• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Jajamen, det stämmer bra det. :) Smög in en Squale Matic för relevans. :p
PSX_20200604_100642.jpg
Rawk! Som den single coil-snubbe jag är får jag väl inte komma närmare än trettio meter från en Blackstar :rolleyes:

TILLÄGG: Ämnar dra på mitt orangea Isofrane på Maticen också. Komma bli mumma med allt orange på den.
 
Rawk! Som den single coil-snubbe jag är får jag väl inte komma närmare än trettio meter från en Blackstar :rolleyes:

TILLÄGG: Ämnar dra på mitt orangea Isofrane på Maticen också. Komma bli mumma med allt orange på den.
Frun kör en single coil på den, varför skulle inte det funka..? :bag:

Orange band på Matic är sjukt najs! :cool:
PSX_20190201_152750 (1).jpg


Min är inte single coil men här kommer den med en Squale på!
PSX_20190201_152944.jpg

PSX_20190201_152911.jpg
 
P90 är väl ändå single coil på steroider?! ;) Men det är jäkligt schyssta mikrofoner, inte tu tal om den saken.

Snygga gitarrer! Kul med en Trini Lopez! :happyhappy:

EDIT: Ser nu att det är en Dave Grohl-signatur. Vilket jag borde ha fattat redan på färgen.
Minst sagt, haha. P90 är riktigt kul att spela med, riktigt härligt ljud i dem. Stämmer att det är en Dave Grohl-signature, köpte sista exet av första batchen när jag var i USA 2008. Är löjligt nöjd med den och den är ett konstverk i sig. :cool:

Dagens klocka för lite relevans. :bag:
PSX_20200604_110836.jpg
 
Tack för hjälpen! Ser ju ut att sitta som en smäck. Är väl egentligen bara att beställa hem ett och testa, funkar det inte på squalen så går det säkert på någon annan :)

Nej tyvärr. Jag fick använda böjda stift för att få dit det, eller rättare sagt böja de befintliga :)

Blev ju riktigt bra! Mina stift är kanske lite väl mycket böjda så jag fick ett liiitet glapp mellan bandet och boetten men det döljs nästan helt av vridringen som sticker ut lite. Ska testa att böja stiften så att det bli lite mindre vinkel så bör det passa perfekt. :)
PSX_20200604_112748.jpg

PSX_20200604_112838.jpg

PSX_20200604_112900.jpg


Kan också meddela att om man har ett extra spänne över från Squales läderband så sitter de som en smäck på det här bandet. :cool:
PSX_20200604_112813.jpg

PSX_20200604_112802.jpg
 
Fasen vad bra! Då blir det ett köp här. Är det vanliga bandstift du bara har böjt till eller var dom lite böjda från början?
Jag har såna här i 20mm och de är riktigt bra. https://strapped.se/produkt/bojda-bandstift-schweiziska-4-pack/
De var dock för mycket böjda så jag fick börja tillbaka dem lite för att det skulle sluta åt mot boetten. Nackdelen med att böja ett vanligt stift är att de blir lite kortare och risken att de halkar ur större.
 
Bandet är inte ens en månad gammalt och detta blir andra gången detta händer på ett Squalegummi. Första generations Tropic gick i två delar och på denna nyare variant är gummit kraftigare, men istället är keepers’na värdelösa. :) Och ja, båda keepers är nu trasiga.. Garantiärende absolut men fortfarande trist.
FE352E74-5868-4FE2-A930-6F696408F1A2.jpeg
543EC321-5936-4B55-A0C3-B2B9D0C4C6CB.jpeg
 
Bandet är inte ens en månad gammalt och detta blir andra gången detta händer på ett Squalegummi. Första generations Tropic gick i två delar och på denna nyare variant är gummit kraftigare, men istället är keepers’na värdelösa. :) Och ja, båda keepers är nu trasiga.. Garantiärende absolut men fortfarande trist.
FE352E74-5868-4FE2-A930-6F696408F1A2.jpeg
543EC321-5936-4B55-A0C3-B2B9D0C4C6CB.jpeg
Fan va tråkigt, hoppas det löser sig! Tycker själv att det kan vara lite väl tight att få in bandet och har varit rädd att detta ska hända men har inte hänt än iaf som tur är.
 
Tillbaka
Topp