• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Squaleeeeee.JPG

Lämnar lite om någon vill leka detektiv! ;)
Gissa vem som hade den i watchlisten...tror jag?
Vwt2cK7.jpg

Japp, alltid kul med nya Squale. :D

:nailbiting:
Tror jag hittade den, samma matta och band men bilden skiljer sig lite.. :pompus:

Gissa vem som hade den i watchlisten...tror jag?
Vwt2cK7.jpg

36mm om det nu är den. Känner vi MaBr rätt så är nog både utseende och storlek hans tekopp ;)
Den är det! Visste att ni skulle börja jaga era nyfikna jäklar. :cool: 34mm är den faktiskt, perfekt storlek! :D Har ju redan en Darris med samma boett men ingen PVD. Tavlan är hemskt ful men jag är ganska säker på att Squale sitter på NOS-tavlor till medium så jag ska köpa en annan.

Fick ett riktigt bra pris på den så det är lätt värt att investera i en ny tavla. Resten är ju kanon och dessutom med ett nytt ETA kvartsverk i den så ingen service och skit att behöva bry sig om! :)

När vi pratade om kronor blev jag lite nyfiken på hur era står helt inskruvade? Kan inte vara en tillfällighet att den står ”rätt” och inte med loggan typ upp och ner? :)

Ser också att GMTn börjat få spår av användning:cool:
6E6A49AD-E604-415D-B00A-59E61F536F15.jpeg
D1BF26E3-88C0-42D5-AAD7-E02EF6C57156.jpeg

Tack! Ska bli kul att få hem den. Funderar på om man ska konvertera till automatiskt urverk också, är det dumt..? :bag:
Haha nu blev den en sån där härligt ledande fråga igen, svaret vet du!
Jag fixar vettu, du såg ju mina grymma skills tidigare idag.
Fullständigt längtar tills man får hugga tänderna i din fina NOS och "kika" lite hur det ser ut under huven :pirate:

Haha nu blev den en sån där härligt ledande fråga igen, svaret vet du!
Jag fixar vettu, du såg ju mina grymma skills tidigare idag.
Fullständigt längtar tills man får hugga tänderna i din fina NOS och "kika" lite hur det ser ut under huven :pirate:
Du ska hålla dig jäkligt långt borta från mina Squale din jäkla galning! :eek: :rage: Vet inte riktigt var man ska få tag på ett verk som passar bara? :confused:

Grattis till vad nu 1008 Squales? :cool: Quartz ftw säger jag!
Neeej då, nummer sexton blir det och då har jag sålt tre så bara tretton i lådan när den kommer... :bag: Jag gillar också kvarts bättre men tavlorna är inte lika fina på de modellerna. Får väl se vad de har i lager innan jag bestämmer mig. :)

Tillbaka
Topp