• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

5D565834-BAE2-4499-85E0-6EA857F52972.jpeg
Badvakt, Fumoso gör sällskap
Du vaktar barnet, Squalen vaktar dig ;)

Eller hur! Vart väldigt positivt överraskad över hur gedigen den känns. Riktigt trevlig på länken oxå men blev nyfiken på gummit, trodde inte jag skulle gilla det men sitter ju som en smäck. Kan man förvänta sig samma gedigna känsla i alla Squales?
Så längre du håller dig borta från 1553, 1545 (den på 38mm från 80-talet) eller City-serien så kan du det. :) Inget ont om någon av ovan för de har sin charm men det är inte samma kvalitet som resten.

Eller hur! Vart väldigt positivt överraskad över hur gedigen den känns. Riktigt trevlig på länken oxå men blev nyfiken på gummit, trodde inte jag skulle gilla det men sitter ju som en smäck. Kan man förvänta sig samma gedigna känsla i alla Squales?
Somrigt med gummi! Som @MaBr skrev ovan kan du förvänta dig minst samma kvalitet – utöver vissa undantag (har visserligen ingen erfarenhet av ”köttpressen”, men den ser gedigen ut).

Börjar bli lite sugen på en Ferrovio!

Visst hade vi någon i tråden? Intryck efter en tids ägande? Grämer mig över att jag missade gruppköpet av mikro-Squalen, så en Ferrovio kanske kan passa bra då. Vad säger panelen? :)

Bild från Gnomon. Gillar verkligen utseendet med koppling till BP-modellen!
Squale20AtmosFerroviaCeramic1_2000x.jpg

Börjar bli lite sugen på en Ferrovio!

Visst hade vi någon i tråden? Intryck efter en tids ägande? Grämer mig över att jag missade gruppköpet av mikro-Squalen, så en Ferrovio kanske kan passa bra då. Vad säger panelen? :)

Bild från Gnomon. Gillar verkligen utseendet med koppling till BP-modellen!
Squale20AtmosFerroviaCeramic1_2000x.jpg
Stämmer bra @AtotheTe ;)

Jag har haft min Ferrovia i ganska exakt två månader och jag älskar den!

Har i princip varit OWG sen jag köpte den. Så fort jag byter till någon annan klocka byter jag snabbt tillbaka. Lite tråkigt på ett sätt men den här hajen är verkligen galet bra: proportionerna, kvalitetskänslan, tidshållningen, bang for the buck-faktorn, utseendet – den orangea minutvisaren ger klockan liv, lekfullhet och en ordentlig dos av Squales själ.

Nackdelar då? Jo, det finns några såna också: lysmassan är rätt kass, kronan kan kännas lite överdimensionerad (inget man tänker på i vanliga fall men typ när den sitter på gummi eller nato – den gör sig helt klart bäst på länk) och spännet på länken kunde ha varit bättre.

Men allt som allt är den riktigt lyckad och om du funderar på och har chansen att köpa en tycker jag definitivt att du ska slå till.

IMG_9104.jpg
IMG_9083.jpg IMG_9074.jpg

Stämmer bra @AtotheTe ;)

Jag har haft min Ferrovia i ganska exakt två månader och jag älskar den!

Har i princip varit OWG sen jag köpte den. Så fort jag byter till någon annan klocka byter jag snabbt tillbaka. Lite tråkigt på ett sätt men den här hajen är verkligen galet bra: proportionerna, kvalitetskänslan, tidshållningen, bang for the buck-faktorn, utseendet – den orangea minutvisaren ger klockan liv, lekfullhet och en ordentlig dos av Squales själ.

Nackdelar då? Jo, det finns några såna också: lysmassan är rätt kass, kronan kan kännas lite överdimensionerad (inget man tänker på i vanliga fall men typ när den sitter på gummi eller nato – den gör sig helt klart bäst på länk) och spännet på länken kunde ha varit bättre.

Men allt som allt är den riktigt lyckad och om du funderar på och har chansen att köpa en tycker jag definitivt att du ska slå till.

IMG_9104.jpg
IMG_9083.jpg IMG_9074.jpg
Fan vad den är snygg alltså! Stort tack för ditt utförliga och bra svar. Gjorde mig bara mer sugen... :D

Gnomon får in en leverans nu i juni enligt uppgift, så får väl se ifall man då kanske slår till. Den ser onekligen väldigt bra ut på länk! Har en tanke om kanske ett schyst sailcloth eller canvas ifall jag köper. Mm, svåra val man har framför sig! Vi får väl se vad som händer :pompus:

Fan vad den är snygg alltså! Stort tack för ditt utförliga och bra svar. Gjorde mig bara mer sugen... :D

Gnomon får in en leverans nu i juni enligt uppgift, så får väl se ifall man då kanske slår till. Den ser onekligen väldigt bra ut på länk! Har en tanke om kanske ett schyst sailcloth eller canvas ifall jag köper. Mm, svåra val man har framför sig! Vi får väl se vad som händer :pompus:
Får inte GNOMON in den i juni så kan du alltid köpa long island watches militare 1545 och byta till 60 ATM visarna:) Det är samma urtavla.

Ingen orsak! Kanonklocka som sagt. Bara att lägga en beställning så fort Gnomon får in en ny leverans.
Har inte testat sailcloth eller canvas, men det skulle säkert göra sig bra på den!

Haha, dina är väl ändå i fokus och inte med rörelseoskärpa..? :D Vet tyvärr inte ålder men skulle tro 70-tal.
Klassisk Italianoskärpa haha. Åh fasen, trodde nog en bit in på 80-talet ändå. Fått för mig att den ursprungligen introducerades som ett budgetalternativ till Mastern (som hängde med en bit på 80-talet). Ännu ett NOS-hopplock? Ser ju oförskämt fräsch ut o_O

Klassisk Italianoskärpa haha. Åh fasen, trodde nog en bit in på 80-talet ändå. Fått för mig att den ursprungligen introducerades som ett budgetalternativ till Mastern (som hängde med en bit på 80-talet). Ännu ett NOS-hopplock? Ser ju oförskämt fräsch ut o_O

Allt bara snurrar nu.. jag flyttade på en pjäs i samlingen och nu faller allt ihop som ett korthus. Funderar även på att släppa denna. Eller en av dom. Eller båda. Vet ingenting längre.

(Men lugn... Jag kommer fortfarande att vara Squale-ägare på ett eller annat sätt)

Köpte denna av Silverglantz för ett par veckor sedan. Någon som är sugen? Extra bezel+insert ingår om man vill modda lite.

IMG_6616.jpg
IMG_6617.jpg

Kan vara så, har haft fel förr när det gäller Squale och årtal, haha. :D Ja, kan vara ett hopplock, jag gillade mest tavlan.

Allt bara snurrar nu.. jag flyttade på en pjäs i samlingen och nu faller allt ihop som ett korthus. Funderar även på att släppa denna. Eller en av dom. Eller båda. Vet ingenting längre.

(Men lugn... Jag kommer fortfarande att vara Squale-ägare på ett eller annat sätt)

Köpte denna av Silverglantz för ett par veckor sedan. Någon som är sugen? Extra bezel+insert ingår om man vill modda lite.

IMG_6616.jpg
IMG_6617.jpg
Finns originalvisarna kvar? Den är grym tycker jag, röstar på spara båda :D

IMG_6616.jpg
IMG_6617.jpg
Helt klart ska du spara dem tills du kommit i form, verkar vara velig nu bara så behåll dem och känn efter riktigt ett tag, de är ju grymt läckra..

Tillbaka
Topp