• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Tråden om Squale

Matic aka Boaormen även här idag, kram kram :)
LIgn0ss.jpg

Tb5vC0J.jpg

Tack mannen och trevligt att se dig här igen :happyhappy:
Tack själv för fina bilder:) Ja nu jäklar får det vara slut och tycka synd om sig själv, älskar ju egentligen att vara här:)o_O Känner ju redan nu att jag får energi av att vara inne och se era underbara bilder på Squale. Förhoppningsvis kan jag dela min tragedi med Er klockvänner inom snar framtid, men är inte riktigt där ännu.
Som ni kanske redan har sett händer det mycket hos Squale just nu, de har flyttat till Schweiz och många nyheter är på gång. Såg ni senaste Onda Rosa https://zackrissonsur.se/produkt/1521-onda-pink/ kommer in på lager idag eller senast imorgon, så någons fru som snart fyller så passa på:)
Kan ju funka för killar som gillar rosa också, är den inte såld till nästa vecka när jag skall till Tylösand så får den kanske hänga med till stranden och till mina vjta speedoso_O:woot::smug:

Tack själv för fina bilder:) Ja nu jäklar får det vara slut och tycka synd om sig själv, älskar ju egentligen att vara här:)o_O Känner ju redan nu att jag får energi av att vara inne och se era underbara bilder på Squale. Förhoppningsvis kan jag dela min tragedi med Er klockvänner inom snar framtid, men är inte riktigt där ännu.
Som ni kanske redan har sett händer det mycket hos Squale just nu, de har flyttat till Schweiz och många nyheter är på gång. Såg ni senaste Onda Rosa https://zackrissonsur.se/produkt/1521-onda-pink/ kommer in på lager idag eller senast imorgon, så någons fru som snart fyller så passa på:)
Kan ju funka för killar som gillar rosa också, är den inte såld till nästa vecka när jag skall till Tylösand så får den kanske hänga med till stranden och till mina vjta speedoso_O:woot::smug:
Ta det i din egen takt! Som har nämnts tidigare så är det kul att ha dig tillbaka igen. :)

När det gäller den rosa så har vi både uppmärksammat och dreglat över den här inne, så sjukt bra den är! :woot: Jag hade gärna haft en sån på armen. :D

Är det någon som väntar på något (förutom polerade länkar som kommer i September) eller något annat som har blivit fel eller något ni undrar över, skicka ett pm så kommer att fixa och svara idag:)

Ta det i din egen takt! Som har nämnts tidigare så är det kul att ha dig tillbaka igen. :)

När det gäller den rosa så har vi både uppmärksammat och dreglat över den här inne, så sjukt bra den är! :woot: Jag hade gärna haft en sån på armen. :D
Jag med, förhoppningsvis postar jag bild från dina hemtrakter nästa vecka:) Då får det blir med vanliga badshorts som faktiskt har rosa Pelikaner på sig:)

Matic en homage till första generationens Master och den hade inte siffror. Tycker absolut inte att det är något som stör och inget man tänker på när den sitter på armen. :)
squale_master_potens.jpg

Men använder du den? Själv använder jag den där ringen hela tiden: Koka ägg. Hur lång tid tar det att köra in till stan? Och faktiskt också till det den är avsedd för: Att mäta tid under vatten.

Nej inte alls. För en vecka sedan sa Zackrissons att den borde komma nästa vecka (alltså denna vecka). Så jag hoppas på att den kommer dit imorgon och skickas samma dag. Då har jag den på fredag! :)
Har verkligen varit på om denna som skall vara i vår nästa leverans, skrivit till Mrs Maggi att vi måste få leveransen och svar nu. Hoppas på goda nyheter idag

Men använder du den? Själv använder jag den där ringen hela tiden: Koka ägg. Hur lång tid tar det att köra in till stan? Och faktiskt också till det den är avsedd för: Att mäta tid under vatten.
Jag har aldrig dykt med min, då använder jag dykdator. Men var det good enough för Monique Von Buren med endast indexmarkeringar så är det good enough för mig. ;) Hon är ändå marinbiolog och har sannolikt gjort hundra gånger fler dyk än jag någonsin kommer att göra. :D
PSX_20200723_110753.jpg

PSX_20200723_110744.jpg

Jag är grymt sugen på en 1521 med full lume och kommer med stor sannolikhet köpa en!

Är det Zackrissons ur som gäller? Har förstått att vi kan få fin rabatt där.

Är det värt de extra kronorna att köpa den på orginal meshlänk? Eller är det bättre att köra någon watchgecko?
Det är klart det är zackrissonsur.se som gäller och glöm ej all25 för 25% rabatt, med 25% rabatt på länken så är det värt att köpa orginal, dock restnoterad till september

Sjukt trevligt att du är tillbaka, ingen skugga över dig, vi är nog kvar här när du känner dig redo :)

Håller på å velar mellan 1521 och matic. Jag misstänker att matic är för stor för folk med vanliga vrister. Hur är det med den saken? Kan man bära en matic om man har en vrist med en omkrets på 185mm eller kommer det se ut som man lagt en snusdosa på en lampsladd?

Kräver maticen att man är byggd som Cyplenkov?

Om du tycker bäst om Maticen och enda anledningen till att du tvekar är storleken... kör på en Matic :) Den är inte alls så stor som man tror, jag skulle säga att 1521 som är 42mm bärs som en 39mm och Matic som är 44mm kanske som 41mm. Jag vet inte om du sett mitt inlägg eller om det hjälper men jag la upp en liten jämförelse för inte så länge sedan :D
https://klocksnack.se/threads/inte-...-laguna-och-1521-full-lume-men-nästan.135364/

Jag har aldrig dykt med min, då använder jag dykdator. Men var det good enough för Monique Von Buren med endast indexmarkeringar så är det good enough för mig. ;) Hon är ändå marinbiolog och har sannolikt gjort hundra gånger fler dyk än jag någonsin kommer att göra. :D
PSX_20200723_110753.jpg

PSX_20200723_110744.jpg

Du är klok du :)
Kontrar med good enough för Jacques Mayol good enough för vem som helst.
Förresten kan jag inte ens koka ägg fast dyker med alla mina klockor och har ju inte drunknat än sååå...

Om du tycker bäst om Maticen och enda anledningen till att du tvekar är storleken... kör på en Matic :) Den är inte alls så stor som man tror, jag skulle säga att 1521 som är 42mm bärs som en 39mm och Matic som är 44mm kanske som 41mm. Jag vet inte om du sett mitt inlägg eller om det hjälper men jag la upp en liten jämförelse för inte så länge sedan :D

Intressant jämförelse. Det är kanske inte så så skillnade mellan dem trots allt.

Tillbaka
Topp