dem den direkt. Med det sagt så är det inte dyrt för en vintage 1521 i det skicket tycker jag, jag är bara inte beredd att lägga dem pengarna.
Kör! Bra säljare också, har följt honom på Instagram länge. Det är han som har den här sexiga Mastern (som du kan be honom sälja till mig, billigt!).Spontant kände jag också att runt 10k hade vart ok. Riktigt porrigt med sekundvisaren och mysigt krämigt tritium.
Ska se om jag kan frigöra lite kapital så man iaf kan lägga ett lowball offer![]()
Fy tusan så fet den var ! Älskar BERIOS loggan också. KÖP!I min dagliga trålning dök den här sexiga rackaren upp, perfekt i min bok... förutom priset då kanske. @MaBr vad ser du?
![]()
https://www.ebay.com/itm/VINTAGE-SQ...817330?hash=item216fc0a6b2:g:-v8AAOSwHLtewpr5
Bra tips! Följer direkt!Kör! Bra säljare också, har följt honom på Instagram länge. Det är han som har den här sexiga Mastern (som du kan be honom sälja till mig, billigt!).
![]()
Följer ni inte redan honom så gör det, han har fina pjäser: https://www.instagram.com/igorshv/
Alltså har inte denna varit på tapeten redan? Safir och AR på en vintage Squale? Vridringsinlägget var det väl snack om senast också.I min dagliga trålning dök den här sexiga rackaren upp, perfekt i min bok... förutom priset då kanske. @MaBr vad ser du?
![]()
Tänkte också samma tanke först men tror det är annan. Det är ju inte en jättegammal vintage, 80-tal?Alltså har inte denna varit på tapeten redan? Safir och AR på en vintage Squale? Vridringsinlägget var det väl snack om senast också.
Var det samma? Nu när du säger det så, vridringsinlägget ser inte centrerat ut på denna heller.Alltså har inte denna varit på tapeten redan? Safir och AR på en vintage Squale? Vridringsinlägget var det väl snack om senast också.
Jag ser inget fel med centreringen men det kanske är så, hittar inte den gamla annonsen heller men har för mig att den inte hade samma färg på lysmassanVar det samma? Nu när du säger det så, vridringsinlägget ser inte centrerat ut på denna heller.![]()
Nej, vill också påstå att det inte är samma men kommer inte riktigt ihåg.Jag ser inget fel med centreringen men det kanske är så, hittar inte den gamla annonsen heller men har för mig att den inte hade samma färg på lysmassan
haha skit, nu loggar jag utNej, vill också påstå att det inte är samma men kommer inte riktigt ihåg.
Edit: Hittade den gamla och det är exakt samma. Här ser man att det inte är centrerat.
![]()
Alltså har inte denna varit på tapeten redan? Safir och AR på en vintage Squale? Vridringsinlägget var det väl snack om senast också.
Kollade lite med en av mina "källor" inom Squale-sfären och han säger att klockan är OK men att priset inte är OK. Antar dock att glaset inte är NOS eftersom det är AR-behandlat men annars verkar det ok. Jag gillar profilbilden som han har skaffat, känns som att man snackar med någon riktig underground-langare, haha.haha skit, nu loggar jag utSnyggt spottat @North
Oj jag hade visst inte loggat utKollade lite med en av mina "källor" inom Squale-sfären och han säger att klockan är OK men att priset inte är OK. Antar dock att glaset inte är NOS eftersom det är AR-behandlat men annars verkar det ok. Jag gillar profilbilden som han har skaffat, känns som att man snackar med någon riktig underground-langare, haha.
![]()
Samma här! Den är ju på sätt och vis franken men inte mer än vad våra moddar hos @Zackrissonsur.se är. Jag hade också gärna ägt en till rätt pris.Oj jag hade visst inte loggat ut
Squale ÄR fan underground så helt logiskt dårå hehe. Då fick man lära sig något nytt idag och det är ju aldrig fel. Med allt detta sagt tycker jag fortfarande det är en kool klocka som jag gärna hade ägt (till rätt pris förstås)![]()
Instagram, watchuseek och eBay bland annat.Var hittar ni alla dessa coola vintage Squales?
Jag kan ju ställa mig i kö, men den du har är inte fy skam hellerSamma här! Den är ju på sätt och vis franken men inte mer än vad våra moddar hos @Zackrissonsur.se är. Jag hade också gärna ägt en till rätt pris.![]()
Nej, jag gillar verkligen den jag har med. Ska bara blir klar att få relumat tavlan, tror att det kommer att lyfta den rätt många snäpp! Finns en riktigt duktig person på Instagram som gör sånt men jag har inte vågat fråga vad det kostar.Jag kan ju ställa mig i kö, men den du har är inte fy skam heller![]()
Var hittar ni alla dessa coola vintage Squales?
Eller?!Instagram, watchuseek och eBay bland annat.![]()