• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Jag fick lite luddigt svar av Gripenbro, typ i stil med ”det är ju ingen Squale-klocka”. Förstod inte riktigt vad han menade med det?
Hm, det vet jag inte riktigt. Squale kanske inte själva producerar 1545 utan licensierar tillverkningen till något annat företag?
Finns många sådana "whitelabel" företag i Schweiz och andra länder.
Finns whitelabel företag som har tillverkat klockor/komponenter till jättar som IWC och andra så det är inget ovanligt i branschen.

Hm, det vet jag inte riktigt. Squale kanske inte själva producerar 1545 utan licensierar tillverkningen till något annat företag?
Finns många sådana "whitelabel" företag i Schweiz och andra länder.
Finns whitelabel företag som har tillverkat klockor/komponenter till jättar som IWC och andra så det är inget ovanligt i branschen.
Väldigt märkligt svar av en AD. Är ju trots allt en Squale, oavsett om den inte saluförs av just Gripenbro... o_O
Gick tillbaka och kollade i konversationen och han menade att klockan inte säljs i Squales ”officiella utbud” utan av någon återförsäljare. Troligen helt rätt men känns väldigt underligt.

I väntan på meshet från @Zackrissonsur.se får man alternera gummi istället :)
Ett gammalt gulnat tropic som fick ligga i bikarbonat över natten blev (nästan) som nytt igen.
FDEC7AB5-1F7F-45BE-96F0-B863BCDED2BA.jpeg

Har du ett mesh på G eller är det fortfarande osäkert när? Väntar själv på ett. :)
Tyvärr har jag inte fått besked än. Mailade @Zackrissonsur.se (tar varje tillfälle nu att puffa på) till den nya adressen jag fick, för en vecka sen, men inte fått svar där heller. Känns tråkigt att inte få dra Squalen på meshet nu som man tänkte i vintras då jag beställde.
Men vi kämpar på :)

For the record så tycker jag att det är väldigt snyggt!
Agree. Jag skulle vilja sträcka mig till att säga att vitt tropic är näst bästa bandet efter meshet till en blå polerad 1521.
Älskar kontrasten till klockan och hur den framträder med det vita.
Är sugen på att investera i ett ”finare” vitt och har för mig att @MaBr drar en schysst variant.

Agree. Jag skulle vilja sträcka mig till att säga att vitt tropic är näst bästa bandet efter meshet till en blå polerad 1521.
Älskar kontrasten till klockan och hur den framträder med det vita.
Är sugen på att investera i ett ”finare” vitt och har för mig att @MaBr drar en schysst variant.
Kör vintage rk, riktigt härlig vit färg. Här på passaround-Squale. :)
PSX_20200709_143651.jpg

Härlig vridring på den där, ska bli intressant att se hur lelle Medium ter sig på en annan arm än @MaBr :D
Yep! Det är visst en bezel till en 1515 med mekaniskt verk så det är inte riktigt korrekt men det ser riktigt fint ut så jag bryr mig inte ;)
Ja det ska bli intressant att se hur den bärs, får beställa ett annat band till den, MaBr säger att dessa band är riktigt styva så jag får hitta något mjukare :)

Kör han DHL Express så har du den i nästa vecka i alla fall. :)
Han kör Italienska Posten som Rekommenderat paket. Så det är nog säkert men kan ta ett jävla tag om jag har otur. Men det kan också gå jävligt fort. Beställt LP-skivor från Italien två gånger och båda skickades som rekommenderat med italienska posten, det ena paketet kom fram på 4 dagar, det andra på typ 40 dagar....

Han kör Italienska Posten som Rekommenderat paket. Så det är nog säkert men kan ta ett jävla tag om jag har otur. Men det kan också gå jävligt fort. Beställt LP-skivor från Italien två gånger och båda skickades som rekommenderat med italienska posten, det ena paketet kom fram på 4 dagar, det andra på typ 40 dagar....
Vi får hålla tummarna för att det går snabbt! :eek:

I väntan på meshet från @Zackrissonsur.se får man alternera gummi istället :)
Ett gammalt gulnat tropic som fick ligga i bikarbonat över natten blev (nästan) som nytt igen.
FDEC7AB5-1F7F-45BE-96F0-B863BCDED2BA.jpeg

For the record så tycker jag att det är väldigt snyggt!

Kör vintage rk, riktigt härlig vit färg. Här på passaround-Squale. :)
PSX_20200709_143651.jpg
Ja så fel det blir med text ibland :D Men tur att vi inte är så långsinta här :) Här kommer min på vitt Tropic :) Och ett Squale spänne som @MaBr tyckte jag förtjänade :)
IMG_20200710_190623.jpg
IMG_20200710_190620.jpg

Nu har jag min första vintage Squale på väg från Italien :)
s-l1600.jpg
Härligt! Den ser riktigt härlig ut :)

Tillbaka
Topp