• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Bandet är 20/18 och mätte nu spännet som bara är 16 invändigt. Var för exalterad när jag skulle få på det så tänkte inte ens på att det var för tight :hilarious:
Tråkigt!
20200518_195728.jpg
Vi löser detta, just banden har varit väldigt struligt från Squale sista tiden. Jag måste börja kolla banden jag får från dem. Kollar under dagen tror jag har fel på lager och hittar en lösning

Just ja, har för mig att du varit intresserad av looken vid tidigare tillfälle, kul!
Exakt.. har länge haft tankar men inte slagit till. När jag väl bestämde mig så blev det förseningar iom Corona och då tappade man suget lite. När @Framfall la ut sin på K&S så tänkte jag att man får slå till för att testa. Förhoppningsvis passar den mina taniga handleder :)

Exakt.. har länge haft tankar men inte slagit till. När jag väl bestämde mig så blev det förseningar iom Corona och då tappade man suget lite. När @Framfall la ut sin på K&S så tänkte jag att man får slå till för att testa. Förhoppningsvis passar den mina taniga handleder :)
Klart en av de bästa boetterna i branschen passar, bra pris också tyckte jag. Aja vi får se senare helt enkelt, roligt om du börjar hänga här också :)

I min dagliga trålning dök den här sexiga rackaren upp, perfekt i min bok... förutom priset då kanske. @MaBr vad ser du?
5a9JcZf.jpg

https://www.ebay.com/itm/VINTAGE-SQ...817330?hash=item216fc0a6b2:g:-v8AAOSwHLtewpr5
Jag har kollat på den där annonsen typ tjugo gånger, satan vad snygg den klockan är! Färgen på tritiumet tillsammans med det svarta... :hungry: Ser inga konstigheter med den, allt ser rätt ut. Hade den kostat runt 10K så hade jag klickat dem den direkt. Med det sagt så är det inte dyrt för en vintage 1521 i det skicket tycker jag, jag är bara inte beredd att lägga de pengarna.

Senast ändrad:
Jag har kollat på den där annonsen typ tjugo gånger, satan vad snygg den klockan är! Färgen på tritiumet tillsammans med det svarta... :hungry: Ser inga konstigheter med den, allt ser rätt ut. Hade den kostat runt 10K så hade jag klickat dem den direkt. Med det sagt så är det inte dyrt för en vintage 1521 i det skicket tycker jag, jag är bara inte beredd att lägga dem pengarna.
Spontant kände jag också att runt 10k hade vart ok. Riktigt porrigt med sekundvisaren och mysigt krämigt tritium.
Ska se om jag kan frigöra lite kapital så man iaf kan lägga ett lowball offer :pirate:

Spontant kände jag också att runt 10k hade vart ok. Riktigt porrigt med sekundvisaren och mysigt krämigt tritium.
Ska se om jag kan frigöra lite kapital så man iaf kan lägga ett lowball offer :pirate:
Kör! Bra säljare också, har följt honom på Instagram länge. Det är han som har den här sexiga Mastern (som du kan be honom sälja till mig, billigt!).
100atmos.JPG

Följer ni inte redan honom så gör det, han har fina pjäser: https://www.instagram.com/igorshv/

Alltså har inte denna varit på tapeten redan? Safir och AR på en vintage Squale? Vridringsinlägget var det väl snack om senast också.
Tänkte också samma tanke först men tror det är annan. Det är ju inte en jättegammal vintage, 80-tal?

Edit: Jag är icke säker längre heller, fan du kanske har rätt mitt minne är dåligt ibland :(

Senast ändrad:
Alltså har inte denna varit på tapeten redan? Safir och AR på en vintage Squale? Vridringsinlägget var det väl snack om senast också.

haha skit, nu loggar jag ut :bag: Snyggt spottat @North
Kollade lite med en av mina "källor" inom Squale-sfären och han säger att klockan är OK men att priset inte är OK. Antar dock att glaset inte är NOS eftersom det är AR-behandlat men annars verkar det ok. Jag gillar profilbilden som han har skaffat, känns som att man snackar med någon riktig underground-langare, haha. :D
conv.JPG

Kollade lite med en av mina "källor" inom Squale-sfären och han säger att klockan är OK men att priset inte är OK. Antar dock att glaset inte är NOS eftersom det är AR-behandlat men annars verkar det ok. Jag gillar profilbilden som han har skaffat, känns som att man snackar med någon riktig underground-langare, haha. :D
conv.JPG
Oj jag hade visst inte loggat ut :angel:
Squale ÄR fan underground så helt logiskt dårå hehe. Då fick man lära sig något nytt idag och det är ju aldrig fel. Med allt detta sagt tycker jag fortfarande det är en kool klocka som jag gärna hade ägt (till rätt pris förstås) :)

Oj jag hade visst inte loggat ut :angel:
Squale ÄR fan underground så helt logiskt dårå hehe. Då fick man lära sig något nytt idag och det är ju aldrig fel. Med allt detta sagt tycker jag fortfarande det är en kool klocka som jag gärna hade ägt (till rätt pris förstås) :)
Samma här! Den är ju på sätt och vis franken men inte mer än vad våra moddar hos @Zackrissonsur.se är. Jag hade också gärna ägt en till rätt pris. :)

Jag kan ju ställa mig i kö, men den du har är inte fy skam heller ;)
Nej, jag gillar verkligen den jag har med. Ska bara blir klar att få relumat tavlan, tror att det kommer att lyfta den rätt många snäpp! Finns en riktigt duktig person på Instagram som gör sånt men jag har inte vågat fråga vad det kostar. :bag: Vet inte om det är någon på forumet som gör sånt?

Tillbaka
Topp