• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Tråden om Squale

Är extremt sugen på en Squale 1521 nu till sommaren. Insåg att med tull och moms från Gnomon skulle bli ganska saftigt pris. Verkar mycket bättre rent prismässigt att gå via Zackrissons Ur men hur är erfarenheten vid köp hos dem? Någon som har lite att dela med sig av?

Hank
De är trevliga och hjälpsamma, går inte jättefort men service och priserna kan man inte klaga på. Skoj också att de är aktiva här på KS :) Jag är mycket nöjd med mina köp iallafall.
 
96079868-63DE-4241-9B6C-C992DAB091EC.jpeg
Är extremt sugen på en Squale 1521 nu till sommaren. Insåg att med tull och moms från Gnomon skulle bli ganska saftigt pris. Verkar mycket bättre rent prismässigt att gå via Zackrissons Ur men hur är erfarenheten vid köp hos dem? Någon som har lite att dela med sig av?

Hank
Har en Matic annars som ska ut på anonns.
 
Årets sommarklocka blev inte en 1521 tillslut ändå :p Maticen damp ner idag, på orange Millefiori som jag inte kom överens med. Har en del band påväg men i väntan på dem tog jag ett billigt rött ZD och slöjdade lite med kniv för att få det att passa, blev ju väldigt somrigt och bra eller vad tycker ni? :D
04B01789-5254-4693-A8A7-A94F6DC71406.jpeg
Ah, detta hade jag missat. Stort grattis! Så jäkla snygg.
 
Har äntligen en Squale Pepsi GMT på väg. Kom över en hyfsat prissatt begagnad med Mercedesvisare. Skoj att prova utan att förlora jättemycket om visar a är dealbreaker. :D

Satt och väntade i flera veckor på att gnomon skulle få in den i lager då jag föredrog squales egna visare. När den väl kom i lager hade de bytt tillbaka till mercedesvisare igen i smyg :banghead::mad:
 
Jag syftar på detta som jag förutspådde i micro-tråden. ;)
PSX_20200622_181754.jpg


Ja, det har lite friktion och drar lite i armhåren i början men det försvinner efter ett tag tycker jag. Måste hålla med @Von, den där pluppen är grymt najs! :D Blått och rött är snyggt ihop men tycker inte att det passar till det den orangea visaren. Du ska dock inte lyssna på @Von, hans smak är lite vulgär ibland. ;)
Hehe, ja. Klart håret försvinner efter ett tag om man fortsätter dra i det! (Sitter och läser ikapp lite och kunde inte låta denna passera :p).
 
Har äntligen en Squale Pepsi GMT på väg. Kom över en hyfsat prissatt begagnad med Mercedesvisare. Skoj att prova utan att förlora jättemycket om visar a är dealbreaker. :D

Satt och väntade i flera veckor på att gnomon skulle få in den i lager då jag föredrog squales egna visare. När den väl kom i lager hade de bytt tillbaka till mercedesvisare igen i smyg :banghead::mad:
Kul, det är aldrig för sent. Har ett vagt minne att du var spekulant på min gamla...när det nu var, förra sommaren? Fasen vad tiden går :eek:
 
Kul, det är aldrig för sent. Har ett vagt minne att du var spekulant på min gamla...när det nu var, förra sommaren? Fasen vad tiden går :eek:
Stämmer säkert, varit sugen en längre tid men ändå osäker då jag egentligen vill köpa den ny med squales egna visare. Nu när de uppenbarligen smygändrat till mercedes på nyproduktion igen var det enkelt val när en begagnad dök upp. :)
 
Stämmer säkert, varit sugen en längre tid men ändå osäker då jag egentligen vill köpa den ny med squales egna visare. Nu när de uppenbarligen smygändrat till mercedes på nyproduktion igen var det enkelt val när en begagnad dök upp. :)
Det gjorde du rätt i, verkligen en superfin klocka. Då ses vi med bilder och intryck inom kort :)
 
Tillbaka
Topp