• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Tackar ödmjukast :happyhappy:
Bilder är ju aldrig fel :)
IMG_20200708_152736.jpg
IMG_20200708_152710.jpg
IMG_20200708_152239.jpg
IMG_20200708_152221.jpg

Tavlan är magisk :woot:

@MaBr - antar att du har koll på Squale på Ebay? ;)
Vad tycker du om den här, skick, originaldelar? osv.
Funderar på den! Vad är det för urverk i dessa?

Edit: Fan, såg nu att snubben tar hela 50 EUR för frakten, va i helv..?
s-l1600.jpg
s-l1600 (1).jpg
s-l1600 (2).jpg
Svettigt för frakten, brukar ligga på €35 från Italien men inget deal breaker eller?

Jag har bevakning på typ alla Squale på Ebay, hehe. Den har jag kollat på, verkar inte vara några uppenbara konstigheter även om det är svårt att se skicket på boetten med de suddiga bilderna.

Antagligen ett hopplock med tanke på kombinationen kvarts / vridringsinlägg i plast men är man okej med det så är det en trevlig klocka. :) Bästa tavlan som finns på 1515 i alla fall!

Svettigt för frakten, brukar ligga på €35 från Italien men inget deal breaker eller?

Jag har bevakning på typ alla Squale på Ebay, hehe. Den har jag kollat på, verkar inte vara några uppenbara konstigheter även om det är svårt att se skicket på boetten med de suddiga bilderna.

Antagligen ett hopplock med tanke på kombinationen kvarts / vridringsinlägg i plast men är man okej med det så är det en trevlig klocka. :) Bästa tavlan som finns på 1515 i alla fall!
Nej ingen deal-breaker, bara lite märkligt!
Skicket ser helt okej ut.

Är det möjligt att byta vridning till en passande i framtiden kanske? Vet du om dessa går att få tag på eller de kanske är lite ovanliga?

Man vill ju ha en vintage Squale i samlingen!

Nej ingen deal-breaker, bara lite märkligt!
Skicket ser helt okej ut.

Är det möjligt att byta vridning till en passande i framtiden kanske? Vet du om dessa går att få tag på eller de kanske är lite ovanliga?

Man vill ju ha en vintage Squale i samlingen!
Ja, känns sniket att ta så mycket betalt faktiskt. Lär aldrig kosta mer än typ 350kr, då får man DHL express till hela EU.

De är nog svåra att få tag på. Synd att man inte har några helt NOS vridringar inkl vridringsinlägg till 1515 liggande på skrivbordet. Oh wait... :rolleyes:
PSX_20200709_151806.jpg

Hade turen att hitta dessa från en samlare på WUS som bor i Singapore. :confused:

Alla bör ha minst en vintage-Squale i samlingen, de är riktigt mysiga. :)

Ja, känns sniket att ta så mycket betalt faktiskt. Lär aldrig kosta mer än typ 350kr, då får man DHL express till hela EU.

De är nog svåra att få tag på. Synd att man inte har några helt NOS vridringar inkl vridringsinlägg till 1515 liggande på skrivbordet. Oh wait... :rolleyes:
PSX_20200709_151806.jpg

Hade turen att hitta dessa från en samlare på WUS som bor i Singapore. :confused:

Alla bör ha minst en vintage-Squale i samlingen, de är riktigt mysiga. :)
Haha snyggt!
Sen hittade jag den här. Klart dyrare men kanske mer korrekt om man säger så? Bättre skick också. Vad kan du säga om den här? :)
56e3a311aa621768abc6688933694252.jpg

Haha snyggt!
Sen hittade jag den här. Klart dyrare men kanske mer korrekt om man säger så? Bättre skick också. Vad kan du säga om den här? :)
56e3a311aa621768abc6688933694252.jpg
Nej, nej, nope, nope! :stop: Den avhandlades för några månader sen, kolla från sidan. Vridringsinlägget ligger ovanpå vridringen och vridringen sitter inte fast på klockan. Den ser inte ens ut att passa på boetten.
PSX_20200709_152638.jpg

Nej, nej, nope, nope! :stop: Den avhandlades för några månader sen, kolla från sidan. Vridringsinlägget ligger ovanpå vridringen och vridringen sitter inte fast på klockan. Den ser inte ens ut att passa på boetten.
PSX_20200709_152638.jpg
Haha fyfan, hade inte ens tänkt på det...
Det är samma säljare som den andra klockan. Kanske bäst att skita i att köpa från denna kille då.
Får vänta då kanske.

Jag tappade en av skruvarna till länken på min Squale 1545 (enligt bild nedan) för ett tag sedan. Har varit i kontakt med Gripenbro som hänvisade mig vidare till [email protected]. Trots påminnelser har jag tyvärr inte fått något svar på två månader därifrån, så nu är jag lite villrådig. Finns det någon annan man kan vända sig till?
0BF81084-BE06-42B1-9132-77D9219BCB5C.jpeg

Jag tappade en av skruvarna till länken på min Squale 1545 (enligt bild nedan) för ett tag sedan. Har varit i kontakt med Gripenbro som hänvisade mig vidare till [email protected]. Trots påminnelser har jag tyvärr inte fått något svar på två månader därifrån, så nu är jag lite villrådig. Finns det någon annan man kan vända sig till?
Squale kanske inte är fullt igång igen pga pandemin.

PMa adress så skickar jag en skruv till dig.
Squale själva låtsas som om 1545 inte existerar, ganska barnsligt kan man tycka men men :rolleyes:

PMa adress så skickar jag en skruv till dig.
Squale själva låtsas som om 1545 inte existerar, ganska barnsligt kan man tycka men men :rolleyes:
Haha ja det är lite löjligt. De flesta förstår att de i princip lever på 1545-klockorna. Det är så de kan finansiera den sidan av verksamheten de vill visa upp.
Jag har inget problem med det men de kunde varit mer transparenta ;)

Haha ja det är lite löjligt. De flesta förstår att de i princip lever på 1545-klockorna. Det är så de kan finansiera den sidan av verksamheten de vill visa upp.
Jag har inget problem med det men de kunde varit mer transparenta ;)
Jag fick lite luddigt svar av Gripenbro, typ i stil med ”det är ju ingen Squale-klocka”. Förstod inte riktigt vad han menade med det?

Tillbaka
Topp