Håller tummarna. Helt rätt inställning! Speciellt när det gäller italienare...Jag med
Jag räknar med ca 2-3 veckor. Kommer den tidigare blir jag positivt överraskad.
Gäller att inte ha för höga förväntningar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Håller tummarna. Helt rätt inställning! Speciellt när det gäller italienare...Jag med
Jag räknar med ca 2-3 veckor. Kommer den tidigare blir jag positivt överraskad.
Gäller att inte ha för höga förväntningar
Så är det, men den här killen verkar ganska snabb på att svara på mina meddelanden, då får vi hoppas att posten är lika snabb. Brukar sluta med att paketet går snabbt som fan till Sverige, och sen fastnar det i någon terminal här i en vecka innan det till slut kommer till ett ombud....Håller tummarna. Helt rätt inställning! Speciellt när det gäller italienare...
Det är ju ett bra tecken! Haha, eller hur... Får hoppas Postnord överraskar, om det är dem som hanterar det i Svea rikeSå är det, men den här killen verkar ganska snabb på att svara på mina meddelanden, då får vi hoppas att posten är lika snabb. Brukar sluta med att paketet går snabbt som fan till Sverige, och sen fastnar det i någon terminal här i en vecka innan det till slut kommer till ett ombud....
Det brukar det vara när det går från land till land via "statsägda" speditörer, men det har hänt att DHL/UPS eller liknande tar hand om paketet när det kommer till Sverige. Hur fasiken det går till vet jag inte!Det är ju ett bra tecken! Haha, eller hur... Får hoppas Postnord överraskar, om det är dem som hanterar det i Svea rike
Haha, nä den där hanteringen är inte glasklar. DHL har däremot alltid imponerat på mig, UPS också förvisso (så länge man är hemma när de levererar), så om någon av dem tar det kanske det går snabbare!Det brukar det vara när det går från land till land via "statsägda" speditörer, men det har hänt att DHL/UPS eller liknande tar hand om paketet när det kommer till Sverige. Hur fasiken det går till vet jag inte!
DHL har alltid varit riktigt bra för mig med. UPS också, men precis som du säger måste man vara hemmaHaha, nä den där hanteringen är inte glasklar. DHL har däremot alltid imponerat på mig, UPS också förvisso (så länge man är hemma när de levererar), så om någon av dem tar det kanske det går snabbare!
Både DHL och UPSs paket brukar gå att få till ett ombud. UPS brukar gå att styra om själv, bara man loggar in på deras webbsida.DHL har alltid varit riktigt bra för mig med. UPS också, men precis som du säger måste man vara hemma
Det hade inte suttit fel om någon av de tog hand om paketet när det kom hit. Jag är ju hemma i stort sett hela tiden nu så de kan komma när de vill
Jag vet inte när de började med det men de har i alla fall en del ombud nu för tiden så att man kan få leverans dit istället. Oftast ganska sunkiga ombud vad det verkar men det är bättre än inget.DHL har alltid varit riktigt bra för mig med. UPS också, men precis som du säger måste man vara hemma
Det hade inte suttit fel om någon av de tog hand om paketet när det kom hit. Jag är ju hemma i stort sett hela tiden nu så de kan komma när de vill
Har sett det ja, finns vid någon kiosk i stan här har jag sett. Får se hur det blir när paketet kommer till SverigeJag vet inte när de började med det men de har i alla fall en del ombud nu för tiden så att man kan få leverans dit istället. Oftast ganska sunkiga ombud vad det verkar men det är bättre än inget.
"Tyvär" så lär det komma med postnord eftersom det är skickat som rekommenderat med italienska posten. Ska bli kul att se lite bilder på den sen!Har sett det ja, finns vid någon kiosk i stan här har jag sett. Får se hur det blir när paketet kommer till Sverige
Yep! Och min erfarenhet säger då att klockan antingen kommer fram riktigt snabbt eller nästa år"Tyvär" så lär det komma med postnord eftersom det är skickat som rekommenderat med italienska posten. Ska bli kul att se lite bilder på den sen!
Ja exakt! Hoppas du är bättre på att vänta än mig...Yep! Och min erfarenhet säger då att klockan antingen kommer fram riktigt snabbt eller nästa år
Inte så bra, väntar på två Squales nu.... den här vintage 1515 och en 1521 PVD...Ja exakt! Hoppas du är bättre på att vänta än mig...
Dinkan är verkligen helrätt på dig!Ja så fel det blir med text ibland Men tur att vi inte är så långsinta här Här kommer min på vitt Tropic Och ett Squale spänne som @MaBr tyckte jag förtjänade
Härligt! Den ser riktigt härlig ut
Tack Har haft den på sen bandfix i eftermiddags, kommer på mig själv sitta och titta på den. Så jäkla nöjd Man är ju lite gött nördig med så överraskningen med Squale spännet som @MaBr skickat gjorde det hela ännu ett snäpp bättreDinkan är verkligen helrätt på dig!
Möblerade om lite med länkar och band. Det här blev väl en bra combo?
För att jag redan har betalat och för att stödja vår lokala klockbutikInte för att vara allt för negativ, men varför vänta så länge på original mesh...?
Ett staib kostar ju i mkt mer än 1500 på bukten och är ju flera nivåer upp...
För att jag redan har betalat och för att stödja vår lokala klockbutik
Sen gillar jag när det står Squale på grejerna också2 bra anledningar
Kollade in Staib mesh, de ser ju att vara väldigt lik mitt geckota-mesh, är det ändå väldigt stor skillnad på dem, det är ju ganska stor prisskillnad?2 bra anledningar
”Premium”-meshen hos Watchgecko är väl dessutom tillverkade av Staib, eller har jag fattat helt fel? Riktigt bra är de hur som helst.Jag har några geckota och ett staib mesh... har även haft ett från squale.
Geckota är ett steg upp från squale och staib 2-3 steg upp från Geckota...
Då avser jag geckotas lite grövre mesh med butterfly eller dykarlås
Så här ser mitt Geckotamesh ut, jag tycker att det var väldigt likt”Premium”-meshen hos Watchgecko är väl dessutom tillverkade av Staib, eller har jag fattat helt fel? Riktigt bra är de hur som helst.
”Premium”-meshen hos Watchgecko är väl dessutom tillverkade av Staib, eller har jag fattat helt fel? Riktigt bra är de hur som helst.
Så här ser mitt Geckotamesh ut, jag tycker att det var väldigt likt
Ja, det är synd att de inte har kvar dem. Klart bra grejer! Men som sagt, Staib/Geckota german smäller högre ändå.Ja, de som geckota kallar german mesh är staib, men dom har även haft egna för runt/knappt 1000-lappen som är kinagrejer av god kvalité... var dessa jag refererade till. Dessa har ofta varit på rea, finns inte alls nu vad jag kan se.
Svårt att säga vad ditt mesh är @FreakyLeo , men staib-meshen är obrandade... de andra har nog geckota-logo
Mitt är ett Geckota och det stod made in germany på förpackningen Jag köpte det dock här på köp&sälj och inte från Geckota själv. Skoj att få det konfirmerat att dem hängde ihop med tanke på hur lika mesh-varianterna är. Jag personligen är dock inte speciellt förtjust i den modellen, tycker att det blir omständigt med butterflylåsJa, de som geckota kallar german mesh är staib, men dom har även haft egna för runt/knappt 1000-lappen som är kinagrejer av god kvalité... var dessa jag refererade till. Dessa har ofta varit på rea, finns inte alls nu vad jag kan se.
Svårt att säga vad ditt mesh är @FreakyLeo , men staib-meshen är obrandade... de andra har nog geckota-logo