• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Då åkte den lilla Squalen på idag. :)
PSX_20200702_082848.jpg

Har för övrigt fått ett bra pris på denna så är liiite sugen på att klicka på köp men behöver man verkligen två svart 1515..? Är det någon annan som är sugen så får ni gärna säga till, jag kan agera proxy. :)
PSX_20200702_084053.jpg

För övrigt så verkar PescaSub betyda harpunfiske. Coolt! :cool:
Båda är ju riktigt balla :cool:
Hur stor eller liten är harpunfiskarn?

PSX_20200702_082848.jpg

Har för övrigt fått ett bra pris på denna så är liiite sugen på att klicka på köp men behöver man verkligen två svart 1515..? Är det någon annan som är sugen så får ni gärna säga till, jag kan agera proxy. :)
PSX_20200702_084053.jpg

De är så coola i sin gullighet att man bara smäller av :cool:

PSX_20200702_082848.jpg

PSX_20200702_084053.jpg

Yes, PescaSub är (var) närmare bestämt en italiensk tidskrift om harpunfiske. Finns ju även en SUB tavla som är (var)en dykartidning. Tippar på att klockorna var någon form av prenumerationserbjudande eller nåt?
Vill så gärna ha en Medium men det blir bara för pluttigt på min manliga manshandled tyvärr :(

Senast ändrad:
PSX_20200702_082848.jpg

PSX_20200702_084053.jpg

Hur får man tag i den övre varianten? :wideyed:

Ja, de är riktigt coola! :D Samma mått som min, 34mm men bärs mer som 35-36 tycker jag. Tror att det är den asymmetriska boetten som gör det. :)

Jag kan bara hålla med! Man blir sugen på att dra på sig badbrallorna och ge sig ur för att snorkla! :D

Okej man blir ju sugen men vet inte om jag klarar av att bära den skönheten pga storleken. Fast varför skulle det inte gå :angel:
Vad går kalaset på ungefär? Du kan ta det i PM om du vill

Yes, PescaSub är (var) närmare bestämt en italiensk tidskrift om harpunfiske. Finns ju även en SUB tavla som är (var)en dykartidning. Tippar på att klockorna var någon form av prenumerationserbjudande eller nåt.
Vill så gärna ha en Medium men det blir bara för pluttigt på min manliga manshandled tyvärr :(
Mr macho! ;) Det är det inte alla som trivs med så små klockor och det är verkligen en vanesak men jag har börjat uppskatta dem. Jag har fördelen att jag har väldigt omanliga handleder så de sitter bra på mig. :)

Jäkligt coolt, visste inte att det var en tidskrift men nu blev det ännu bättre! :wideyed: Jag tycker att loggan är riktigt häftig.

Hur får man tag i den övre varianten? :wideyed:
Det får man inte. Om man inte är jag då, för jag har den. :cool: Ärligt talat så är det första gången jag ser en sån tavla och jag har bara lyckats hitta ett enda ex till på nätet. Jag har dock planer på att byta tavlan så då blir denna tillgänglig. :)

Okej man blir ju sugen men vet inte om jag klarar av att bära den skönheten pga storleken. Fast varför skulle det inte gå :angel:
Vad går kalaset på ungefär? Du kan ta det i PM om du vill
Man vet aldrig men det är en ganska liten klocka. Nu har jag redan köpt den så vi får väl se om jag vill släppa den sen, haha. :bag: Hamnade på knappt 3500kr med frakten så väldigt bra pris för en NOS. Det ska påpekas att det är kvarts förresten men i mina ögon är det bara en fördel.

Mr macho! ;) Det är det inte alla som trivs med så små klockor och det är verkligen en vanesak men jag har börjat uppskatta dem. Jag har fördelen att jag har väldigt omanliga handleder så de sitter bra på mig. :)

Jäkligt coolt, visste inte att det var en tidskrift men nu blev det ännu bättre! :wideyed: Jag tycker att loggan är riktigt häftig.

Det får man inte. Om man inte är jag då, för jag har den. :cool: Ärligt talat så är det första gången jag ser en sån tavla och jag har bara lyckats hitta ett enda ex till på nätet. Jag har dock planer på att byta tavlan så då blir denna tillgänglig. :)

Man vet aldrig men det är en ganska liten klocka. Nu har jag redan köpt den så vi får väl se om jag vill släppa den sen, haha. :bag: Hamnade på knappt 3500kr med frakten så väldigt bra pris för en NOS. Det ska påpekas att det är kvarts förresten men i mina ögon är det bara en fördel.

Haha klart du knep den och klart du ska behålla den ;) annars så finns jag här.

Satte på ett vintage Tropic på den istället, tycker att det blev grymt! :)
PSX_20200702_095155.jpg

PSX_20200702_095103.jpg

Den sitter väldigt bra på dig. Snygg som attan i svart. Jag provade den vanliga varianten. Och den var för liten för mig. Finns kvar här på KS men inte i tråden vad jag märkt. Synd!

Har inga andra klockor under 38mm. Utan brukar ligga på 40mm-43mm. Men sportar man mindre varianten är den klockren

Senast ändrad:
Den sitter väldigt bra på dig. Snygg som attan i svart. Jag provade den vanliga varianten. Och den var för liten för mig. Finns kvar här på KS men inte i tråden vad jag märkt. Synt!

Har inga andra klockor under 38mm. Utan brukar ligga på 40mm-43mm. Men sportar man mindre varianten är den klockren
Tack så mycket! :) Nej, så små storlekar är verkligen inte för alla. Jag tycker som sagt att den bärs stort för att vara 34mm men å andra sidan är själv tavlan ganska liten. Den ser ju på sätt och vis mindre ut än en dressare som saknar vridring och där tavlan täcker nästan hela framsidan.

Fördelen med att gilla små klockor är att de är billiga för det är väldigt lite konkurrens om dem. :D Jag tror att 90% av min samling ligger i det spannet du säger, det är ju där de flesta dykare ligger nu för tiden.

Bästa logotypen på länge! :D Squirrel-Squalen ligger förresten fortfarande på Ebay om det är någon som är sugen. :p
En vacker dag vill jag ha en Matic med Lutra-logo :)

Det är synd på mercedesvisarna, annars hade jag nog knipit den … men man kan ju ändra visare … men det kanske man inte vill … dessa val … dessa bryderier ...

Tillbaka
Topp